نحوه بهینه سازی کلمات کلیدی سایت فروشگاهی برای خریداران

کلمات کلیدی

با پیروی از نکات ذکر شده در این مقاله، به خوبی در راه بهینه سازی سایت خود برای خریداران آماده خواهید بود.

همه ما می دانیم که هدف قرار دادن کلمات کلیدی استراتژیک برای سئو موفق و کمپین‌های جستجوی پولی بسیار مهم است. هر چه سایت شما بیشتر در نتایج جستجو برای پرس و جوهای مرتبط ظاهر شود، بازدیدکنندگان بیشتری جذب خواهد کرد.

اما بهینه سازی کلمات کلیدی چیزی فراتر از ایجاد ترافیک بیشتر به سایت شماست. همچنین نقش مهمی در به حداکثر رساندن تبدیل وب سایت شما دارد. هنگامی که کلمات کلیدی قصد خریدار را به عنوان بخشی از یک استراتژی کل‌نگر کلمه کلیدی هدف قرار می دهید، می توانید سایتی بسازید که به همان اندازه که ترافیک و سرنخ ایجاد می‌کند، فروش ایجاد کند.

در این مقاله، انواع مختلفی از کلمات کلیدی قصد خریدار را بررسی می‌کنیم و نکاتی را در مورد شناسایی شرایطی که تبدیل و فروش بیشتری را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورند، ارائه می‌کنیم.

کلمات کلیدی قصد خریدار چیست؟

مراحل خرید اینترنتی

"کلمه کلیدی قصد خرید" یک عبارت است که به واژه‌هایی اشاره دارد که افراد وارد مرحله قصد خرید یک محصول یا خدمت مشخص شده‌اند. این واژه‌ها معمولاً در جستجوهای اینترنتی استفاده می‌شوند تا افرادی که می‌خواهند یک محصول یا خدمت را خریداری کنند، به نتایج جستجو دسترسی پیدا کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در فروشگاه اینترنتی “دستگاه علف زن” می‌فروشید . یک مشتری بالقوه ممکن است عبارات زیر را در مسیر خرید جستجو کند:

مرحله آگاهی (مشکل آگاه): "چگونه علف هرز حیاط جلویی را تمیز کنم."

مرحله بررسی (آگاه از راه حل): "بهترین علف زن های 2023."

مرحله تصمیم گیری (آماده برای خرید): "خرید آنلاین علف زن."

همانطور که می‌بینید، مشتریان بالقوه نزدیک به فروش از کلمات کلیدی با قصد خرید بالاتر استفاده می‌کنند.

اکنون اجازه دهید به طور خلاصه به این موضوع بپردازیم که چرا کلمات کلیدی قصد خریدار باید نقطه کانونی استراتژی کلمه کلیدی شما باشند.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی هدف خریدار

مزیت آشکار رتبه بندی مناسب برای کلمات کلیدی قصد خریدار این است که شما را در مقابل مشتریان بالقوه‌ای قرار می‌دهد که قصد خرید دارند. بنابراین قدرت این کلمات کلیدی را نادیده نگیرید.

استفاده از کلمات کلیدی قصد خرید باعث می‌شود بازدیدکنندگان آماده تبدیل بیشتری به سایت شما وارد شوند، که به نوبه خود، سود شما را افزایش می‌دهد.

اما قرار گرفتن برجسته در نتایج گوگل فقط باعث افزایش دید سایت شما نمی شود بلکه اعتبار درک شده آن را افزایش می دهد. کاربران جستجو به طور طبیعی فرض می‌کنند که سایت‌های با رتبه بالا قابل اعتمادتر هستند، و این باعث می‌شود که تمایل بیشتری برای دستیابی به کارت‌های بانکی خود داشته باشند.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی قصد خریدار متناسب با جایگاه شما نیز به جذب بازدیدکنندگان واجد شرایط بیشتر به سایت شما کمک می کند. در حالی که حجم بالای ترافیک هرگز برای یک وب سایت تجاری بد نیست، کیفیت ترافیک تاثیر بیشتری بر فروش دارد.

به جای هدر دادن منابع برای جذب بازدید‌کنندگانی که علاقه واقعی به کسب و کار شما ندارند، می توانید با ارائه خدمات به کسانی که فعالانه به دنبال نوع محصولات و خدمات شما هستند، بازگشت سرمایه SEO خود را بهبود بخشید.

به عبارت ساده‌تر، هر چه سایت شما رتبه بهتری برای کلمات کلیدی مربوط به قصد خریدار داشته باشد، سایت شما مشتریان جدید و واجد شرایط بیشتری را جذب و تبدیل خواهد کرد.

با این حال، درک این نکته مهم است که بهینه سازی برای کلمات کلیدی قصد خریدار به این معنا نیست که شما باید منحصراً کاربرانی را که نزدیک به خرید هستند هدف قرار دهید. هدف باید ارائه خدمات به خریداران بالقوه در هر مرحله از آگاهی باشد تا آنها را به سمت تبدیل سوق دهد.

انواع کلمات کلیدی قصد خریدار

می‌توانیم کلمات کلیدی قصد خریدار را به سه دسته گروه‌بندی کنیم که هر کدام مرحله متفاوتی از سفر خریدار را منعکس می‌کنند.

کلمات کلیدی مرحله آگاهی یا کسب اطلاعات

کاربرانی که یک عبارت را جستجو می کنند به دنبال درک بهتر مشکلی هستند که با آن روبرو هستند یا هدفی که می خواهند به آن برسند. اینجاست که آنها متوجه می شوند که کسب و کارهایی مانند شما می توانند راه حل مورد نیازشان را ارائه دهند.

کلمات کلیدی مرحله آگاهی معمولاً پرس و جوهای اطلاعاتی حاوی عباراتی مانند:

  • "چگونه."

  • "چیست"

کلمات کلیدی مرحله توجه و بررسی

هنگامی که مشتریان بالقوه در مورد راه حل‌های موجود برای مشکل خود یاد می گیرند، وارد مرحله بررسی می شوند، جایی که شروع به بررسی گزینه‌های مختلف خرید می‌کنند.

اغلب، مشتریان احتمالی به دنبال منابعی مانند لیست‌های مقایسه محصول، بررسی‌های عمیق، توصیفات، مطالعات موردی و هر چیز دیگری هستند که به محدود کردن بهترین گزینه برای نیازهای آنها کمک می‌کند.

پرس و جوهای مرحله بررسی اغلب حاوی کلماتی مانند:

  • "بررسی [نام محصول]."

  • "بهترین [محصول]."

  • و «[نام تجاری] در مقابل [رقیب]».

کلیدواژه‌های مرحله تصمیم گیری و خرید

در نهایت، مشتریان بالقوه به نقطه‌ای می‌رسند که آماده اقدام هستند. آن‌ها به راه‌حل خاصی که می‌خواهند بخرند، توجه کرده‌اند و حداکثر، فقط به یک حرکت اضافی نیاز دارند تا آنها را از خط خارج کنند.

همانطور که انتظار دارید، کلمات کلیدی مرحله تصمیم سطوح بالایی از قصد خرید را بیان می‌کنند.

برای مخاطبان B2C، اینها معمولاً شامل عباراتی مانند:

  • "هم اکنون خریداری کنید."

  • "تخفیف."

  • "زمان تحویل."

برای مشتریان B2B (که معمولاً فرآیند خرید طولانی‌تر می‌شود)، کلمات کلیدی مرحله تصمیم ممکن است شامل عباراتی مانند:

  • "نسخه‌ی نمایشی."

  • "شرایط و شرایط."

  • یا "طرح پرداخت".

شناسایی کلمات کلیدی در مخاطب هدف شما

حالا بیایید ببینیم چگونه کلمات کلیدی مناسب برای خریدار را برای کسب و کار خود پیدا کنیم.

هنگامی که بدانید افراد وقتی به دنبال خرید چیزی در جایگاه شما هستند از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، می توانید این اصطلاحات را در استراتژی محتوای SEO و کمپین‌های تبلیغاتی پولی خود بگنجانید.

به یاد داشته باشید، این تمرین با هدف مخاطب قرار دادن کاربران جستجویی است که در مسیر تصمیم گیری خرید هستند.

مطمئنا، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالا برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما ضروری است، اما هدف قرار دادن شرایط با سطوح مختلف قصد خرید، توانایی شما را برای تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان پولی بهبود می‌بخشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تهیه لیستی از کلمات کلیدی مناسب برای خریدار به آنها فکر کنید.

نیازهای مشتریان ایده آل خود را در نظر بگیرید

با بیان نقاط دردسر متفاوتی که محصول یا خدمات شما می تواند برای مشتریان بالقوه حل کند، شروع کنید. از این گذشته، کاربران جستجو از گوگل برای یافتن محتوا و پیشنهادهایی استفاده می‌کنند که به آنها در تحقق اهدافشان کمک می‌کند.

از خود بپرسید: مشتریان هدف شما با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟ چه چیزی آنها را تحریک می‌کند؟ و چه ایراداتی را هنگام بررسی خرید بیان می‌کنند؟

هنگامی که مشکلات مختلفی را که کسب و کارتان می‌تواند برای مشتریان حل کند، چه کاربردی و چه احساسی، ترسیم کردید، مجموعه‌ای موقت از موضوعات را خواهید داشت که می‌توانید فهرست کلمات کلیدی هدف خود را بر اساس آنها بسازید.

در مورد پایگاه مشتریان موجود خود تحقیق کنید

گام بعدی این است که بفهمید کدام عبارت جستجو در حال حاضر بازدیدکنندگان را به سایت شما می‌آورد و منجر به تبدیل می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا انواع مقاصد خریدار را که قبلاً به خوبی به آن اشاره کرده‌اید و به کدام‌یک از آن‌ها کمتر پاسخ می‌دهید، بشناسید.

اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی خاصی باعث فروش نامتناسب در سایت شما می شوند، ممکن است تصمیم بگیرید محتوای خود را بیشتر ارتقا دهید تا واقعاً از پتانسیل تبدیل سرمایه گذاری کنید.

به همین ترتیب، دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی عملکرد خوبی ندارند، فرصت‌هایی را برای بهبود نشان می‌دهد.

با بررسی حساب‌های Google Search Console و Google Analytics می‌توانید متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک و تبدیل سایت را به همراه دارند.

این ابزارها به شما می‌گویند که کاربران در حال حاضر چگونه با سایت شما تعامل دارند و نشان می‌دهند که کدام کوئری‌ها بیشترین کلیک‌ها را به همراه دارند و کاربران پس از ورود به صفحات مختلف، چه تعداد دفعات تبدیل را انجام می‌دهند.

همچنین، اگر کمپین‌های جستجوی پولی را اجرا می‌کنید، برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع جستارهایی که بهترین عملکرد را دارند، ارزش آن را دارد که در حساب Google Ads خود جستجو کنید.

رفتار موتورهای جستجو و پرس و جوهای کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

راه دیگر برای کشف کلمات کلیدی قصد خریدار این است که بررسی کنید که مردم چه پرس و جوهایی را در جایگاه شما جستجو می کنند.

در حالی که چندین ابزار تحقیق کلیدواژه وجود دارد که می‌تواند به این فرآیند کمک کند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد)، می‌توانید با جستجوی دستی در Google پیرامون موضوعات مرتبط، تصویر خوبی از تقاضای جستجو در فضای خود ایجاد کنید.

همانطور که یک پرس و جو را در نوار جستجو وارد می کنید، به کلمات کلیدی پیشنهادی خودکار گوگل توجه کنید و بخش "جستجوهای مرتبط" در پایین هر صفحه نتایج را یادداشت کنید.

این همچنین تمرین خوبی برای آزمایش فرضیات شما در مورد سطح قصد خریدار در پشت کلمات کلیدی مختلف است. ممکن است انتظار داشته باشید که یک پرس و جو خاص نتایج با هدف بالا به همراه داشته باشد، اما در واقع، صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با نتایج کم هدف (یا برعکس) پر شده است.

همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از پرس‌و‌جوها ترکیبی از نتایج را تولید می‌کنند که به مقوله‌های هدف متعددی پاسخ می‌دهد. در این شرایط، احتمالاً بهترین کار این است که کلمات کلیدی را با اهداف خریدار مشخص‌تر اولویت بندی کنید.

از منابع متنوعی برای بینش در مورد قصد خریدار استفاده کنید

در نهایت، هنگامی که به دنبال کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط با مشتریان هدف خود هستید، فراموش نکنید که از چندین منبع مختلف برای الهام گرفتن استفاده کنید.

این احتمال وجود دارد که تیم های فروش و خدمات مشتری شما روی گنجینه‌ای از بینش‌های مشتری نشسته‌اند تا شما آن را در استراتژی کلمات کلیدی خود بگنجانید.

همچنین می‌توانید در نظرات ویدیوهای مرتبط YouTube، بررسی‌های آمازون، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، بحث‌های Quora و غیره درباره نقاط درد و انگیزه‌های مخاطب هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به یاد داشته باشید، هدف این است که درک کنید مشتریان در سطوح مختلف سفر خریدار با چه مسائلی روبرو هستند، بنابراین می توانید محتوا تولید کنید و سایت خود را برای نیازهای جستجوی آنها بهینه کنید.

یافتن و بهینه سازی کلمات کلیدی قصد خریدار

حال بیایید چند راه را در نظر بگیریم که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب برای هدف خریدار را شناسایی و اولویت‌بندی کنید.

انتخاب ابزار مناسب برای تحقیق و ارزیابی نیازهای خریداران

همانطور که اشاره کردیم، بررسی دستی نتایج جستجو برای پرس و جوهای مرتبط ارزشمند است، اما راه کارآمدی برای ایجاد یک لیست جامع از کلمات کلیدی هدف نیست.

در عوض، ارزش سرمایه گذاری در اشتراک یک ابزار تحقیقاتی برتر مانند Ahrefs یا Semrush را دارد.

ابزارهایی مانند اینها پیشنهادهای گسترده کلمات کلیدی، حجم جستجو و داده های دشواری رتبه بندی را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای مشخص کردن عبارات با پتانسیل بالا استفاده کنید.

علاوه بر این، این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا تجزیه و تحلیل کنید که چه پرسش‌هایی بیشترین ترافیک را به سایت‌های رقبای شما می‌آورند تا بتوانید تاکتیک‌هایی را که برای آنها کار می‌کند تقلید کنید.

انواع مختلفی از کلمات کلیدی که برای بهینه سازی باید در نظر گرفته شوند

در نهایت، اگر شما یک تجارت آجر و ملات دارید، قطعا ارزش دارد که کلمات کلیدی محلی را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید.

کلیدواژه‌های محلی با قصد خرید بالا شامل عباراتی مانند «[محصول/خدمات] در نزدیکی من»، «[نوع خرده‌فروش] اکنون باز است» و «[نوع کسب‌وکار] در [محل] است».

نتیجه گیری

هدف قرار دادن کلمات کلیدی قصد خریدار یکی از موثرترین راه‌ها برای دستیابی به مجموعه گسترده‌تری از مشتریان بالقوه، بهبود نرخ تبدیل وب‌سایت و افزایش درآمد کسب‌وکار شما است.

با پیروی از نکات ذکر شده در بالا، به خوبی در راه بهینه سازی سایت خود برای خریداران آماده خرید خواهید بود.

اما به یاد داشته باشید، مانند تمام جنبه‌های سئو، نتایج پایدار به برنامه‌ریزی استراتژیک، اجرای دقیق و اصلاح مداوم دوره بستگی دارد.


کامنت ها