تولید محتوای حرفه ای با ChatGPT در 3 قدم

تولید محتوا با چت جی پی تی

استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای تولید محتوا می تواند در صرفه جویی زمان شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. مهم ترین نکته در استفاده از این ابزار و در کل هر ابزار دیگری برای تولید محتوا، حفظ کیفیت محتوا است.

احتمالا بسیار شنیده باشید که نحوه بیان درخواست و پرسش شما (prompt) به چت جی پی تی، تاثیر مستقیمی در کیفیت خروجی تولید شده می گذارد. در این پست قصد داریم با نحوه درست درخواست تولید محتوا از ChatGPT با حفظ کیفیت آن آشنا شویم.

قدم اول: ورود به پنل ChatGPT

برای استفاده از چت اول باید وارد پنل OpenAI شوید، اگر برای ورود یا ساخت اکانت در chat.openai.com مشکل داشتید شاید پست زیر بتواند به شما کمک کند:

درصورتی که با موفقیت ثبت نام کرده باشید چنین صفحه ای برای شما باز می شود:

پنل ChatGPT

اگر اولین بار است که وارد این صفحه می شوید در باکس Send a message یک پرسش یا درخواست بنویسید تا توسط هوش مصنوعی پاسخ داده شود. اگر امتحان کنید متوجه خواهید شد که صرفا با یک درخواست ساده مثل: “لطفا یک مطلب با عنوان … بنویس” نمی توانید محتوای با کیفیت و سئو شده دریافت کنید، به همین دلیل وارد قدم بعدی می شویم:

قدم دوم: نصب اکستنشن AIPRM

شاید با صرف وقت کافی و آزمون و خطا بتوانیم یک فرمت prompt و درخواست پیدا کنیم که خروجی آن تقریبا مناسب باشد، ولی هدف ما در استفاده از هوش مصنوعی، افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان بود. به همین علت یک اکستنشن به اسم AIPRM for ChatGPT ساخته شده که دارای قالب های آماده برای پرسش های مختلف به ویژه تولید محتوا است. لینک دریافت برای کروم:

پس از اینکه آن را به مرورگر خود اضافه کردید صفحه چت جی پی تی تغییر پیدا می کند (یک بار صفحه را رفرش کنید) و قالب های آماده برای شما نمایش داده می شود. برای بازگشت به حالت نرمال نیز می توانید این اکستنشن را غیرفعال یا حذف کنید.

اگر با پیام AIPRM Accounts مواجه شدید می توانید آن را کنسل کنید چون فعلا نیازی به آن نداریم:

قدم سوم: انتخاب قالب تولید محتوا

پس از نصب این اکستنشن قالب های آماده با تعداد استفاده و میزان رضایت کاربران هر قالب در همان صفحه chat.openai.com به شما نمایش داده خواهد شد. قالبی که بیشترین استفاده را دارد انتخاب کنید (یا هر قالب دیگری) و سپس زبان را روی فارسی قرار دهید و عنوان مطلب مورد نظرتان را بنویسید:

خروجی و محتوای تولید شده با این روش نسبت به حالت ساده بسیار حرفه ای تر و با کیفیت تر خواهد بود. البته قالب های دیگری هم برای امورات مختلف مثل بازنویسی متن، نوشتن اسکریپت یوتیوب و … وجود دارند که می توانید از آنها برای سایر کارها استفاده کنید.

یک قدم فراتر: ویرایش قبل از انتشار

محتوای تولید شده با هوش مصنوعی یا هر ابزار دیگری برای اینکه دقیقا مطابق خواسته ما باشد قطعا نیاز به بازبینی و ویرایشات حداقلی توسط خود ما خواهد داشت. هدف گوگل و سایر موتور های جستجو از نمایش محتوای ما، پاسخ به خواسته کاربر جستجو کننده است. وقتی بدون بازبینی محتوای هوش مصنوعی را انتشار می دهیم، ممکن است این محتوا دقیقا طبق نیاز و خواسته کاربر نباشد و موتور جستجو هم آن را نمایش ندهد و فقط وقت ما تلف شود.

بهتر است همیشه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (یا سایر ابزار ها) را بازبینی و ویرایش نماییم تا از کیفیت و درستی آن اطمینان حاصل کرده باشیم.

اگر این قدم ها را انجام داده باشید یک محتوای با کیفیت و حرفه ای در کمترین زمان ممکن تولید کرده اید.

به ادامه خواندن تمایل دارید؟

در ادامه این پست برخی نکات و مسائل مربوط به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آیا گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تایید میکند؟

گوگل و تولید محتوای هوش مصنوعی

برای دریافت اطلاعات رسمی در خصوص اینکه آیا می توانیم محتوای هوش مصنوعی منتشر کنیم یا نه و قوانین آن به چه صورت است، حتما راهنمای رسمی گوگل برای محتوای هوش مصنوعی را مطالعه کنید.

محتوای تولید شده توسط چت جی پی تی، همانند دیگر مدل‌های زبانی، به‌طور خودکار و بدون نظارت انسانی تولید می‌شود. این محتوا بر اساس آموزش‌هایی که مدل از داده‌ها به‌دست آورده، تولید می‌شود و نتیجه حاصل از آن ممکن است دقت بالایی داشته باشد، اما محتواهای تولید شده توسط مدل‌های چت نیازمند بازرسی و تحلیل انسانی هستند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از محتواهای تولید شده توسط چت جی پی تی در یک سایت وب یا برنامه‌ای استفاده کنید، بهتر است محتوا را قبل از انتشار، تحلیل و بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات درست و قابل اعتمادی است.

گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از الگوریتم‌های خود برای ارزیابی محتوا و تعیین رتبه‌بندی نتایج استفاده می‌کنند. اگر محتوای تولید شده توسط چت جی پی تی مرتبط و مفید باشد و اطلاعات دقیق و معتبری را ارائه کند، ممکن است توسط موتورهای جستجو تایید شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود. اما همچنان باید محتواها را با دقت بررسی کرد و از صحت و کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

ترفند هایی برای بهینه سازی بیشتر خروجی

چت جی پی تی

فرموله‌بندی سوال: مشخص کنید که محتوایی که می‌خواهید تولید کنید، چه موضوعیت یا مواردی را پوشش می‌دهد. سوال یا جمله‌هایی که به عنوان ورودی به ChatGPT می‌دهید، باید روشن و مفهوم باشند. این قسمت تاثیر به سزایی در کیفیت محتوای شما خواهد داشت سعی کنید ChatGPT را سردرد گم نکنید و سوال خود را دقیق بپرسید و اگر فکر میکنید سوالتان خیلی جامع است آنرا به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و در چند مرحله بپرسید.

دستورات و وظایف: اگر می‌خواهید جی پی تی به طور خاص عمل کند یا به سوالات شما پاسخ دهد، دستورات و وظایف را به صورت معلوم بیان کنید برای مثال اگر می‌خواهید تولید محتوا کند یا فقط به پرسش شما پاسخ دهد دقیق بنویسید که تولید محتوا کن یا پاسخ بده یا در مورد این موضوعات عنوان پیشنهاد بده. به این صورت جی پی تی می‌تواند بهتر به شما کمک کند.

شروع به چت: می‌توانید با نوشتن یک سوال یا متن ابتدایی، به چت با جی پی تی شروع کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با عبارت "سلام" یا "می‌توانی در مورد آخرین فیلم‌ها چیزی بگویی؟" وارد محیط چت شوید.

تعامل و پاسخگویی: پس از شروع چت، جی پی تی به سوالات شما پاسخ خواهد داد. اگر پاسخ‌ها یا محتوا که تولید می‌شود نیاز به بهبود دارد، می‌توانید با تغییر فرموله‌بندی سوال یا ارائه دستورات دقیق‌تر، خروجی را بهبود بخشید.

ادامه و تجربه: با ادامه چت و ارائه بازخورد به جی پی تی، می‌توانید تجربه خود را بهتر کنید. با هر چت، مدل بیشتر یاد می‌گیرد و پاسخ‌ها بهتر و دقیق‌تر می‌شوند.

سایر ربات های هوش مصنوعی برای تولید محتوا

چت جی پی تی

برخی سایت های مطرح در این حوزه باعث تغییر نگرش عموم مردم در رابطه با هوش مصنوعی شده است.

ربات هایی همچون:

midjouarney

این ربات برای تولید محتوای تصویری استفاده می شود به این صورت که جزئیات تصویر مدنظر خود را برای آن شرح می دهید و طرح را در کمتر از یک دقیقه تحویل می گیرید. این ربات اکنون در پلتفرم دیسکورد فعال است و تنها تا ۲۵ تصویر را به صورت رایگان برای شما طراحی میکند.

Writesonic

این ربات نیز یک محتوا بهینه شده با توجه به قواعد سئو به شما تحویل می دهد. استفاده از این ربات تا ۲۵۰۰ کلمه نیز رایگان است.

Copy AI

این ربات یکی از حرفه ای ترین ها در صنعت کپی رایتینگ است. شما می توانید به آسانی با توضیح دقیق عنوان و کلمه کلیدی از آن بخواهید یک محتوای مناسب با رعایت قوانین کپی برای شما به وجود آورد.

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های نوین، تاثیر چشمگیری بر تولید محتوا داشته است. استفاده از هوش مصنوعی، سرعت و کیفیت تولید محتوا را به مراتب افزایش می‌دهد و امکانات جدیدی را برای نویسندگان و مخاطبان ایجاد می‌کند اما همچنین با چالش‌هایی مثل حفظ کیفیت، هماهنگی/تناسب، خلاقیت و … نیز همراه است که باید به آن‌ها توجه کرد.

نظر شما چیست؟ بنظر شما در آینده نزدیک هوش مصنوعی می تواند جایگزین تولیدکنندگان محتوا شود؟


کامنت ها