Content SkillsContent Skills
@content_skills
11 ماه قبل↶   5 ماه قبل

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ در 2024

پس از مطالعه این راهنما خواهید توانست از قدرت هوش مصنوعی برای پیاده سازی استراتژی محتوایی و ایجاد محتوای بهتر و جذاب تر از رقیبانتان استفاده کنید.

راهنمای جامع استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی و تولید محتوا (1402)

استراتژی محتوای شما راهنمای شماست که تضمین می‌کند محتوای مناسب را ایجاد کرده و آن را در کانال‌های مناسب توزیع می‌کنید. و در حالی که تجربه و دانش صنعت شما نقش مهمی در ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای ایفا می‌کند، هنوز جا برای بهبود وجود دارد.

با کمک هوش مصنوعی (AI)، می توانید فرآیند ایجاد استراتژی محتوای خود را بهبود ببخشید. با استفاده از هوش مصنوعی در شروع طوفان فکری و ترسیم استراتژی، می توانید در زمان صرفه جویی کنید.

بیایید به چند روش استفاده از هوش مصنوعی برای استراتژی محتوا و مزایای آن نگاهی بیندازیم:

هوش مصنوعی چه نقشی در استراتژی محتوا دارد؟

بسته به نحوه استفاده از آن، هوش مصنوعی می تواند نقش مهمی در استراتژی محتوا ایفا کند. ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند داده‌ها را خلاصه و تجزیه و تحلیل کنید، تحقیقات سئو انجام دهید، روندها را شناسایی کنید و حتی موضوعات محتوایی را طوفان فکری کنید. 

ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی حتی بینش هایی را در مورد انواع محتوایی که برای مخاطبان شما بهتر کار می کند، زمان و مکان انتشار آن محتوا و بهترین روش بهینه سازی آن برای تعامل ارائه می دهند.

چرا باید از هوش مصنوعی در استراتژی محتوا استفاده کنید؟

استفاده از هوش مصنوعی برای استراتژی محتوا دارای چندین مزیت است، از جمله:

  • عملکرد محتوا را بهبود می بخشد: هوش مصنوعی به شما کمک می کند محتوای با عملکرد بالا را شناسایی کنید و استراتژی محتوای خود را بر اساس این بینش ها به روز کنید.

  • تعامل را افزایش می‌دهد: هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند محتوای خود را شخصی کنید و راه‌هایی را شناسایی کنید که تعامل کاربران با سایت شما را بهبود می‌بخشد.

  • در زمان صرفه جویی می شود: می توانید از هوش مصنوعی برای خودکارسازی بخش هایی از فرآیند تولید و توزیع محتوا استفاده کنید تا شما و تیم بازاریابی تان بتوانید بر جنبه های دیگر استراتژی خود تمرکز کنید.

  • صرفه جویی در هزینه: هوش مصنوعی همچنین به تیم شما کمک می کند تا در هزینه های نیروی کار و هزینه های احتمالی دیگر مانند اتوماسیون و نرم افزار تولید محتوا صرفه جویی کند.

8 روش برای استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی محتوا

هوش مصنوعی در استراتژی محتوا

در اینجا 8 روش مختلف وجود دارد که می توانید هوش مصنوعی را به فرآیند ایجاد استراتژی محتوای خود اضافه کنید:

1. درباره موضوعات محتوایی تحقیق کنید

هوش مصنوعی داده‌های موتورهای جستجو و روند رسانه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا موضوعات مرتبطی را که برای مخاطبان هدف شما جذاب است، شناسایی کند. 

با ارائه توضیحاتی در مورد شخصیت خریدار شما و نیازهای آنها توسط هوش مصنوعی، می تواند ده ها موضوع را در عرض چند ثانیه طرح ریزی کند. مواردی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با استراتژی محتوای شما مطابقت دارند و آنها را به تقویم تحریریه خود اضافه کنید.

2. محتوای خود را بهینه کنید

شما می توانید از هوش مصنوعی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو بر اساس موضوعات محتوای خود استفاده کنید. با درخواست از هوش مصنوعی که عناوین متا، سرفصل‌ها و توضیحات متا را برای شما بنویسد، محتوای‌تان را یک درجه بالاتر ببرید.

هوش مصنوعی همچنین می تواند داده های عملکرد محتوا را تجزیه و تحلیل کند. با استفاده از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری تجزیه و تحلیل‌های خود و به دست آوردن بینش‌های کلیدی، احتمالاً ساعت‌ها در وقت خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

3. تولید محتوا کنید

از هوش مصنوعی برای نوشتن موضوعات کلی محتوا، سرفصل ها و حتی مقالات استفاده کنید. با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، هوش مصنوعی می تواند به راحتی حتی یک پست وبلاگ کامل را در کمتر از پنج دقیقه ایجاد کند. (فقط اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند تشخیص محتوای شما به عنوان اسپم توسط گوگل، بازنویسی و ویرایش انسانی خود را به هر محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی اضافه کنید.)

برخی از ابزار های هوش مصنوعی، با ارائه یک ویرایشگر متنی کامل، این کار را یک قدم آسانتر می کنند تا در زمان شما صرفه جویی شود.

4. محتوا ها را گردآوری کنید

برخی از ابزارهای هوش مصنوعی در تهیه محتوای مرتبط از منابع در سراسر اینترنت تخصص دارند. این کار برای وقتی که می خواهید مطالب و اطلاعات مختلف پیرامون یک موضوع را از سراسر اینترنت پیدا کرده و به اشتراک بگذارید، مفید است.

5. محتوای خود را شخصی سازی کنید

هوش مصنوعی به حجم عظیمی از داده های آنلاین دسترسی دارد و این اطلاعات می تواند شامل اطلاعاتی درباره مخاطبان هدف و مشتریان فعلی شما باشد. با تجزیه و تحلیل داده هایی مانند جمعیت شناسی، اولویت های مرور، نیازها و علایق، هوش مصنوعی می تواند روش ها و استراتژی های مختلفی را برای شخصی سازی محتوای شما توصیه کند.

6. محتوا را توزیع کنید

می توانید از قدرت تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی برای مشخص کردن بهترین روزهای هفته و بهترین زمان ها برای توزیع محتوای خود استفاده کنید. بهتر از این، می‌توانید از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تعامل در تمام کانال‌های توزیع خود برای شناسایی روندها و بهترین کانال‌ها برای ارسال پست برای حداکثر دسترسی و تأثیر استفاده کنید.

7. روی محتوای خود تست A/B انجام دهید

تست A/B به شما این امکان را می‌دهد که طرح‌های مختلف، ساختار صفحه و حتی کپی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود. از هوش مصنوعی برای طوفان فکری و ایجاد تغییرات برای آزمایش استفاده کنید - یا از آن برای تجزیه و تحلیل نتایج و کشف بینش استفاده کنید.

8. از طریق چت بات ها با مشتریان ارتباط بگیرید

چت بات ها راهی آسان برای تعامل با مشتریان و کمک به آنها در رفع مشکلات در لحظه هستند. یک ربات چت به جای اینکه مخاطبان شما را به پست‌های فروم یا راهنماهای طولانی ارجاع دهد، می‌توانند یک سوال را تجزیه و تحلیل کند و پاسخ مناسب را در لحظه ارائه دهد.

بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی

طی یک بررسی توسط capterra، هفت مورد از بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا و استراتژی بازاریابی محتوایی به ترتیب امتیاز کاربران به صورت زیر هستند:

البته برای شناسایی بهترین ابزار هوش مصنوعی برای موضوعات شما، بهتر است خودتان نرم افزار های مختلف را امتحان کنید.

سوالات متداول هوش مصنوعی برای استراتژی محتوا

آیا می توان از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا استفاده کرد؟

بله، هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا کاربردهای متعددی دارد. در کنار نوشتن محتوا برای پلتفرم‌های مختلف، هوش مصنوعی به تیم‌های بازاریابی محتوا کمک می‌کند تا استراتژی‌های محتوای مؤثر ایجاد کنند، محتوا را برای سئو بهینه‌سازی کنند و حتی محتوا را از منابع مرتبط در سراسر وب مدیریت کنند.

مزایای هوش مصنوعی برای استراتژی محتوا چیست؟

هوش مصنوعی در مورد استراتژی محتوا مزایای متعددی دارد، از جمله: 

  • افزایش عملکرد محتوا

  • افزایش تعامل و شخصی سازی

  • صرفه جویی در زمان و هزینه از طریق اتوماسیون

  • طوفان فکری موضوعات محتوای جدید

  • مشخص کردن بهترین شیوه ها برای توزیع

آیا می توانم از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا استفاده کنم؟

بله، می‌توانید از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا استفاده کنید، در واقع تولید محتوای هوش مصنوعی در حال حاضر بر بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان تاثیر گذاشته است. اما ما احساس می کنیم که بهترین کار این است که به عنوان یک ابزار کمکی و نه یک نویسنده تمام عیار به هوش مصنوعی تکیه کنیم.

در حالی که هوش مصنوعی به لطف پردازش زبان طبیعی می تواند به شما در نوشتن سرفصل ها، موضوعات کلی و حتی مقالات کامل کمک کند، استفاده از بررسی انسانی در طول فرآیند تولید محتوا منجر به محتوای با کیفیت بهتر می شود. و شما در معرض خطر کمتری برای سرقت ادبی یا پرچم قرمز گوگل هستید.

آیا هوش مصنوعی جایگزین تولیدکنندگان محتوا می شود؟

بعید است که هوش مصنوعی جایگزین تولیدکنندگان محتوا شود. در حالی که هوش مصنوعی در برخی از جنبه های تولید محتوا خوب است، اما همچنان در خلاقیت و توانایی های داستان سرایی نویسندگان انسانی ضعف های اساسی دارد.

همچنین در تولید محتوا نکات ظریف زیادی وجود دارد که شاید هوش مصنوعی هرگز نتواند به طور کامل آنها را درک کند. این می تواند شامل اخلاقیات و سناریوهای خاص باشد.

در پایان باید بگوییم

استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه و بهینه سازی استراتژی محتوای شما مزایای زیادی دارد. از بهبود عملکرد محتوای شما گرفته تا صرفه جویی در وقت شما در انجام کارهای تکراری، هوش مصنوعی می تواند بینش ارزشمندی را ارائه دهد که منجر به نتیجه مطلوب می شود. ولی مانند هر ابزار دیگری اگر از هوش مصنوعی به درستی استفاده نکنیم ممکن است منجر به آسیب اساسی به کسب و کار آنلاین خود شویم.


کامنت ها