چطور محتوای نوشته شده در ورد یا گوگل داکس را در رسانیکا منتشر کنیم؟

اگر ترجیح می‌دهید محتوا هایتان را در نرم افزار Word یا در گوگل‌داکس بنویسید و کلا با این محیط ها راحت‌تر هستید، این قابلیت مخصوص شما طراحی شده است. برای انتشار محتوا در رسانیکا می‌توانید مستقیما از فایل های ورد (docx) استفاده کنید. یعنی فقط کافی است گزینه "وارد کردن از ورد" را در منوی ادیتور رسانیکا انتخاب کنید:

وارد کردن محتوای ورد به رسانیکا

سپس فایل مدنظر را انتخاب و آپلود نمایید. محتوای فایل شما به صورت خودکار وارد ویرایشگر آنلاین می‌شود و می‌توانید آن را منتشر کنید.

وارد کردن محتوا از Google Docs

گوگل داکس نیز مانند مایکروسافت ورد یک محیط نوشتاری پرطرفدار است که حتی امکان نوشتن با موبایل را آسان‌تر از نرم افزار های دیگر کرده است. چه از نسخه موبایل و چه از نسخه دسکتاپ گوگل‌داکس استفاده می‌کنید، امکان وارد کردن محتوا هایتان به رسانیکا به راحتی امکان پذیر است:

در موبایل

در اپلیکیشن موبایل گوگل‌داکس، می‌توانید ابتدا روی فایل مدنظر گزینه "Save as Word" را انتخاب نمایید، تا فایل شما به ورد تبدیل گردد. سپس روی فایل جدید (docx) می‌توانید گزینه "Download" را انتخاب کرده و در ادیتور رسانیکا (گزینه "وارد کردن از ورد") قرار دهید.

یک

تبدیل گوگل داکس به ورد

دو

دانلود گوگل داکس

در تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید گزینه "Create Word Files" را فعال کنید، تا گوگل‌داکس خودش همیشه نسخه ورد فایل ها را ایجاد نماید. در این صورت نیازی به گزینه "Save as Word" (تصویر یک) نخواهید داشت.

در دسکتاپ

در نسخه دسکتاپ گوگل‌داکس، فقط کافی است از منوی File و Download فرمت ورد (docx) را انتخاب نمایید:

تبدیل گوگل داکس به ورد

سپس فایل دانلود شده را از طریق ادیتور رسانیکا (گزینه "وارد کردن از ورد") انتخاب و آپلود نمایید.

اگر پیشنهادی جهت بهبود عملکرد ادیتور داشتید، حتما در بخش کامنت ها بنویسید. تیم رسانیکا سعی می‌کند همه پیشنهادات سازنده را به این پلتفرم اضافه کند.


1 کامنت