چگونه سئوی محلی ایجاد کنیم؟

بهینه‌سازی سئو (SEO) محلی به مجموعه‌ای از روش‌ها و فرآیندهایی اطلاق می‌شود که هدف آن بهبود رتبه و دیده شدن کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی موتورهای جستجو است. این بهینه‌سازی‌ها به کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی مطرح‌تر شوند و به افزایش ترافیک و مشتریان محلی دست یابند.

با توجه به اینکه 90 درصد از مشتریان به دنبال کسب و کارهای محلی آنلاین هستند، سئو محلی یک ابزار بازاریابی ضروری برای کسب و کارهایی است که به دنبال جذب مشتریان بالقوه هستند. چه یک مکان فیزیکی یا یک کسب و کار آنلاین داشته باشید که به یک مکان خاص خدمت می‌کند، به یک استراتژی برای هدف قرار دادن جستجوهای محلی و کاربران در منطقه خود نیاز دارید. به این ترتیب در جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب می‌کنید، از رقبای خود پیشی می گیرید و حتی مشتریان بیشتری را جذب می‌کنید.
در این راهنما، یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی سئوی محلی برای هر کسب و کاری ایجاد کنید تا ترافیک بیشتری از جستجوی محلی ایجاد کنید.

سئوی محلی

آیا کسب و کار شما به استراتژی سئوی محلی نیاز دارد؟

اول از همه، همه مشاغل به سئوی محلی نیاز ندارند. فقط مشاغلی که به یک مکان جغرافیایی خاص (یا چند مورد) خدمات می‌دهند، باید در جستجوی محلی برای عبارات کلیدی که مشتریان بالقوه در منطقه خود جستجو می‌کنند رتبه بندی کنند. گوگل هنگام تعیین نحوه رتبه بندی یک وب سایت در MapPack، بسیاری از سیگنال های رتبه بندی جستجوی محلی مختلف را در نظر می گیرد. به همین دلیل مهم است که در مورد سئوی محلی خود استراتژیک باشید مطمئن باشید که همه پایه های خود را پوشش می‌دهید و به کسب و کار خود مزیت رقابتی می‌دهید.

سئوی محلی

انواع مشاغلی که به سئوی محلی نیاز دارند

  • رستوران‌ها

  • دفاتر حقوقی

  • پیمانکاران محلی

  • لوله‌کش‌ها

  • شرکت‌های املاک و مستغلات

  • ارائه دهندگان خدمات پزشکی

  • فروشگاه‌ها و بوتیک ها

  • سالن‌های مو

  • سازمان‌های دولتی

  • سازمان‌های غیرانتفاعی محلی

  • قهوه‌خانه‌ها

  • مشاوران محلی

  • تولید کنندگان

  • آژانس‌های بازاریابی محلی

  • موزه‌ها

  • فروشندگان خودرو

  • عکاسان

  • کالج‌ها و دانشگاه‌ها

  • هر تجارت دیگری که بخواهد پیدا شود!

مزایای سئوی محلی

چندین مزیت غیرقابل انکار داشتن استراتژی سئوی محلی وجود دارد. اولین مزیتی که برای اکثر افراد به ذهن می‌رسد افزایش ترافیک است، اما مزایای بسیار بیشتری وجود دارد که می‌تواند باعث رشد کسب و کار شما شود.

  • افزایش ترافیک ارگانیک

  • ترافیک مرتبط تر

  • کاهش هزینه های تبلیغات

  • اقتدار بالاتر وب سایت

  • نظرات بیشتر مشتریان

  • افزایش آگاهی و اعتماد از برند

  • بک لینک های محلی بیشتر

  • سیگنال های اجتماعی بهبود یافته

  • تجربه بهتر وب سایت برای کاربران

10 مرحله ایجاد استراتژی سئوی محلی

هنگامی که تشخیص دادید وب سایت شما به سئوی محلی نیاز دارد، وقت آن است که یک استراتژی برای افزایش رتبه بندی محلی و ترافیک وب سایت خود ایجاد کنید.

1. خدمات و محصولات خود را بررسی کنید

تعیین کنید که می‌خواهید کسب و کار شما برای چه شرایطی رتبه بندی کند. این اساساً بر اساس خدمات و/یا محصولاتی است که ارائه می‌دهید. به عنوان مثال، اگر یک آژانس بازاریابی دیجیتال محلی دارید، به احتمال زیاد خدمات شما شامل «بازاریابی رسانه‌های اجتماعی»، «بازاریابی فیسبوک»، «تبلیغات پولی» و موارد مشابه است.

یا اگر صاحب رستوران هستید، ممکن است «خدمات» خود را زیر بخش «غذاهای ایرانی»، «رستوران ایرانی»، «مکان ناب» و غیره قرار دهید. هدف شما در اینجا این است که آنچه را که کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد بررسی کنید و برخی از عبارات کلیدی را که مشتریان ممکن است برای یافتن کسب‌وکاری مانند شما جستجو می‌کنند، تعیین کنید. فهرستی از این عبارات تهیه کنید تا نقطه شروعی برای تحقیق کلمات کلیدی خود ایجاد کنید.

بعداً از ابزارهای سئوی محلی برای جستجوی این عبارات، شناسایی کلمات کلیدی خاص جغرافیایی، ارزیابی حجم جستجو و در نهایت تصمیم می‌گیرید که کدام کلمات کلیدی را در وب سایت خود هدف قرار دهید.

2. وب سایت موجود خود را حسابرسی کنید

قبل از اینکه وارد بهینه سازی سایت خود شوید، باید مشخص کنید که چه چیزی (در صورت وجود چیزی) خراب است و آیا سایت شما پایه محکمی دارد یا خیر. ممیزی سئو می تواند به شما کمک کند تا هرگونه مشکل فنی یا درون صفحه سئو را که می تواند مانع موفقیت وب سایت شما شود، شناسایی کنید. قبل از اینکه نگران ایجاد محتوای جدید سئو، ایجاد بک لینک و غیره باشید، باید به این مسائل رسیدگی شود.

ابزارهای سئو مانند Semrush ابزارهای جامع ممیزی سایت را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای تهیه گزارشی از تمام مشکلات سایت خود استفاده کنید. یا ممکن است تصمیم بگیرید یک متخصص سئو را استخدام کنید که بتواند سایت شما را به طور کامل بررسی کند و با لیستی از مواردی که باید به آنها رسیدگی شود بازگردد.

در اینجا برخی از مسائل سئو وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • سرعت سایت پایین

  • عنوان صفحه وجود ندارد

  • توضیحات متا وجود ندارد

  • لینک های خراب

  • محتوای تکراری

  • بدون نقشه سایت XML

  • بدون امنیت HTTPS

  • نمایه سازی ضعیف

  • بهینه سازی ضعیف موبایل

برای کسب اطلاعات جامع در مورد سئو مقاله موارد تاثیر گذار در سئو SEO سایت کدامند؟ را مطالعه فرمایید.

3. تحقیقات کلمات کلیدی رقبا را انجام دهید

یکی از اهداف سئوی محلی نه تنها رتبه بندی در جستجوی محلی بلکه پیشی گرفتن از رقبای محلی شماست. برای انجام این کار، باید بدانید که آنها برای چه کلمات کلیدی و چگونه رتبه بندی می کنند.

ابزارهای سئو مانند Semrush یا Ahrefs می توانند به شما کمک کنند تا یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید رقبای شما برای چه شرایطی رتبه بندی می کنند، بک لینک های آنها از کجا می آیند و موارد دیگر. همچنین می توانید ببینید که سایت شما در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شده است.

به سادگی دامنه یک رقیب را جستجو کنید و ابزار سئوی انتخابی شما لیستی از کلمات کلیدی را که به صورت ارگانیک برای آنها رتبه بندی می کنند ایجاد می کند. سپس، می توانید حجم جستجو و معیارهای رقابت را مشاهده کنید تا تعیین کنید که آیا این کلمات کلیدی مناسب سایت شما هستند یا خیر. به یاد داشته باشید، شما فقط می‌خواهید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که با خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید، کسب‌وکار شما به طور کلی، آنچه مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند و مکان(های) مورد نظر شما مناسب باشد.

4. کلمات کلیدی خاص جغرافیایی را شناسایی کنید

با استفاده از مثال قبلی، فرض کنید شما صاحب یک رستوران غذای ایرانی در ترکیه، استانبول هستید.

در مرحله 1، برخی از اصطلاحات را شناسایی کردید که خلاصه ای از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد را نشان می دهد. در مرحله 2، شما در مورد رقبای خود تحقیق کردید تا ببینید چه کلمات کلیدی را هدف قرار داده اند.

با ترکیب این دو لیست، می توانید از ابزارهای سئو برای تحقیق در مورد این عبارات برای بررسی حجم جستجو و سطح رقابت استفاده کنید. همچنین می توانید با افزودن موقعیت مکانی خود به کلمات کلیدی مورد جستجو به دنبال کلمات کلیدی خاص جغرافیایی بگردید.

سئوی محلی

به عنوان مثال، جستجوی Semrush برای "غذای ایرانی استانبول" فهرست طولانی تری از تغییرات کلیدواژه ایجاد کرد، از جمله:

[بهترین غذای ایرانی استانبول]

[غذای ایرانی استانبول]

[غذای ایرانی ارزان استانبول]

[پایتخت غذای ایرانی استانبول]

در مرحله بعد، می‌توانیم [رستوران ایرانی استانبول] را جستجو کنیم و ببینیم چه تغییرات کلیدواژه دیگری وجود دارد.

به جستجوی کلمات کلیدی مانند این ادامه دهید تا زمانی که فهرست جامعی از کلمات کلیدی مرتبط و محلی را که می توانید پیدا کنید، داشته باشید. مطمئن شوید که انواع مختلفی از خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید و حوزه‌های مختلفی که ارائه می‌دهید را جستجو کنید.

5. SEO On-Page را پیاده سازی کنید

سئوی درون صفحه همه چیز در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای کلمات کلیدی بومی سازی شده ای است که در مراحل 2-4 شناسایی کرده اید. در اینجا، بهترین شیوه های سئوی درون صفحه را دنبال می کنید تا مطمئن شوید که سایت شما برای جستجوی محلی بهینه شده است.

این فرآیند بهینه سازی روی صفحه شامل موارد زیر است:

نگاشت کلمات کلیدی: نگاشت کلمات کلیدی هدف خود به صفحات جداگانه وب سایت شما. در حالت ایده‌آل، هر صفحه دارای یک کلمه کلیدی هدف است که مرتبط با موضوع صفحه است.

بهینه سازی عنوان و متا توضیحات: شامل کلمات کلیدی مورد نظر در عنوان صفحه و توضیحات متا در وب سایت شما. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای عنوان و توضیحات منحصر به فرد است.

ایجاد محتوا: نوشتن محتوای آموزنده و بهینه شده با کلمات کلیدی که توضیح می دهد تجارت شما در مورد چیست و خدمات/محصولی که ارائه می دهید. با در نظر گرفتن مخاطب هدف خود بنویسید، اما مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف خود را در سرتاسر محتوا گنجانده‌اید.

لینک داخلی: لینک‌های داخلی بین صفحات مختلف وب سایت خود اضافه کنید. اینها به کاربران کمک می کند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند و راحت تر به صفحات مهم شما دسترسی پیدا کنند.

بهینه سازی تصویر: شامل تصاویر چشم نواز با متن جایگزین بهینه شده است. سعی کنید در صورت امکان کلمات کلیدی مورد نظر خود را نیز درج کنید. برای کاهش زمان بارگذاری وب سایت، حجم فایل تصاویر خود را کاهش دهید.

ساختار URL :URL های مختصر برای همه صفحات و پست های خود ایجاد کنید. در حالت ایده آل، هر URL باید شامل کلمه کلیدی مورد نظر برای آن صفحه باشد. هر لینک خراب در سایت خود را برطرف کنید.

6. صفحات فرود موضعی ایجاد کنید

صفحات فرود محلی، صفحات وب هستند که به طور خاص برای رتبه بندی در جستجوی محلی ارگانیک ایجاد شده اند. این صفحات باید با کلمات کلیدی خاص جغرافیایی که شما شناسایی کرده اید بهینه سازی شوند و حاوی محتوای آموزنده ای باشند که مخاطبان هدف شما را جذب کند.

بهترین روش‌ها برای ایجاد صفحات فرود شامل بهینه‌سازی سرفصل‌های H1، H2 و H3، نوشتن محتوای بدنه بهینه‌شده با کلمات کلیدی، از جمله لینک‌های داخلی، افزودن تصاویر، و بهینه‌سازی برای جستجوی موبایل است. هنگامی که به درستی انجام شود، می توانید تبلیغات پولی را نیز در این صفحات فرود اجرا کنید تا نه تنها ترافیک ارگانیک بلکه ترافیک پولی را نیز هدایت کنید. فقط مطمئن شوید که برای ترغیب کاربران به تماس با شما، فراخوان قانع کننده ای را در نظر بگیرید.

7. فهرست کسب و کار من در گوگل را بهینه کنید

«Google برای کسب‌وکار من» یک پلت‌فرم رایگان است که همه کسب‌وکارهای محلی می‌توانند از آن برای افزایش ترافیک، ایجاد نظرات مشتریان و موارد دیگر استفاده کنند. داشتن یک فهرست کاملاً بهینه برای کسب و کار شما ضروری است تا شانس شما برای رتبه بندی در جستجو افزایش یابد. به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید و کسب و کار خود را ادعا کنید، یا یک لیست جدید ایجاد کنید. سپس، می‌توانید آدرس کسب‌وکار، شماره تلفن، URL وب‌سایت، تصاویر، ساعات کاری و موارد دیگر را وارد کنید تا کاربران بتوانند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دلیلی وجود دارد که چرا GMB با ارزش ترین خدمات بازاریابی محلی در نظر گرفته می شود. مطمئن شوید که با بهینه سازی کامل لیست خود برای بهبود سئوی محلی خود در طول زمان، از GMB به نفع خود استفاده کنید.

سئوی محلی

8. اطلاعات کلیدی کسب و کار را به فهرست های فهرست راهنما ارسال کنید

فراتر از GMB، دایرکتوری های آنلاین دیگری وجود دارد که می توانید اطلاعات کسب و کار خود را در آنها ارسال کنید. معتبرترین دایرکتوری ها عبارتند از Yelp، YellowPages، Bing Places و BBB، اما تعداد بیشماری دایرکتوری آنلاین وجود دارد.

هدف شما در اینجا باید ارسال اطلاعات خود به دایرکتوری های معتبر و (در حالت ایده آل) بومی سازی شده به منظور افزایش ترافیک، کسب لینک و بهبود سئوی محلی شما باشد. در اینجا، مهم است که نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن و URL وب سایت شما (NAPW) در همه فهرست ها یکسان باشد.

در صورت امکان، سعی کنید دایرکتوری های مرتبط با صنعت را پیدا کنید که بتوانید کسب و کار خود را به آن اضافه کنید. در عین حال، از سایت‌های هرزنامه یا پرداخت هزینه برای فهرست‌های دایرکتوری صرفاً برای به دست آوردن پیوند خودداری کنید. همه دایرکتوری ها یکسان ایجاد نمی شوند.

9. یک استراتژی لینک سازی محلی ایجاد کنید

لینک بیلدینگ به طور کلی بخش مهمی از سئو است، اما لینک بیلدینگ بومی سازی شده می تواند کمی متفاوت از ساخت لینک برای سایت های دیگر باشد. در اینجا، موقعیت فیزیکی سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند نیز مهم است. سعی کنید پیوندهایی را از سایر مشاغل در منطقه جغرافیایی خود جذب کنید. همچنین، برای ایجاد لینک‌های محلی، محتوای محلی ایجاد کنید و از متن لنگر محلی درخواست کنید تا بهترین نتایج را ایجاد کنید.

چند راه برای کسب بک لینک عبارتند از:

  • ارسالی دایرکتوری

  • تماس با ما

  • ارسال مهمان

  • ایجاد دارایی های محتوا

10. نظرات مثبت مشتریان را ایجاد کنید

تعداد نظرات مثبتی که وب سایت شما در مورد GMB دارد، یک فاکتور رتبه بندی مهم برای سئوی محلی است. بنابراین، یکی از اهداف اصلی شما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار محلی، ایجاد نظرات مثبت تا حد ممکن است – در حالت ایده‌آل، در تمام پلت‌فرم‌های دایرکتوری شما.

انجام مصاحبه خروج از مشتری یک راه عالی برای درخواست نظر از مشتریان پس از نامزدی شما است. همچنین می توانید ایمیل های بعدی را برای مشتریان ارسال کنید و از آنها بخواهید که شما را در GMB، Yelp، Facebook و غیره بررسی کنند. پاسخ دادن به نظرات منفی نیز مهم است. یک پاسخ حرفه ای و مهربان می تواند راه درازی را کمک کند. هیچ کس دوست ندارد نظر منفی دریافت کند، اما نحوه پاسخگویی شما به آن می تواند بسیار صحبت کند.


کامنت ها