آیا سایت من مورد تایید گوگل است؟

سئو

اینکه محتوای خود را برای جستجوی دوستانه بسازید اهمیت دارد زیرا به این صورت است که کاربران مرتبط بیشتری محتوای شما را مشاهده می کنند. به این بهینه سازی موتور جستجو (SEO) گفته می شود که می تواند منجر به ورود کاربران علاقه مند بیشتر به سایت شما شود. اگر جستجوی Google در درک صفحه شما مشکل دارد، احتمالاً منبع مهمی از ترافیک را از دست داده اید.

این راهنما شامل کارهایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند انجام دهند تا مطمئن شوند که سایت‌هایشان با جستجوی Google به خوبی کار می‌کنند. علاوه بر موارد موجود در این راهنما، مطمئن شوید که سایت شما امن، سریع، قابل دسترسی برای همه است و در همه دستگاه ها کار می کند.

برای کمکی که چندان فنی نیست، به راهنمای شروع SEO مراجعه کنید. راهنمای شروع سئو سایر جنبه‌های سئو مانند نوشتن محتوا را پوشش می‌دهد.

ببینید گوگل چگونه سایت شما را می بیند

برای شروع، سایت خود را در تست موبایل دوستانه تست کنید تا ببینید گوگل سایت شما را چگونه می بیند. Googlebot ربات خزنده وب گوگل است که صفحات جدید و به روز شده برای فهرست گوگل را کشف می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند، مقاله نحوه عملکرد جستجوی Google را بررسی کنید.

ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که گوگل همیشه همه چیزهایی را که شما در مرورگر می‌بینید نمی‌بیند. در مثال زیر، گوگل نمی‌داند تصاویری در این صفحه وجود دارد، زیرا این صفحه از ویژگی جاوا اسکریپت استفاده می‌کند که توسط Google پشتیبانی نمی‌شود.

Google View

User View

در اینجا نحوه مشاهده صفحه توسط گوگل آمده است. گوگل نمی‌داند تصاویری در این صفحه وجود دارد زیرا این صفحه از ویژگی جاوا اسکریپت استفاده می کند که توسط Google پشتیبانی نمی شود.

در اینجا نحوه مشاهده یک کاربر از صفحه است. کاربران می‌توانند تصاویر و متن را در مرورگر مشاهده کنند.

نحوه مشاهده سایت توسط گوگل

نحوه مشاهده سایت توسط کاربر

لینک های خود را بررسی کنید

Googlebot با واکشی و تجزیه پیوندها، نقشه‌های سایت و تغییر مسیرها از URL به URL دیگر حرکت می‌کند. Googlebot با هر URL طوری رفتار می‌کند که انگار اولین و تنها URL است که از سایت شما دیده است. برای اطمینان از اینکه Googlebot می‌تواند همه URL های سایت شما را پیدا کند:

از عناصر <a> استفاده کنید که Google می‌تواند آنها را بخزد. اطمینان حاصل کنید که می‌توان به تمام صفحات سایت با پیوندی از صفحه قابل یافت دیگری دسترسی پیدا کرد. اطمینان حاصل کنید که پیوند ارجاع دهنده شامل متن یا برای تصاویر، یک ویژگی alt است که مربوط به صفحه هدف است.

یک نقشه سایت بسازید و ارسال کنید تا به Googlebot کمک کنید تا سایت شما را هوشمندانه تر بخزد. نقشه سایت فایلی است که در آن اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدیوها و سایر فایل های سایت خود و روابط بین آنها ارائه می‌کنید.

برای برنامه‌های جاوا اسکریپت که فقط یک صفحه HTML دارند، مطمئن شوید که هر صفحه یا قسمتی از محتوای جداگانه دارای یک URL است.

نحوه استفاده از جاوا اسکریپت را بررسی کنید

در حالی که گوگل جاوا اسکریپت را اجرا می‌کند، تفاوت‌ها و محدودیت‌هایی وجود دارد که باید هنگام طراحی صفحات و برنامه‌های خود در نظر بگیرید تا نحوه دسترسی خزنده‌ها و ارائه محتوای شما را در نظر بگیرید.

وقتی محتوا تغییر می کند، گوگل را به روز نگه دارید

برای اطمینان از اینکه Google صفحات جدید یا به روز شده شما را به سرعت پیدا می کند:

  • ارسال نقشه های سایت

  • از گوگل بخواهید که URL های شما را دوباره بخزد.

  • اگر هنوز در فهرست کردن صفحه خود با مشکل مواجه هستید، گزارش های سرور خود را برای وجود خطا بررسی کنید.

کلمات موجود در صفحه را فراموش نکنید

Googlebot فقط می تواند محتوایی را پیدا کند که به صورت متنی قابل مشاهده باشد. به عنوان مثال، متن در ویدیوها برای Googlebot نامرئی است. برای اطمینان از اینکه جستجوی Google متوجه می شود صفحه شما در مورد چیست:

اطمینان حاصل کنید که محتوای بصری شما به صورت متن بیان شده است. به عنوان مثال، یک صفحه دسته بندی محصول که حاوی لیستی از تصاویر پیراهن‌ها بدون بافت متنی در مورد هر تصویر است، کمتر از حد مطلوب است. صفحه دسته محصول باید حاوی توضیحات متنی برای هر تصویر باشد.

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای عنوان توصیفی و توضیحات متا باشد. عناوین منحصر به فرد و توضیحات متا به Google کمک می کند تا نشان دهد صفحات شما چگونه به کاربران مرتبط هستند، که به نوبه خود می تواند ترافیک جستجوی شما را افزایش دهد.

از HTML معنایی استفاده کنید. در حالی که گوگل محتوای HTML، PDF، تصاویر و ویدیوها را فهرست بندی می کند، محتوایی را که به پلاگین نیاز دارد (مثلاً جاوا یا سیلورلایت) یا محتوایی که در یک بوم نمایش داده می شود، فهرست نمی کند. به جای استفاده از یک افزونه، در صورت امکان از نشانه گذاری HTML معنایی برای محتوای خود استفاده کنید.

در مورد سایر نسخه های محتوای خود به گوگل بگویید

گوگل به طور خودکار نمی داند که چندین نسخه از سایت یا محتوای شما وجود دارد. به عنوان مثال، نسخه موبایل و دسکتاپ، یا نسخه های بین المللی سایت شما. برای اطمینان از اینکه Google نسخه مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد، می توانید:

  • URL های تکراری را یکپارچه کنید.

  • در مورد نسخه های محلی سایت خود به گوگل بگویید.

  • صفحات AMP خود را قابل کشف کنید.

محتوایی را که Google می‌بیند کنترل کنید

چندین راه برای مسدود کردن Googlebot وجود دارد:

برای مسدود کردن گوگل از یافتن صفحه شما، دسترسی به محتوای خود را برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند محدود کنید (به عنوان مثال، از صفحه ورود استفاده کنید یا صفحه خود را با رمز عبور محافظت کنید).

برای جلوگیری از خزیدن Googlebot در صفحه خود، یک robots.txt ایجاد کنید.

robots.txt مکانیزمی برای دور نگه داشتن یک صفحه وب از گوگل نیست. برای دور نگه داشتن یک صفحه وب از گوگل، از قوانین روبات noindex استفاده کنید یا صفحه خود را با رمز عبور محافظت کنید.

برای اینکه Google را از فهرست کردن صفحه خود مسدود کنید اما همچنان خزیدن را مجاز کنید، یک تگ noindex اضافه کنید.

ترکیب چندین قاعده خزیدن و نمایه سازی ممکن است باعث شود برخی از قوانین با قوانین دیگر مقابله کنند.

اگر محتوای شما در جستجوی Google نمایش داده نمی‌شود و می‌خواهید نمایش داده شود، این مراحل را دنبال کنید:

  • بررسی کنید که آیا Googlebot می تواند با ابزار بازرسی URL به صفحه دسترسی پیدا کند یا خیر.

  • فایل robot.txt خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا ناخواسته Googlebot را از خزیدن سایت خود مسدود می کنید.

  • HTML خود را برای قوانین noindex در متا تگ ها بررسی کنید.

نتایج غنی را برای سایت خود فعال کنید

ریچ ریزالت

چرخ فلکی از دستور العمل ها در نتایج جستجو. چرخ فلک نشان می دهد

یک نتیجه غنی می‌تواند شامل استایل، تصاویر یا سایر ویژگی‌های تعاملی باشد که به سایت شما کمک می‌کند در نتایج جستجو برجسته‌تر شود. می‌توانید با ارائه سرنخ‌های صریح درباره معنای صفحه با داده‌های ساختاریافته در صفحه، به Google کمک کنید تا صفحه شما را بهتر درک کند و نتایج غنی برای آن در جستجو نشان دهد.


کامنت ها