راهنمای کامل ایجاد لینک SaaS

SaaS سرویس

SaaS مخفف "Software as a Service" است و به مدلی اشاره دارد که در آن نرم‌افزار به صورت آنلاین و از طریق اینترنت به کاربران ارائه می‌شود. در این مدل، کاربران نیازی به نصب و پیکربندی نرم‌افزار بر روی دستگاه‌های خود ندارند، بلکه می‌توانند از طریق مرورگر وصل به سرویس موردنظر شوند. این نوع سرویس‌دهی معمولاً به صورت اشتراکی ارائه می‌شود، به طوری که کاربران می‌توانند با پرداخت ماهیانه یا سالیانه، از امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزار بهره‌برداری کنند.

در این مقاله، تفاوت SaaS با سایر صنایع را به شما نشان می‌دهیم و برخی از چالش‌ها و فرصت‌های خاصی را که ارائه می‌کند پوشش می‌دهیم. همچنین هشت تکنیک ساخت لینک را که در حال حاضر در بین شرکت‌های SaaS محبوب هستند، را بررسی خواهیم کرد.

در نهایت، راهنمای پیاده‌سازی را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند یک برنامه ساخت لینک SaaS موفق راه‌اندازی کنید. حتی اهداف نمونه و نتایج کلیدی (OKRs) را نیز شامل می‌شود.

Objective & Key Results یک مدل مدیریتی است که به کمک آن، سازمان‌ها و تیم‌ها می‌توانند اهداف خود را تعریف و پیگیری کنند. در این مدل، هدف‌ها به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند: هدف‌ها (Objectives) و نتایج کلیدی (Key Results).

پس از خواندن این مقاله، می‌توانید مطمئن شوید که تلاش‌های شما برای ایجاد پیوند مؤثر هستند.

در SaaS، لینک بیلدینگ بر تولید محتوای آموزنده و با کیفیت تمرکز دارد که وبلاگ نویسان و ناشران برای آن ارزش قائل هستند. این محتوا می‌تواند شامل مطالعات مشتری، داده‌های برنامه، مقایسه محصول، محتوای مرتبط با ویژگی‌ها، نظرسنجی‌های مشتری، و بیو یا نقل قول‌های اجرایی باشد.

تکنیک‌های لینک‌سازی که اکنون موثر هستند:

  1. لینک‌دهی از منابع معتبر: لینک‌هایی که از منابع موثر، معتبر و مرتبط به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند، به بهبود جایگاه سئو کمک می‌کنند.

  2. مهمانی در وبلاگ‌ها: نوشتن مقالات مهمان در وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبر، به شما اجازه می‌دهد تا در محیط‌های متفاوتی نام و لینک وب‌سایت خود را معرفی کنید.

  3. ایجاد محتوای ارزشمند: ایجاد محتوای منحصر به فرد، ارزشمند و جذاب که برای مخاطبان جذاب باشد، می‌تواند به ایجاد لینک‌های طبیعی از سایت‌های دیگر منجر شود.

  4. لینک‌سازی اجتماعی: به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مرتبط، فرصتی را برای دریافت لینک‌های از منابع مختلف ایجاد می‌کند.

  5. تبادل لینک معتبر: تبادل لینک با سایت‌های معتبر و مرتبط می‌تواند به افزایش اعتبار و لینک‌های بهتر برای وب‌سایت شما منجر شود.

  6. بازیابی لینک‌های شکسته: بررسی و ترمیم لینک‌های شکسته که به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند، می‌تواند به بهبود کیفیت لینک‌ها کمک کند.

  7. ساخت لینک از منابع محلی: ایجاد لینک‌هایی از سایت‌ها و منابع محلی، به ویژه اگر کسب‌وکار محلی دارید، به بهبود جایگاه سئو شما در محدوده مکانی کمک می‌کند.

  8. لینک‌های خروجی به منابع موثق: ارجاع دادن به منابع معتبر و موثق در محتوای خود نیز می‌تواند به افزایش اعتبار و لینک‌های بهتر از دیگر سایت‌ها منجر شود.

تاثیر لینک سازی بر شرکت های SaaS

بک لینک‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی دید ارگانیک شرکت SaaS، رتبه بندی کلمات کلیدی، شهرت آنلاین، درخواست های نمایشی، سرنخ ها و فروش را افزایش دهند.

بک لینک‌هایی با محتوای مفید باعث دیده شدن کلمات کلیدی بالا و پایین می‌شود.

بیایید به مورد برند SaaS Toast نگاهی بیندازیم که ترافیک خود را به بیش از 600000 بازدید ماهانه از طریق SEO استراتژیک، بازاریابی محتوا و رشد پروفایل لینک افزایش داد. این مثال اهمیت تمرکز بر ایجاد پیوند به محتوای مفید را نشان می دهد.

بررسی

نان تست، یک نقطه فروش همه کاره (POS) و سیستم مدیریتی، به مراکز غذایی مختلف، از جمله رستوران ها، بارها، کامیون های حمل غذا و غذاخوری های هتل پاسخ می دهد.

علیرغم تعداد زیادی کلمات کلیدی کوتاه که حجم جستجوی کم تا متوسط را ثبت می کنند، دید ارگانیک و ترافیک Toast به طور مداوم بهبود یافته است. از ژوئن 2023، میانگین کلیک‌های ارگانیک ماهانه آن بیش از 600000 (Ahrefs) است.

با این وجود، بسیاری از کلمات کلیدی که ممکن است یک متخصص SEO در اولویت قرار دهد، حجم جستجوی پایینی را ثبت می‌کند.

به‌عنوان مثال، «سیستم POS» – برترین عبارت جستجوی مرتبط با محصول – طبق گفته Google Keyword Planner تا ژوئن 2023، تنها 33100 جستجوی ماهانه به‌طور متوسط به دست آورده است.

بنابراین، برای دستیابی به اهداف رشد ترافیک، Toast باید مجموعه گسترده‌تری از کلمات کلیدی را هدف قرار دهد.

یک همبستگی بین همپوشانی ترافیک و تعداد دامنه های ارجاع دهنده در گزارش مرور کلی Ahrefs مشهود است.

ترافیک دامنه ها

گزارش Top Pages نشان می‌دهد که صفحات پرترافیک بیشتر در زیر پوشه /blog، به همراه /restaurant-pos و چند صفحه پول (یعنی صفحات با تبدیل بالا) قرار دارند.

صفحات ترافیک

از میان این صفحات برتر، برخی لینک های زیادی ایجاد می کنند اما ترافیک کمی دارند. این واقعا مهم است.

ترافیک صفحات

این صفحات برای کلمات کلیدی که روزنامه نگاران یا وبلاگ نویسان برای یافتن منابع مقاله از آن‌ها استفاده می کنند رتبه بندی می شوند - بنابراین بدون انجام ارتباط، پیوند ایجاد می کنند.

  • وبلاگ/ آمار آنلاین- مدیریت رستوران

  • /منابع/گزارش-رستوران-موفقیت-صنعت

بررسی بیشتر گزارش بهترین پیوندها نشان می‌دهد که مقالات وبلاگ، مقالات آماری و گزارش‌های صنعت بیشترین لینک‌ها را دریافت می‌کنند.

بررسی بازدید صفحات

این بررسی چندین بینش مهم را نشان می دهد:

  • لینک سازی مداوم در طول زمان می تواند به طور غیر مستقیم رتبه بندی را افزایش دهد.

  • تقویت پیوندها به دارایی های قابل پیوند می تواند رتبه بندی صفحات دیگر را ارتقا دهد.

  • یک ارزیابی کامل از محتوای با رتبه برتر در موتورهای جستجو نشان می دهد که حتی اگر این صفحات لینک مستقیم زیادی نداشته باشند، ممکن است رتبه آنها تحت تأثیر پروفایل پیوند صفحات دیگر قرار گیرد.

  • بر اساس صفحه به صفحه، محتوای آماری و تحقیقاتی تمایل به ایجاد پیوندهای بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

این نوع رشد در انواع مشاغل غیر SaaS امکان پذیر است، اما تفاوت هایی وجود دارد.

لینک سازی در SaaS در مقابل. سایر صنایع

توضیح جنبه های منحصر به فرد B2B SaaS Link Building

این شرکت‌ها با توجه به مشارکت خود با فناوری‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه می‌توانند طیف وسیعی از محتوای فنی و با ارزش را در موضوعات مختلف تولید کنند که می‌تواند برای طیف وسیعی از سایت‌های خاص جذاب باشد.

محتوای کلی سایت می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • صفحات مقایسه رقبا

  • صفحات ادغام

  • واژه نامه ها

  • صفحات ویژگی های محصول

محتوای اطلاعاتی طولانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نرم افزار را در یک مطالعه موردی تراز عمودی نشان دهید.

  • مطالعه با بینش های مبتنی بر داده از پایگاه کاربر شما.

  • دارایی های محتوای قابل پیوند برای جمع بندی صنعت برای رقبای مستقیم یا تأثیرگذاران صنعت.

  • مطالعات موردی یا بررسی نحوه حل مشکلات مشتریان با ابزار شما.

به عنوان مثال، مطالعه موردی سئو درخت پیوند توسط مقاله جمع‌بندی آماری Ahrefs و Toast، که 360 پیوند دامنه ارجاع منحصر به فرد ایجاد کرد.

صفحه ahref

سایت

به روز بمانید.

چالش های منحصر به فرد B2B SaaS

SaaS، به ویژه در B2B، دارای چندین چالش است که می‌تواند پیشرفت در ساخت یک پروفایل پیوند قوی را کند کند. چند مورد کلیدی عبارتند از:

موضوعات پیچیده: ایجاد محتوای مناسب پیوند پیرامون موضوعات فنی یا پیچیده چالش برانگیز است. موضوعات معمولاً به یک متخصص موضوع (SME) برای محتوا و گاهی اوقات برای ایجاد لینک نیاز دارند.

مخاطبان خاص: SaaS می‌تواند مخاطبان بسیار خاصی داشته باشد، که یافتن انجمن‌های آنلاین و مکالمات پیرامون موضوع را دشوار می‌کند. موضوعات و استراتژی توسعه باید بسیار مرتبط و هدفمند برای اتصال باشد.

فرصت های بک لینک محدود: هرچه جایگاه باریک‌تر باشد، فرصت‌های لینک دهی کمتری در دسترس خواهد بود. این اغلب یک چالش بزرگ است، اما همانطور که از مثال Toast در بالا می‌بینید، شرکت های SaaS می‌توانند موضوعات محتوا را برای جذب طیف گسترده ای از موضوعات برای سایت‌ها گسترش دهند.

6 تکنیک محبوب لینک سازی برای B2B SaaS

هر یک از این راه‌ها برای ایجاد پیوندهای SaaS، فرآیندهای منحصر به فرد خود را برای انتخاب صفحات هدف، فهرست‌سازی، روش‌های توسعه و قالب‌ها دارد.

وبلاگ نویسی مهمان متنی

وبلاگ نویسی مهمان به تمرین نوشتن و انتشار محتوا در وب سایت‌ها یا وبلاگ‌های خارجی اشاره دارد. این استراتژی نه تنها به تثبیت اقتدار شما در صنعت شما کمک می‌کند، بلکه به شما این فرصت را می‌دهد که از وب سایت‌های معتبر بک لینک‌هایی با کیفیت بالا کسب کنید.

یافتن این فرصت‌ها ساده‌ترین تکنیک از همه تکنیک‌ها است. یک فرآیند ساده این است:

  • Google یا ابزار فهرست سازی مورد علاقه خود را با اپراتور جستجو جستجو کنید: {keyword} intitle:contributor. «مشارکت‌کننده» را با «مشارکت‌کننده مهمان»، «وبلاگ مهمان»، «برای ما بنویسید» یا یک نسخه دیگر جایگزین کنید.

  • یک لیست انبوه ایجاد کنید، سپس آن را در ابزار تجزیه و تحلیل حمام Ahref آپلود کنید. فهرست را برای فیلتر بر اساس DR صادر کنید و ابتدا معتبرترین و مرتبط‌ترین مخاطبان را پیدا کنید.

  • بیوگرافی خود را برای نشان دادن تخصص در جایگاه‌های وب سایت بسازید.

  • در وب سایت های مورد نظر برای شکاف‌های محتوا جستجو کنید.

  • یک مقاله منحصر به فرد از سه موضوع ایجاد کنید.

تبلیغات اجتماعی برای محتوای قابل پیوند

این روش بهترین و قابل اشتراک‌گذاری‌ترین محتوا را با مخاطبان خاص از طریق بازاریابی مجدد یا مخاطبان مشابه تبلیغ می‌کند. اگرچه پیوندهای تبلیغاتی ارزش زیادی ندارند، اما یک دارایی قابل پیوند عالی می‌تواند به طور طبیعی شروع به ایجاد پیوند کند، اگر با مخاطبان مناسب به اشتراک گذاشته شود.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازاریابی مجدد در فیس بوک، توییتر یا لینکدین.

  • تبلیغات طاقچه Reddit.

  • مخاطبان شبیه به آنهایی که بیشتر با محتوای شما درگیر هستند.

یکی از مثال‌هایی که من زیاد می‌بینم، فرض می‌کنم به این دلیل که وبلاگ آنها را می‌خوانم یا مخاطبان مشابهی هستم، تبلیغات Ahrefs برای یک مقاله معماری اطلاعات است.

اگرچه Ahrefs مطمئناً مطالعات موردی یا داده‌های منحصربه‌فردی دارد که پیوند پذیرتر هستند، گاهی اوقات یک موضوع ساده ممکن است مرتبط‌ترین موضوع را به این موضوع داشته باشد.

ahref

روابط عمومی غیرفعال برای مدیریت و اعضای تیم

یک روش رایج در SaaS در حال حاضر پاسخ به سؤالات و ارائه کارشناسان موضوعی (SMEs) به عنوان منابع برای وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران است.

ابزارهای جدید در روابط عمومی غیرفعال ظاهر می شوند، اما به نظر می رسد بسیاری از آنها مستقیماً از HARO بیرون می آیند. در اینجا چند شبکه منحصر به فرد وجود دارد که نقطه شروع خوبی برای تحقیق و بررسی هستند.

رقیب لینک‌ها را ذکر می‌کند

جستجوی غیرقانونی پروفایل پیوند یک رقیب یکی از رضایت بخش ترین کارها در سئو است – ناگفته نماند که امنیت آنها در بسیاری از موقعیت ها آسان‌تر است.

یافتن بک لینک های رقیب یا با جستجوی مقاله در گوگل یا بررسی بک لینک های رقیب در Ahrefs یا majestic.com.

در اینجا برخی از انواع مقاله برای جستجو وجود دارد که به احتمال زیاد به محتوای شما نیز پیوند دارند.

  • محصولات جایگزین: مقاله ای در مورد «جایگزین های» محصول رقیب.

  • فهرست ها: رقبای خود را که نام تجاری شما را فهرست نمی کنند فهرست کنید.

فقط ذکر کلی از رقبا در محتوای اطلاعاتی

لینک های منابع

صفحه منبع یک صفحه وب است که پیوندها و منابع مفیدی را معمولاً در یک صنعت یا علاقه خاص ارائه می دهد. اگرچه صفحات قدیمی با لیستی از پیوندها هنوز در دسترس هستند، شرکت های SaaS می توانند فهرست های نرم افزاری و مقالات منابع زیادی را پیدا کنند.

این مثال HubSpot یک مقاله فهرست منابع معمولی است. اگر واقعاً منبع ارزشمندی دارید، دسترسی به نویسنده یا سایت ممکن است پیوندی بسیار ارزشمند و بدون نیاز به تولید محتوا ایجاد کند.

اینها را با یک تغییر ساده از عملگر جستجوی زیر پیدا کنید:

عنوان:{keyword} و (intitle:best OR intitle:resource OR intitle:top)

لینک های منابع

تبادل لینک / متقابل

در زمینه ساخت لینک برای سئو، تبادل لینک به عملی اطلاق می شود که در آن دو یا چند وب سایت به طور متقابل توافق می کنند که پیوندهای یکدیگر را در سایت های مربوطه خود تبلیغ کنند.

اما برخی از شرکت‌ها تبادل لینک سه‌طرفه/A، B، C را نیز انجام می‌دهند که شامل 3 یا چند وب‌سایت است. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

  • وب سایت A به وب سایت B پیوند دارد.

  • وب سایت B به وب سایت C پیوند دارد.

  • وب سایت C به وب سایت A پیوند می دهد.

شایان ذکر است که «تبادل بیش از حد پیوند» دستورالعمل‌های هرزنامه لینک گوگل را نقض می‌کند.

اما، اجرای این تکنیک ها بخش سخت است.

اجرای یک کمپین لینک سازی موفق

ثبات در لینک سازی

داشتن ثبات و تمرکز طولانی مدت بسیار مهم است. اگرچه ایجاد چند لینک به یک صفحه تجاری ممکن است به سرعت آن را رتبه بندی کند، اما در اکثر سناریوها، ایجاد پیوندها بر اساس یک برنامه ثابت در مدت زمان طولانی باعث رشد ترافیک بیشتر می شود.

نظارت مداوم بر عملکرد بک لینک های خود و بهینه سازی استراتژی های خود در صورت نیاز بسیار مهم است.

این یک برنامه عالی برای بحث در مورد داده ها در ساخت لینک است.

ردیابی و تجزیه و تحلیل

نحوه تجزیه و تحلیل داده ها می تواند یک برنامه را بکشد یا رشد دهد. این بدان معنی است که انتخاب شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مناسب می‌تواند تعیین کند که آیا برنامه موفق بوده یا شکست خورده است.

معیارهای ارزیابی یک برنامه عبارتند از:

تعداد پیوندها: آیا می توانید حتی از کمپین پیوند دریافت کنید؟ تعداد پیوندهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از کمپین ایجاد شده است را بررسی کنید. پیوندهای غیرمستقیم پس از تکمیل کمپین وارد می شوند، اما به دلیل همه تبلیغات، پیوندهای پنهان وارد می شوند.

کیفیت سایت: کیفیت به بهبود رتبه سایت بستگی دارد.

افزایش نمایش‌های ارگانیک: با استفاده از کنسول جستجوی Google (GSC)، نمایش‌های ارگانیک را نظارت کنید.

بهبود رتبه بندی کوچک: انتقال کلمات کلیدی از موقعیت های رتبه پایین به صفحه دوم گوگل، یک شاخص پیشرو در کارکرد پیوندها است.

رتبه‌بندی محتوای سوم/کلمه کلیدی: در بسیاری از مواقع، رتبه‌بندی کلمات کلیدی برای صفحات و کلمات کلیدی که هدف قرار نمی‌گیرند، اما در یک دسته از مطالب یا موضوعات کلیدواژه قرار دارند، بهبود می‌یابد.

رتبه‌بندی سرفصل‌های URL هدف: آیا کلمات کلیدی اصلی به موقعیت صفحه ۱ می‌روند؟

امتیاز دیده شدن خوشه: امتیاز مشاهده یک سیستم امتیازی است که یک سایت را بر اساس رتبه بندی کلمات کلیدی وزنی امتیاز می‌دهد. برای یک دسته یا خوشه کلمه کلیدی موضوعی، چند کلمه کلیدی در سراسر دسته رتبه‌بندی می شوند؟

بهینه سازی مبتنی بر داده

من دوست دارم از اهداف و نتایج کلیدی (OKR) استفاده کنم، که یک چارچوب هدف گذاری است که به سازمان ها کمک می کند تا اهداف چالش برانگیز با نتایج قابل اندازه گیری را تعیین کنند. در اینجا دو نمونه OKR برای لینک بیلدینگ آورده شده است.

OKR 1

هدف 1 سئو: با یک برنامه آزمایشی که توانایی ایجاد پیوندهای مرتبط برای خطوط محصول موجود و مخاطبان هدف را نشان می دهد، اثبات مفهومی را ایجاد کنید.

نتایج کلیدی:

  • بیش از 10 وب سایت با اعتبار بالا و مرتبط با صنعت را شناسایی کنید تا بک لینک ها را هدف قرار دهید.

  • یک دارایی قابل پیوند با کیفیت بالا ایجاد و منتشر کنید.

  • برای بهبود ارتباط موضوعی، پنج یا چند بک لینک را از دامنه های مختلف ایمن کنید.

بهینه سازی بر اساس عملکرد:

آیا کمپین بیش از 10 پیوند را ایمن کرد؟ اگر نه، پس زمینه، نویسنده منبع و ارتباط محتوا را با آن مخاطب تجزیه و تحلیل کنید. نویسندگان جدید را در شرکت با استفاده از مدیران اجرایی یا C-suite آزمایش کنید.

OKR 2

هدف سئو 2: ارتباط موضوعی سایت را در مورد X کلمه کلیدی/خوشه های موضوعی برای راه اندازی محصول جدید گسترش دهید.

نتایج کلیدی:

  • مطالعات، راهنماها و مستندات مربوط به محتوای پنج محوری پیرامون موضوع X ایجاد کنید.

  • سه تا پنج پیوند را از یک طاقچه در دسته X ایمن کنید.

  • افزایش دید ارگانیک برای خوشه کلمات کلیدی X تا 10٪

بهینه سازی بر اساس عملکرد:

اگر دید ارگانیک افزایش نمی یابد، ارزیابی کنید که محتوا چقدر «مفید» است و در مقایسه با محتوای برتر برای کلمات کلیدی یکسان است.

گرد کردن

با مطالعه موارد موفقی مانند Toast و درک جنبه های منحصر به فرد لینک بیلدینگ در صنعت SaaS، می توانید یک برنامه لینک بیلدینگ بسیار موثر طراحی و اجرا کنید.

علاوه بر این، با استفاده از تکنیک‌های محبوب مانند وبلاگ نویسی مهمان، بازاریابی تأثیرگذار، و ایجاد لینک رقیب، شرکت SaaS شما می‌تواند در فضای دیجیتال رشد کرده و پیشرفت کند.

فقط به یاد داشته باشید، کلید موفقیت در یک کمپین لینک بیلدینگ ثبات، تولید منظم محتوا و ایجاد رابطه مستمر است.

همراه با ردیابی موثر، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی مبتنی بر داده، کسب و کار SaaS شما می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد.


کامنت ها