آیا سایت شما نیاز به سئو کار دارد؟

سئو کار

سئو مخفف عبارت "بهینه سازی موتور جستجو" است. تصمیم گیری برای استخدام سئوکار یک تصمیم بزرگ است که به طور بالقوه می تواند سایت شما را بهبود بخشد و در زمان شما صرفه جویی کند، اما همچنین می توانید به سایت و شهرت خود آسیب وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که در مورد مزایای بالقوه و همچنین آسیب هایی که یک SEO غیرمسئول می تواند به سایت شما وارد کند، تحقیق کنید. بسیاری از سئوکاران و آژانس ها و مشاوران خدمات مفیدی را برای صاحبان وب سایت ارائه می دهند، از جمله:

  • بررسی محتوا یا ساختار سایت شما

  • مشاوره فنی در توسعه وب سایت: به عنوان مثال، میزبانی، تغییر مسیر، صفحات خطا، استفاده از جاوا اسکریپت

  • توسعه محتوا

  • مدیریت کمپین های توسعه کسب و کار آنلاین

  • تحقیق کلمات کلیدی

  • آموزش سئو

  • تخصص در بازارها و مناطق جغرافیایی خاص.

تبلیغات با Google هیچ تاثیری بر حضور سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نخواهد داشت. Google هرگز پولی را برای گنجاندن یا رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی برتر نمی‌پذیرد، و ظاهر شدن در نتایج جستجوی ارگانیک هزینه‌ای ندارد. منابعی مانند کنسول جستجو، وبلاگ رسمی Google Search Central، و انجمن گفتگوی گوگل می توانند اطلاعات زیادی در مورد نحوه بهینه سازی سایت خود برای جستجوی ارگانیک در اختیار شما قرار دهند. در ادامه راه حل های کاربردی برای بهبود وضعیت سئو را توضیح خواهیم داد.

موارد مهم در استخدام سئو کار

اگر به استخدام سئوکار فکر می کنید، هر چه زودتر بهتر باشد. زمان عالی برای استخدام زمانی است که به طراحی مجدد سایت فکر می کنید یا قصد راه اندازی یک سایت جدید را دارید. به این ترتیب، شما و سئوی شما می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما به گونه ای طراحی شده است که از پایین به بالا برای موتورهای جستجو مناسب باشد. با این حال، یک سئوکار خوب می تواند به بهبود یک سایت موجود نیز کمک کند.

1.به اجرای تغییرات توصیه شده متعهد باشید. ایجاد تغییرات توصیه شده توسط یک SEO به زمان و تلاش نیاز دارد. اگر قرار نیست برای ایجاد این تغییرات وقت بگذارید، استخدام یک سئوکار حرفه ای ارزش ندارد.

2.با سئوکار بالقوه خود مصاحبه کنید.

برخی از سوالات مفید برای پرسیدن از یک سئوکار عبارتند از:

  • آیا می توانید نمونه هایی از کارهای قبلی خود را به من نشان دهید و چند داستان موفقیت آمیز را به اشتراک بگذارید؟

  • آیا اصول جستجوی گوگل را دنبال می کنید؟

  • آیا خدمات بازاریابی آنلاین یا مشاوره ای برای تکمیل کسب و کار جستجوی ارگانیک خود ارائه می دهید؟

  • انتظار دارید چه نوع نتایجی را ببینید و در چه بازه زمانی؟ چگونه موفقیت خود را اندازه گیری می کنید؟

  • تجربه شما در صنعت من چیست؟

  • تجربه شما در کشور/شهر من چیست؟

  • تجربه شما از توسعه سایت های بین المللی چیست؟

  • مهمترین تکنیک های سئو شما چیست؟

  • چه مدت سابقه کار در این زمینه را دارید؟

  • چگونه می توانم انتظار داشته باشم که با شما ارتباط برقرار کنم؟ آیا تمام تغییراتی را که در سایت من ایجاد می کنید با من در میان می گذارید و اطلاعات دقیقی در مورد توصیه های خود و استدلال پشت آنها ارائه می دهید؟

ببینید آیا سئو کار به شما و کسب و کار شما علاقه مند است یا خیر. اگر آنها علاقه ای ندارند، کسی را پیدا کنید که علاقه مند باشد. شما باید سوالاتی از قبیل موارد زیر را از سئو کار بپرسید:

  • چه چیزی کسب و کار یا خدمات شما را برای مشتریان منحصر به فرد و ارزشمند می کند؟

  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟

  • کسب و کار شما چگونه پول در می آورد و نتایج جستجو چگونه می تواند به شما کمک کند؟

  • از چه کانال های تبلیغاتی دیگری استفاده می کنید؟

  • رقبای شما چه کسانی هستند؟

3.مراجع کسب و کار سئو کار خود را بررسی کنید. از مشتریان قبلی بپرسید که آیا احساس می کنند که این سئو کار خدمات مفیدی ارائه می دهد، کار کردن با آنها آسان است و نتایج مثبتی به همراه دارد یا خیر.

4.از یک ممیزی فنی و جستجو برای سایت خود بخواهید تا بدانید که آنها فکر می کنند چه کاری باید انجام شود، چرا، و چه نتیجه ای باید داشته باشد. احتمالاً باید برای این هزینه پرداخت کنید. احتمالاً باید به آنها اجازه دسترسی فقط خواندنی به سایت خود را در کنسول جستجو بدهید. (در این مرحله، به آنها امکان دسترسی به نوشتن ندهید.) سئوکار آینده نگر شما باید بتواند تخمین های واقع بینانه ای از بهبود، و برآوردی از کار درگیر به شما ارائه دهد. اگر آنها به شما تضمین می دهند که تغییرات آنها رتبه اول را در نتایج جستجو به شما می‌دهد، شخص دیگری را پیدا کنید.

5.تصمیم بگیرید که آیا می خواهید استخدام کنید.

موارد احتیاط در استخدام سئو کار

در حالی که سئوکار ها می توانند خدمات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند، برخی از سئو کارهای غیراخلاقی با استفاده از تلاش های بازاریابی بیش از حد تهاجمی و تلاش برای دستکاری نتایج موتورهای جستجو به روش‌های ناعادلانه، چشمان صنعت را سیاه کرده‌اند. اقداماتی که خط‌مشی‌های هرزنامه گوگل را نقض می‌کند ممکن است منجر به تعدیل منفی حضور سایت شما در Google یا حتی حذف سایت شما از فهرست گوگل شود.

وقتی سئوکار شما مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای سایت شما ارائه می‌کند، از آنها بخواهید که این توصیه‌ها را با یک منبع قابل اعتماد تأیید کنند، مانند صفحه راهنمای کنسول جستجو، ورودی وبلاگ Google Search Central، یا پاسخ تأیید شده توسط Google در انجمن.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

یکی از کلاهبرداری‌های رایج ایجاد دامنه‌های "سایه ای" است که کاربران را با استفاده از تغییر مسیرهای فریبنده به یک سایت هدایت می کند. این دامنه های سایه اغلب متعلق به سئوکار هستند که ادعا می کنند از طرف مشتری کار می کنند. با این حال، اگر رابطه خراب شود، سئوکار ممکن است دامنه را به سایت دیگری یا حتی دامنه رقیب نشان دهد. اگر این اتفاق بیفتد، مشتری برای توسعه یک سایت رقیب که به طور کامل متعلق به SEO است، هزینه پرداخت کرده است.

یکی دیگر از اقدامات غیرقانونی، قرار دادن صفحات "درگاه" با کلمات کلیدی در سایت مشتری در جایی است. سئوکار قول می دهد که این باعث می شود صفحه برای پرس و جوهای بیشتر مرتبط تر شود. این ذاتاً نادرست است زیرا صفحات جداگانه به ندرت برای طیف گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط هستند. با این حال، موذیانه تر این است که این صفحات درگاه اغلب حاوی پیوندهای مخفی به سایر مشتریان SEO نیز هستند. چنین صفحات درگاهی محبوبیت لینک یک سایت را از بین می برد و آن را به سمت SEO و سایر مشتریان آن هدایت می کند، که ممکن است شامل سایت هایی با محتوای نامناسب یا غیرقانونی باشد.

در نهایت، از درگیر شدن در طرح های پیوند، مانند خرید لینک از سایت های دیگر برای افزایش رتبه خود اجتناب کنید. این برخلاف سیاست‌های هرزنامه گوگل است و می‌تواند منجر به یک اقدام دستی علیه برخی یا همه سایت شما شود که بر رتبه سایت شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اگر احساس می کنید که به نوعی فریب یک سئوکار سایت را خورده اید، ممکن است بخواهید آن را گزارش دهید.

در ایالات متحده، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به شکایات مربوط به شیوه های تجاری فریبنده یا ناعادلانه رسیدگی می کند. برای ثبت شکایت، به https://www.ftc.gov/ مراجعه کنید و روی «پرونده شکایت آنلاین» کلیک کنید، با شماره 1-877-FTC-HELP تماس بگیرید. https://www.econsumer.gov/ از این لینک نیز میتوانید اقدام کنید.

دستورالعمل‌های مفید برای استخدام سئوکار

مراقب شرکت‌های سئو و مشاوران وب یا آژانس‌هایی باشید که به شما ایمیل می‌زنند.

به طرز شگفت انگیزی، گوگل این ایمیل های اسپم را نیز دریافت می کنید:

"Google.com عزیز،

من از وب سایت شما بازدید کردم و متوجه شدم که شما در اکثر موتورهای جستجو و دایرکتوری های اصلی لیست نشده اید..."

در مورد ایمیل های ناخواسته در مورد موتورهای جستجو نیز همان شک و تردید را در مورد قرص های لاغری "چربی سوزی در شب" یا درخواست کمک به انتقال وجه از دیکتاتورهای مخلوع حفظ کنید.

هیچ کس نمی تواند رتبه 1 در گوگل را تضمین کند.

مراقب سئوکارانی باشید که ادعا می‌کنند رتبه‌بندی را تضمین می‌کنند، ادعا می‌کنند «رابطه ویژه» با Google دارند یا «ارسال اولویت» را به Google تبلیغ می‌کنند. هیچ اولویتی برای ارسال گوگل وجود ندارد. در واقع تنها راه ارسال مستقیم سایت به گوگل از طریق ابزار بازرسی URL یا ارسال نقشه سایت است و خودتان می توانید این کار را انجام دهید.

مراقب باشید اگر شرکتی مخفیانه است یا به وضوح توضیح نمی دهد که قصد انجام چه کاری را دارد.

اگر چیزی نامشخص است توضیح بخواهید. اگر یک سئوکار محتوای فریبنده یا گمراه کننده از طرف شما ایجاد کند، مانند صفحات ورودی یا دامنه های "پرتاب"، سایت شما می تواند به طور کامل از فهرست گوگل حذف شود. در نهایت، شما مسئول اقدامات شرکت‌هایی هستید که استخدام می‌کنید، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که دقیقاً می‌دانید چگونه قصد «کمک» به شما را دارند. اگر یک SEO به سرور شما دسترسی FTP دارد، باید مایل باشد که تمام تغییراتی که در سایت شما ایجاد می کند را توضیح دهد.

از سئو کارهایی که در مورد طرح های محبوبیت لینک یا ارسال سایت شما به هزاران موتور جستجو صحبت می کنند، اجتناب کنید. اینها معمولاً تمرین‌های بی‌فایده‌ای هستند که بر رتبه شما در نتایج موتورهای جستجوی اصلی تأثیر نمی‌گذارند - حداقل، نه به شکلی که احتمالاً آن را مثبت می‌دانید.

سئو کار خود را عاقلانه انتخاب کنید

سئوکار

در حالی که در نظر می گیرید که آیا به دنبال سئو هستید یا خیر، ممکن است بخواهید در مورد این صنعت تحقیق کنید. البته گوگل یکی از راه های انجام این کار است. در حالی که گوگل در مورد شرکت‌های خاصی اظهار نظر نمی‌کند، ما با شرکت‌هایی مواجه شده‌ایم که خود را سئوکار می‌نامند و از شیوه‌هایی پیروی می‌کنند که به وضوح فراتر از رفتارهای تجاری پذیرفته شده‌اند. مراقب باش.

مطمئن باشید که می دانید پول کجا می رود.

در حالی که گوگل هرگز رتبه بهتری را در نتایج جستجوی نمی فروشد، چندین موتور جستجوی دیگر نتایج پرداخت به ازای کلیک یا پرداخت به ازای گنجاندن را با نتایج جستجوی وب معمولی خود ترکیب می کنند. برخی از سئو کارها به شما قول می دهند که رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کنند، اما شما را در بخش تبلیغات قرار می دهند تا در نتایج جستجو. برخی از سئو کارها حتی قیمت های پیشنهادی خود را در زمان واقعی تغییر می دهند تا این توهم ایجاد کنند که موتورهای جستجوی دیگر را "کنترل" می کنند و می توانند خود را در جایگاه مورد نظر خود قرار دهند. این کلاهبرداری با Google کار نمی کند زیرا تبلیغات گوگل به وضوح برچسب گذاری شده و از نتایج جستجوی گوگل جدا شده است، اما مطمئن شوید که از هر سئوکار که در نظر دارید بپرسید که کدام هزینه برای درج دائمی و کدام هزینه برای تبلیغات موقت اعمال می شود.

چه چیزهای دیگری را باید در استخدام سئوکار در نظر گرفت؟

چند علامت هشداردهنده وجود دارد که نشان می دهد ممکن است با یک سئوکار سرکش سر و کار داشته باشید. دور از فهرست جامع است، بنابراین اگر شک دارید، به غریزه خود اعتماد کنید:

  1. مالک دامنه های سایه است.

  2. پیوندهایی را به سایر مشتریان خود در صفحات درگاهی قرار می دهد.

  3. پیشنهاد فروش کلمات کلیدی در نوار آدرس.

  4. بین نتایج جستجوی واقعی و تبلیغاتی که در صفحات نتایج جستجو ظاهر می شوند تمایز قائل نمی شود.

  5. رتبه بندی را تضمین می کند، اما فقط در مورد عبارات کلیدی مبهم و طولانی که به هر حال می توانید دریافت کنید.

  6. با چندین نام مستعار یا اطلاعات جعلی WHOIS کار می کند.

  7. ترافیک را از موتورهای جستجوی "جعلی"، نرم افزارهای جاسوسی یا نرم افزارهای مخرب دریافت می کند.

  8. دامنه‌هایی از فهرست گوگل حذف شده است یا خودش در فهرست گوگل نیست.


کامنت ها