برترین روش های بازاریابی دیجیتالی در سال 2024

دیجیتال مارکتینگ

فناوری و بازاریابی به طور مداوم در حال توسعه هستند و هر روز ایده‌های جدیدی ظهور می کنند. همانطور که آنها به تکامل خود ادامه می‌دهند، مهم است که مطمئن شوید که می‌توانید استراتژی‌های خود را با روندهای محبوب مطابق با آنها مطابقت دهید.

در اینجا چند مورد از روندهای بازاریابی دیجیتال که انتظار داریم در سال 2024 ببینم و چگونه می‌توانید از آنها استفاده کنید، آورده شده است.

1. کسب و کارهای کوچک استفاده از اینفلوئنسرها را افزایش خواهند داد

انتظار میرود که برندهای کوچکتر استفاده خود را از اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش دهند تا با روندها در سال 2024 همگام شوند. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر همراه با پلتفرم‌هایی مانند TikTok که در آن اصالت کلید موفقیت است، رشد کرده است. ما شاهد تمرکز اینفلوئنسرهای بیشتری بر روی جایگاه‌های خاص هستیم، که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا در بازاریابی تاثیرگذار هدفشان مشخص‌تر باشند.

رشد اینفلوئنسر‌ها یک فرصت باورنکردنی برای کسب و کارهای کوچک است. البته، کسب و کارهای کوچک می‌توانند مخاطبان خود را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنند و محصولات خود را برای فروش به اشتراک بگذارند. با این حال، تحقیقات نشان داده است که 61٪ از مصرف کنندگان به توصیه‌های محصولات دوستان، اعضای خانواده یا تأثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی اعتماد دارند، در حالی که تنها 38٪ به توصیه‌های برند اعتماد دارند.

مشارکت اینفلوئنسرها می‌تواند به شما کمک کند دسترسی خود را افزایش دهید، اعتماد ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید. برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، سعی کنید با اینفلوئنسرهای محلی یا نام‌های معروف تماس بگیرید تا ببینید آیا آن‌ها می‌خواهند برند، محصول یا خدمات شما را تأیید کنند یا خیر. همچنین می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ که به شما کمک می‌کند تأثیرگذارانی را از سراسر جهان انتخاب و مدیریت کنید که ممکن است برای برند شما مناسب باشند، دسترسی خود را افزایش دهید.

2. استفاده از چت بات افزایش خواهد یافت

بازاریابی دیجیتال

چت بات‌ها به روشی نوآورانه برای برندها برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده اند. از طریق ربات‌های گفتگو، می‌توانید بیشتر در دسترس کاربران باشید و پاسخگوی مشکلات و نگرانی‌های آنها باشید. همچنین می‌توانید از چت بات‌ها برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان و ترجیحات آنها استفاده کنید.

من فکر می‌کنم استفاده از چت‌بات‌ها با هوشمندتر شدن و موثرتر شدن هوش مصنوعی - پایه و اساس اکثر نرم‌افزارهای چت‌بات - گسترش خواهد یافت. اگر فکر می‌کنید چت بات ابزار مناسبی برای کسب و کار شماست، تحقیق بیشتری در مورد هوش مصنوعی و اینکه چگونه شرکت‌های مشابه شما از چت بات‌ها برای تغییر حضور دیجیتالی خود استفاده کرده‌اند را در نظر بگیرید.

3. سئو و ادغام اینفلوئنسر مارکتینگ یک امر ضروری خواهد بود

بهینه سازی موتورهای جستجو همیشه برای بازاریابان دیجیتال مهم بوده است، اما من پیش بینی می کنم که بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2024 خواهد بود. سئو معمولاً در کپی وب ادغام می‌شود. با این حال، ما شاهد تاکید بیشتری بر بهینه سازی انواع مختلف رسانه‌ها، مانند عکس‌ها و ویدئوها، برای دسترسی به کاربران اینترنت هستیم. همچنین انتظار دارم استفاده از بک لینک و ابزارهای سئوی هوش مصنوعی در سال جاری اهمیت بیشتری داشته باشد.

در این راستا، ادغام اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی‌های سئوی خود روند دیگری است که انتظار میرود در سال 2024 شاهد آن باشیم. این مهم است زیرا تأثیرگذاران می‌توانند اثبات اجتماعی و قدرت دیجیتال را ارائه دهند. از اینفلوئنسرهایی که با آنها کار می‌کنید بخواهید تا جایی که ممکن است به وب سایت شما پیوند بزنند و در عین حال پیوندهای کلمه کلیدی متن لنگر را جاسازی کنند تا اعتبار آنها را به وب سایت شما منتقل کنند.

4. محتوای خاص برای افراد خاص

دیجیتال مارکتینگ

طاقچه کلمه دیگری برای مخاطبان خاص و محدود برند شما است. جایگاه شما بخشی از تعریف مشخص کاری است که برند شما انجام می‌دهد و چه کسی در جامعه افرادی است که به ماموریت، خدمات یا محصول شما اهمیت می‌دهند. در سال 2024، انتظار میرود که محتوای خاص حتی خاص‌تر شود زیرا الگوریتم‌ها به طور مداوم برای ارائه محتوا به افرادی که با آن درگیر هستند تنظیم می‌شوند. این بدان معنی است که شما باید از کلمات کلیدی خاص‌تری برای علاقه مندی به افرادی که مرتبط با جایگاه شما هستند استفاده کنید.

این همچنین به این معنی است که جامعه همچنان بخش مهمی از بازاریابی خواهد بود. انتظار میرود که شاهد تمرکز بیشتر بر ایجاد جوامع دیجیتال منحصر به فرد با محوریت علایق مشخص باشیم. برای ارائه ارزش به جایگاه خود، محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با مخاطبان شما صحبت کند و به سؤالات خاص آنها پاسخ دهد.

5. خلاقیت در رسانه‌های اجتماعی مهم تر از همیشه خواهد بود

دامنه توجه افراد کوتاه است، به این معنی که بازاریابان دیجیتال فقط زمان کوتاهی برای جلب توجه خود دارند. گرایش های رسانه‌های اجتماعی به سمت ویدیوهای کوتاه و داستان سرایی به عنوان راه هایی برای جلب توجه و حفظ آن تغییر کرده است. به این دلایل، خلاقیت احتمالاً در سال 2024 مهمتر از همیشه خواهد بود. انتظار میرود ویدیوهای بیشتری را ببینیم که دارای حرکات زیاد یا قلاب هستند تا مردم به تماشای آن ادامه دهند.

اطمینان حاصل کنید که نه تنها در محتوایی که ایجاد می‌کنید، بلکه در استراتژی‌هایی که برای درگیر نگه داشتن مردم استفاده می‌کنید نیز خلاق هستید. با توجه به گستره وسیع محتوای در حال تغییر در رسانه‌های اجتماعی، استفاده از استراتژی‌هایی که توجه افراد را به سرعت جلب می‌کند و آن‌ها را به دیدن موارد بیشتر وادار می‌کند، بسیار مهم است.

یک مثال عالی استفاده از YouTube Shorts است. اینها ویدیوهای عمودی هستند که 60 ثانیه یا کمتر طول دارند و با سایر محتوای ویدیویی کوتاه مانند TikToks و Instagram Reels رقابت می‌کنند.

اگر از پلتفرم‌هایی مانند YouTube، TikTok و Instagram استفاده می‌کنید، حتماً بینش‌ها و داده‌هایی را که ارائه می‌دهند بررسی کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در مورد مدت زمانی که افراد ویدیوهای شما را مشاهده کرده‌اند، اطلاع دهند، و نشان می‌دهد که کدام محتوا بیشتر توجه آنها را جلب کرده است. اینها معیارهای مهمی هستند که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید استراتژی محتوای خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.

در سال 2024، روندهای اصلی احتمالاً حول افراد تأثیرگذار، چت ربات‌ها و محتوای خلاقانه‌ای متمرکز خواهند شد که مخاطبان شما را درگیر می‌کند. اما مهم نیست که از کدام استراتژی‌ها و پلتفرم‌ها استفاده می‌کنید، مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که چگونه از آنها برای افزایش حضور برند خود استفاده خواهید کرد.

بررسی وب سایت یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در نظر بگیرید تا زمینه‌های فرصتی را پیدا کنید که در آن چت بات‌ها یا بازاریابی تأثیرگذار می‌تواند پیاده سازی یا بهبود یابد. سپس، مطمئن شوید که پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید تا بتوانید به راحتی آنچه را که کار می‌کند اندازه گیری کنید و نحوه تنظیم استراتژی خود را در طول زمان تعیین کنید.


کامنت ها