وظایف دقیق دیجیتال مارکتر چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال دیگر یک صنعت خاص نیست. این به بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت های بازاریابی در سراسر صنایع تبدیل شده است. برندهایی که می‌خواهند در دنیای دیجیتالی امروزی موفق شوند، به بازاریاب‌هایی با تخصص دیجیتالی نیاز دارند که بتوانند محصولات و خدمات را به صورت آنلاین قابل مشاهده نمایند. همین نیاز به دیده شدن محصول باعث پدید آمدن شغل دیجیتال مارکتینگ شده است. در این بخش در رابطه با وظایف دیجیتال مارکتر صحبت خواهیم کرد همراه ما باشید.

مسئولیت دیجیتال مارکتر چیست؟

به طور کلی، یک بازاریاب دیجیتال مسئول استفاده از انواع کانال‌های دیجیتال برای تولید سرنخ و ایجاد آگاهی از برند است. کانال‌های دیجیتال عبارتند از:

  • وب سایت‌های شرکت

  • شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام

  • موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ

  • بازاریابی ایمیلی

  • برنامه‌های موبایل مانند TikTok و WhatsApp

  • تبلیغات نمایشی آنلاین

  • وبلاگ‌ها

فراتر از این، یک بازاریاب دیجیتال همچنین باید از تجزیه و تحلیل‌های قابل اندازه گیری برای شناسایی نقاط ضعف و یافتن راه هایی برای بهبود عملکرد در این کانال ها استفاده کند. در این نقش، شما می‌توانید مسئولیت تمام جنبه های استراتژی دیجیتال یک شرکت را بر عهده داشته باشید یا فقط روی یکی تمرکز کنید.

مهارت‌های ضروری دیجیتال مارکتر؟

مهارت‌های دیجیتال مارکتر

همانطور که از نمودار بالا می‌بینید، مهارت‌های مورد تقاضا در آینده شامل فناوری، خلاقیت و تفکر تحلیلی است.

مهارت های دیجیتال مارکتینگ - ویدئو

جلب توجه مردم در فضای مجازی سخت است. آمار نشان می‌دهد که ویدئو در عین داشتن رتبه بالاتر در گوگل، تعامل را افزایش می‌دهد. لازم نیست تولید کننده ویدیو شوید، اما در عوض، روی اصول اولیه ایجاد یک ویدیو تمرکز کنید. داشتن درک درستی از نحوه نوشتن یک اسکریپت ویدیویی، استفاده از پلتفرم‌ها و برنامه‌ها برای ایجاد ویدیو، و آنچه در ویدیوها کار می‌کند، به جذابیت شما در هنگام درخواست مشاغل بازاریابی دیجیتال می‌افزاید. با توجه به اینکه بازاریابی ویدئویی اکنون بخشی جدایی ناپذیر از رسانه‌های اجتماعی است، مطمئن شوید که نحوه استفاده موثر از آن را در پلتفرم‌هایی که مخاطبان شما را درگیر می‌کند، درک می‌کنید. به یاد داشته باشید، همیشه امکان ویروسی شدن با یک ویدیو وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که ویژگی‌های کلیدی را که به افزایش شانس شما کمک می‌کند، می‌شناسید. 

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال - SEO و SEM

جستجوهای آنلاین ترافیک را به یک وب سایت، آگهی یا صفحه فرود هدایت می‌کند. برای کار در بازاریابی دیجیتال باید بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) را بدانید. در اینجا لازم نیست نگران چیزهای فنی بک‌اند باشید. این بیشتر در مورد درک اهمیت و مکانیزم SEO و بهترین شیوه‌های مورد استفاده در صنعت است. این 101 از هر کمپین بازاریابی دیجیتال یا ابتکار مدیریت محتوا است. درک اینکه چگونه SEO و SEM با هم کار می‌کنند و بر تلاش‌های آنلاین شما تأثیر می‌گذارد، به شما این امکان را می‌دهد که با بقیه یک تیم دیجیتالی کار کنید بدون اینکه به نظر برسید که در تجارت اشتباهی هستید.

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال - بازاریابی محتوا

محتوا همان چیزی است که برای جذب مشتریان استفاده می‌شود - این می‌تواند ویدیوها، وبلاگ‌ها، مقالات، پادکست‌ها، کاغذهای سفید، مطالعات موردی، کتابچه‌های نحوه کار و موارد دیگر باشد: اساساً هر چیزی که مردم می‌توانند به صورت آنلاین در وب‌سایت یا کانال‌های اجتماعی شما به آن دسترسی داشته باشند. درک همه جنبه‌های محتوا، نحوه ایجاد، نحوه مؤثر بودن و بهترین استفاده از آن در پلتفرم‌های مختلف و در جمعیت‌های مختلف، اطلاعات مورد نیاز تقریباً برای هر نقش بازاریابی دیجیتال را فراهم می‌کند. شما باید درک کنید که چگونه می‌توان از محتوا برای کمک به کسب و کار در رسیدن به اهداف خود، به ویژه پلتفرم‌های کلیدی رسانه‌های اجتماعی، استفاده کرد. بسته به سطح کاری که در صنعت بازاریابی دیجیتال به دنبال آن هستید، باید استراتژی و تحلیل محتوا را نیز درک کنید. اگر این نقشی است که به شما علاقه مند است، این را بررسی کنید.

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال - داده‌ها و تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل در بسیاری از جنبه‌های بازاریابی دیجیتال نقش اساسی دارد. می‌توانید گزارش‌ها را ردیابی کنید، اما آنچه مهم‌تر است نحوه استفاده از اطلاعاتی است که پیدا می‌کنید. نظارت بر کمپین‌ها و به‌کارگیری یافته‌های مبتنی بر رفتار مصرف‌کننده به شما این امکان را می‌دهد که راه‌حل‌های مبتنی بر داده‌های بهتری ارائه دهید که تبدیل‌ها را افزایش داده و ترافیک را افزایش می‌دهد. در نهایت، تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا سفر بهینه مصرف کننده را برنامه ریزی کنید. جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها در نقش بازاریابی دیجیتال ضروری است، زیرا اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط کسب‌وکارهای امروزی یک معدن طلا است تا در روش‌های نوآورانه برای جذب و حفظ مشتریان استفاده شود.

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال - تفکر طراحی

تجربه کاربری کلید موفقیت در بازاریابی دیجیتال است. تفکر طراحی بسیار مهم است زیرا به شرکت‌ها می‌آموزد که چگونه مشتریان را به بهترین نحو جذب کنند، اما فراتر از آن، تضمین می‌کند که تجربیات آنلاین آنها ساده و موثر است. این می‌تواند شامل استفاده از سایت‌های تجارت الکترونیک، دسترسی به اطلاعات و سایر مواردی باشد که شرکت شما ممکن است به مشتریان ارائه دهد، از جمله برنامه‌های سفارشی شده.

مهارت‌های مطلوب برای اثبات آینده شغلی شما

شما همچنین باید توانایی دیدن فراتر از ایده‌های ارائه شده را داشته باشید و به چالش‌های بالقوه‌ای که ممکن است ایجاد کند نگاه کنید. شما باید بتوانید بر اساس غرایز، بهبود هایی را پیشنهاد دهید و اطمینان حاصل کنید که ایده هایتان قابل اجرا هستند. در ادامه انواع مهارت هایی که به شما در دستیابی به آن کمک می کند را آورده ایم:

دانش فنی

فناوری نیروی محرکه در دنیای دیجیتال است، بنابراین باید بدانید که آخرین فناوری چیست و چگونه از آن استفاده می شود. بسیاری از سازمان‌ها در پیشرفت تحول دیجیتال کند بوده‌اند ، اما به‌عنوان یک بازاریاب، باید به سرعت خود را با تغییرات در صنعت وفق دهید و بدانید که چه چیزی در راه است تا برنامه‌های بازاریابی دیجیتال شما به‌روز باشد. استفاده از فناوری باید برای شما آسان باشد، و نمی‌توانید از تغییر هراسان شوید. مهم نیست که می‌خواهید شغل خود را از کجا شروع کنید (یا به کجا خاتمه دهید)، دانش برنامه نویسی وب و سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) ضروری است زیرا کارشناسان پیش بینی می کنند که آینده بازاریابی ترکیبی از فناوری و استعداد است.

تعامل را درک کنید

بیش از هر زمان دیگری به درک چگونگی جذب مشتری نیاز دارید. برای اجرای کمپین‌های نوآورانه که به رشد کسب و کار کمک می کند، به مهارت های متقاعدسازی بالایی نیاز دارید . علاوه بر این، باید درک کنید که چه چیزی باعث می‌شود مصرف‌کنندگان امروزی متعهد شوند و به خریدار تبدیل شوند.

این کافی نیست که مردم فقط شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند. شما هم باید از درون متقاعد شوید. تیم شما، سایر بخش‌ها و رهبران باید متقاعد شوند که توصیه‌های هزینه‌های شما در کانال‌های دیجیتالی مناسب است که با استراتژی دیجیتالی درست پشتیبانی می‌شوند. درک تمام جنبه‌های بازاریابی دیجیتال از SEO گرفته تا محتوا و آخرین فناوری تا آنچه مردم به آن پاسخ می دهند، بهترین راه برای همراهی مردم با برنامه‌های شما است.

موقعیت‌های رایج دیجیتال مارکتینگ

اگر می‌خواهید دقیق‌تر شوید و انواع مشاغل دیجیتال مارکتینگ موجود را کشف کنید، مسیرهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید از جمله:

  • مدیر سئو: به عنوان یک مدیر سئو، از مهارت‌های سئوی خود برای کمک به تولید محتوا و بهبود محتوای یک شرکت استفاده خواهید کرد. از نظرات شما برای نگه داشتن تولیدکنندگان محتوا با بینش ارزشمند در مورد استراتژی مورد نیاز برای افزایش عملکرد در موتورهای جستجو و همچنین رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

  • متخصص بازاریابی محتوا: در این نقش، شما باید بتوانید محتوای عالی را مطابق با استراتژی محتوا ایجاد و توزیع کنید تا اطمینان حاصل شود که ترافیک و رتبه بندی جستجو را افزایش می‌دهید. شما می‌توانید طرحی برای استفاده از فرمت‌ها و نحوه استفاده از آنها ایجاد کنید. هر چیزی از ایده‌هایی برای ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی گرفته تا دستورالعمل‌های سبک برند و استفاده از میم‌ها ! ممکن است به یک مدیر سئو گزارش دهید یا در بخش بازاریابی با استفاده از کلمات کلیدی تیم سئو کار کنید تا اثربخشی محتوای خود را بهبود بخشید.

  • مدیر رسانه‌های اجتماعی: یک مدیر رسانه‌های اجتماعی بر رسانه‌های اجتماعی تمرکز می‌کند که یک برنامه زمان‌بندی مؤثر برای پست‌ها ایجاد می‌کند و نظارت یا در برخی موارد ایجاد پست‌ها را انجام می‌دهد. باز هم، یک متقاطع همیشه امکان پذیر است، بنابراین می‌توانید با یک متخصص بازاریابی محتوا، تیم SEO و سایر بازاریابان دیجیتال به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال کار کنید.

  • هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی: این موقعیت با اثرات و نتایج یک کمپین بازاریابی سروکار دارد. همچنین موقعیتی متمرکز بر فناوری است که در آن بهترین ابزارهای اتوماسیون بازاریابی را برای کمک به کشف رفتارهای مهم مشتری و ترسیم تبدیل قیف ها پیدا خواهید کرد. در حین پیگیری عملکرد کمپین، درگیر اندازه گیری و آمار خواهید بود.

  • مدیر بازاریابی دیجیتال: در این موقعیت، شما بر توسعه استراتژی محتوای کلی و همچنین کمپین‌های بازاریابی نظارت خواهید داشت. به عنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال، وظیفه شما افزایش آگاهی از برند و در عین حال هدایت ترافیک برای به دست آوردن مشتریان جدید است. شما اغلب مسئول همگام شدن با فناوری‌های جدید برای بهینه سازی تلاش‌های بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل کمپین‌ها برای ردیابی نتایج و اندازه گیری بازگشت سرمایه خواهید بود. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در این مسیر پیشرفت کنید، بهترین مکان برای شروع این است که بدانید چگونه حرفه خود را شروع کنید!

حرفه بازاریابی دیجیتالی خود را افزایش دهید

هیچ راهی بهتر یا سریع‌تر برای ورود به صنعت دیجیتال از گواهی دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. دیپلم حرفه ای DMI در بازاریابی دیجیتال، اصول بازاریابی دیجیتال از جمله مهارت‌های نرم افزاری را به شما آموزش می‌دهد. شما همچنین بازاریابی ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی محتوا، تبلیغات نمایشی و ویدئویی را برای توسعه و اجرای کمپین های بازاریابی موفق در هر صنعتی درک خواهید کرد. 


کامنت ها