راهنمای رسمی گوگل برای شروع سئو - بروزرسانی 2024

راهنمای رسمی گوگل برای شروع سئو

اخیرا مستندات و داکیومنت رسمی گوگل برای شروع سئو (SEO Starter Guide)، بروز شده است. این بروزرسانی با هدف ساده‌سازی و تمرکز بهتر روی مخاطبین هدف، یعنی کسانی که سئو برایشان تازگی دارد، اعمال شده اند.

این راهنمای رسمی را در ادامه بدون هیچ تغییری (بجز ترجمه به فارسی) می‌توانید مطالعه کنید:

بروزرسانی ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

راهنمای شروع بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

هنگامی که وب سایت خود را ساختید، احتمالاً آن را با در نظر گرفتن کاربران خود ایجاد کرده اید و سعی می کنید یافتن و مشاهده محتوای خود را برای آنها آسان‌تر کنید. یکی از این کاربران یک موتور جستجو است که به افراد کمک می کند محتوای شما را کشف کنند. سئو (مخفف بهینه سازی موتور جستجو) در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای شما و کمک به کاربران برای یافتن سایت شما و تصمیم گیری در مورد بازدید از سایت شما از طریق موتور جستجو است.

الزامات جستجو، مهمترین عناصری را که باعث می شود وب سایت شما واجد شرایط ظاهر شدن در جستجوی گوگل باشد را مشخص می کنند. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که یک سایت به ایندکس گوگل اضافه شود، ولی سایت هایی که از الزامات جستجو پیروی می کنند به احتمال زیاد در نتایج جستجوی Google نشان داده می شوند . سئو در مورد برداشتن گام بعدی و کار بر روی بهبود حضور سایت شما در جستجو است . این راهنما شما را با برخی از رایج ترین و مؤثرترین پیشرفت هایی که می توانید در سایت خود انجام دهید، راهنمایی می کند.

هیچ رازی در اینجا وجود ندارد که به طور خودکار سایت شما را در رتبه اول گوگل قرار دهد (با عرض پوزش!). در واقع برخی از پیشنهادات ممکن است حتی برای کسب و کار شما صدق نکنند، اما امیدواریم پیروی از روش‌های درست، خزیده شدن، ایندکس شدن و درک محتوای شما را برای موتورهای جستجو (نه فقط گوگل) آسان‌تر کند.

جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل یک موتور جستجوی کاملا خودکار است که از نرم افزار هایی به نام خزنده برای کاوش دائمی وب استفاده می کند و به دنبال صفحاتی برای افزودن به ایندکس ما می گردد. شما معمولاً نیازی به انجام هیچ کاری ندارید جز اینکه سایت خود را در وب منتشر کنید. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق سایت‌های ایندکس‌شده در نتایج ما به‌طور خودکار با خزیدن در وب، پیدا و اضافه می‌شوند. اگر تشنه چیزهای بیشتری هستید، ما اسنادی در مورد نحوه کشف، خزیدن و ارائه صفحات وب توسط Google داریم.

زمان کوتاه است یا احساس ماجراجویی نمی کنید؟ ممکن است به استخدام یک متخصص فکر کنید. چیزهایی که باید بدانید را اینجا مطالعه کنید.

چه مدت تا تاثیری در نتایج جستجو می بینم؟

هر تغییری که ایجاد می‌کنید مدتی طول می‌کشد تا در انتهای Google منعکس شود. برخی از تغییرات ممکن است طی چند ساعت اعمال شوند، برخی دیگر ممکن است چند ماه طول بکشد. به طور کلی، احتمالاً باید چند هفته‌ای صبر کنید تا ارزیابی درستی از اینکه آیا کار شما تأثیرات مفیدی در نتایج جستجوی Google داشته است یا خیر، داشته باشید. به خاطر داشته باشید که همه تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می کنید باعث تأثیر قابل توجهی در نتایج جستجو نمی شود. اگر از نتایج خود راضی نیستید و استراتژی‌های کسب‌وکارتان این اجازه را می‌دهد، سعی کنید تغییرات را ادامه دهید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کنند یا خیر.

به گوگل کمک کنید محتوای شما را پیدا کند

قبل از اینکه واقعاً هر کاری را که در این بخش ذکر شده است انجام دهید، بررسی کنید که آیا Google قبلاً محتوای شما را پیدا کرده است (شاید نیازی به انجام کاری نداشته باشید!). سعی کنید سایت خود را در گوگل جستجو کنید site: search operator. اگر نتایجی را مشاهده کردید که به سایت شما اشاره می کند، ایندکس می‌شوید. برای مثال، جستجوی site:wikipedia.org این نتایج را برمی‌گرداند. اگر سایت خود را نمی بینید، الزامات فنی را بررسی کنید تا مطمئن شوید از نظر فنی چیزی مانع نمایش سایت شما در جستجوی Google نمی شود و سپس به اینجا بازگردید.

گوگل در وهله اول صفحات را از طریق لینک‌های سایر صفحاتی که قبلاً خزیده است پیدا می کند. در بسیاری از موارد، اینها وب سایت های دیگری هستند که به صفحات شما لینک می دهند. سایر سایت‌هایی که به شما لینک‌ می‌دهند چیزی است که به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می‌افتد، و همچنین می‌توانید با تبلیغ سایت خود، افراد را تشویق کنید تا محتوای شما را کشف کنند.

اگر برای یک چالش فنی کوچک آماده هستید، می توانید یک سایت‌مپ (نقشه سایت) ثبت کنید (که فایلی حاوی تمام لینک های مهم سایت شما است). برخی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) حتی ممکن است این کار را به صورت خودکار برای شما انجام دهند. با این حال، این مورد ضروری نیست، و ابتدا باید روی اطمینان از اینکه مردم از سایت شما اطلاع دارند تمرکز کنید.

بررسی کنید که آیا گوگل می تواند صفحه شما را مثل یک کاربر ببیند یا خیر

وقتی گوگل یک صفحه را می خزد، در حالت ایده آل باید صفحه را به همان شکلی که یک کاربر معمولی می‌بیند، ببیند. برای این کار، گوگل باید بتواند به منابع مشابه مرورگر کاربر دسترسی داشته باشد. اگر سایت شما اجزای مهمی را که وب سایت شما را تشکیل می دهند (مانند CSS و جاوا اسکریپت ) پنهان می کند، ممکن است گوگل نتواند صفحات شما را درک کند، به این معنی که ممکن است در نتایج جستجو نشان داده نشوند یا برای عباراتی که شما هدف قرار داده اید رتبه خوبی کسب نکنند.

اگر صفحات شما بسته به موقعیت فیزیکی کاربر، اطلاعات متفاوتی نمایش می‌دهند، مطمئن شوید که از اطلاعاتی که Google از مکان خزنده خود (که عموماً ایالات متحده است) می بیند، رضایت دارید.

برای بررسی نحوه مشاهده Google صفحه شما، از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجو استفاده کنید.

آیا یک صفحه را در نتایج جستجوی گوگل نمی‌خواهید؟

ممکن است برای شما مهم باشد که کل سایت خود یا فقط بخش هایی از آن را از ظاهر شدن در نتایج جستجو منع کنید. به عنوان مثال، ممکن است نخواهید پست های شما در مورد مدل موی شرم آور جدید شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. Google از روش‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد از خزیدن و ایندکس‌شدن URL‌های خود جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید برخی از فایل‌ها، دایرکتوری‌ها یا حتی کل سایت خود را از جستجوی Google مسدود کنید، راهنمای ما درباره راه‌های جلوگیری از نمایش محتوا در نتایج جستجو را بررسی کنید.

سایت خود را سازماندهی کنید

هنگامی که سایت خود را راه اندازی یا مجددا انجام می دهید، می تواند خوب باشد که آن را به روشی منطقی سازماندهی کنید زیرا می تواند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند تا بفهمند صفحات شما چگونه با بقیه سایت شما ارتباط دارند. همه چیز را رها نکنید و از همین حالا شروع به سازماندهی مجدد سایت خود کنید: در حالی که این پیشنهادات می توانند در دراز مدت مفید باشند (به خصوص اگر در یک وب سایت بزرگتر کار می کنید)، موتورهای جستجو احتمالاً صفحات شما را همانطور که در حال حاضر هستند، بدون توجه به اینکه سایت شما چگونه سازماندهی شده است، درک می‌کنند.

از URL های توصیفی استفاده کنید

بخش‌هایی از URL را می‌توان در نتایج جستجو به‌عنوان خرده‌های نان نمایش داد، بنابراین کاربران می‌توانند از URLها برای درک اینکه آیا نتیجه برای آنها مفید است یا خیر، استفاده کنند.

ساختار یک نتیجه جستجوی گوگل

Google به طور خودکار بر اساس کلمات موجود در لینک، breadcrumbs را یاد می‌گیرد، اما اگر یک چالش فنی را دوست دارید، می‌توانید با داده‌های ساختاریافته روی آن‌ها نیز تأثیر بگذارید. سعی کنید کلماتی را در URL وارد کنید که ممکن است برای کاربران مفید باشد. مثلا:

https://www.example.com/pets/cats.html

آدرس اینترنتی که فقط حاوی شناسه های تصادفی باشد برای کاربران کمتر مفید است. مثلا:

https://www.example.com/2/6772756D707920636174

صفحات مشابه موضعی را در دایرکتوری ها گروه بندی کنید

اگر بیش از چند هزار URL در سایت خود دارید، نحوه سازماندهی محتوای خود ممکن است بر نحوه خزیدن و نمایه سازی سایت توسط Google تأثیر بگذارد. به طور خاص، استفاده از فهرست‌ها (یا پوشه‌ها) برای گروه‌بندی موضوعات مشابه می‌تواند به Google کمک کند تا بفهمد URL در فهرست‌های جداگانه چقدر تغییر می‌کند.

نمونه دایرکتوری و پوشه ها

به عنوان مثال، URL های زیر را در نظر بگیرید:

https://www.example.com/policies/return-policy.html

https://www.example.com/promotions/new-promos.html

محتوای دایرکتوری policies به ندرت تغییر می کند، اما محتوای دایرکتوری promotions احتمالاً اغلب تغییر می کند. گوگل می تواند این اطلاعات را بیاموزد و دایرکتوری های مختلف را در فرکانس های مختلف بخزد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساختارهای سایت جستجوگر، راهنمای ما را برای سایت‌های تجارت الکترونیک بررسی کنید ، که ساختار URL خوب برای آنها مهم‌تر است زیرا آنها بزرگتر هستند.

محتوای تکراری را کاهش دهید

برخی از وب‌سایت‌ها محتوای مشابهی را در آدرس‌های اینترنتی مختلف نشان می‌دهند که به آن محتوای تکراری می‌گویند . موتورهای جستجو یک URL واحد (URL کانونیکال یا متعارف) را برای نشان دادن به کاربران به ازای هر محتوا انتخاب می کنند.

داشتن محتوای تکراری در سایت شما نقض قوانین هرزنامه ما نیست، اما می‌تواند تجربه کاربری بدی باشد و موتورهای جستجو ممکن است منابع خزیدن در URL‌هایی را که حتی برای شما مهم نیست، هدر دهند. اگر احساس ماجراجویی می کنید، ارزش آن را دارد که بفهمید آیا می توانید یک نسخه کانونیکال برای صفحات خود تعیین کنید. اما اگر خودتان URL های خود را متعارف نکنید، گوگل سعی می کند به طور خودکار این کار را برای شما انجام دهد.

هنگام کار بر روی canonicalization، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوای سایت شما فقط از طریق یک URL مجزا قابل دسترسی است. داشتن دو صفحه که حاوی اطلاعات یکسانی در مورد تبلیغات شما هستند می‌تواند یک تجربه کاربری گیج‌کننده باشد (برای مثال، افراد ممکن است تعجب کنند که صفحه مناسب کدام است و آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد یا خیر).

اگر چندین صفحه دارید که اطلاعات یکسانی دارند، سعی کنید یک تغییر مسیر (ریدایرکت) را از URL های غیر ترجیحی به URL که به بهترین وجه آن اطلاعات را نشان می دهد تنظیم کنید. اگر نمی توانید تغییر مسیر دهید، از عنصر لینک rel="canonical" به جای آن استفاده کنید. اما باز هم، زیاد نگران این موضوع نباشید. موتورهای جستجو به طور کلی می توانند این را برای شما در اکثر مواقع به تنهایی کشف کنند.

سایت خود را جالب و مفید کنید

ایجاد محتوایی که افراد آن را متقاعدکننده و مفید بدانند احتمالاً بیش از هر پیشنهاد دیگری در این راهنما بر حضور وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. در حالی که "محتوای متقاعد کننده و مفید" می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، محتوایی مانند این به طور کلی دارای برخی ویژگی های مشترک است، مانند:

  • متن آسان برای خواندن و به خوبی سازماندهی شده است : مطالب را به طور طبیعی بنویسید و مطمئن شوید که محتوا به خوبی نوشته شده است، به راحتی قابل پیگیری است و اشتباهات املایی و دستوری ندارد. محتوای طولانی را به پاراگراف ها و بخش ها تقسیم کنید و سرفصل هایی را برای کمک به کاربران در پیمایش صفحات خود ارائه دهید.

  • محتوا منحصربه‌فرد است : وقتی محتوای جدیدی می‌نویسید، محتوای دیگران را به طور کامل یا جزئی کپی نکنید: خودتان محتوا را بر اساس اطلاعاتی که در مورد موضوع می‌دانید ایجاد کنید. صرفا مطالبی را که دیگران قبلا منتشر کرده اند دوباره تکرار نکنید.

  • محتوا به روز است : محتوای منتشر شده قبلی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را به روز کنید، یا حتی اگر دیگر مرتبط نیست، آن را حذف کنید.

  • محتوا مفید، قابل اعتماد و برای مردم است : مطمئن شوید که محتوایی را می نویسید که خوانندگان شما آن را مفید و قابل اعتماد بدانند. برای مثال، ارائه منابع متخصص یا مجرب می تواند به افراد در درک تخصص مقالات شما کمک کند.

انتظار عبارات جستجوی خوانندگان خود را داشته باشید

به کلماتی فکر کنید که کاربر ممکن است برای یافتن بخشی از محتوای شما جستجو کند. کاربرانی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع دارند ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در جستارهای جستجوی خود استفاده کنند تا افرادی که تازه با موضوع آشنا هستند. به عنوان مثال، برخی از کاربران ممکن است "charcuterie" جستجو کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است "cheese board" جستجو کنند. پیش بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو و نوشتن با در نظر گرفتن خوانندگان می تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد.

با این حال، اگر هر گونه تغییراتی را در مورد اینکه چگونه ممکن است یک نفر محتوای شما را جستجو کند، پیش بینی نمی کنید، نگران نباشید. سیستم‌های تطبیق زبان Google پیچیده هستند و می‌توانند نحوه ارتباط صفحه شما با بسیاری از جستارها را درک کنند، حتی اگر به صراحت از عبارات دقیق در آنها استفاده نکنید.

از تبلیغات مزاحم خودداری کنید

در حالی که تبلیغات بخشی از اینترنت هستند و قرار است توسط کاربران دیده شوند، اجازه ندهید که بیش از حد حواس شما را پرت کنند یا مانع از خواندن محتوای شما توسط کاربران شما شوند. به عنوان مثال، تبلیغات یا صفحات بینابینی (صفحاتی که قبل یا بعد از محتوای مورد انتظار شما نمایش داده می شوند) که استفاده از وب سایت را دشوار می کند.

لینک‌ به منابع مرتبط

لینک‌ها یک راه عالی برای اتصال کاربران و موتورهای جستجو به بخش‌های دیگر سایت یا صفحات مرتبط در سایر سایت‌ها هستند. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق صفحات جدیدی که گوگل هر روز پیدا می‌کند از طریق لینک‌ها هستند، و لینک‌ها را به منبع مهمی تبدیل می‌کنند که باید برای کمک به کشف صفحات شما توسط گوگل و نمایش بالقوه در نتایج جستجو در نظر بگیرید. علاوه بر این، لینک‌ها همچنین می توانند با اتصال کاربران (و Google) به منبع دیگری که نوشته های شما را را تأیید می‌کند، ارزش افزوده ایجاد کنند.

لینک به منابع مرتبط

متن لینک خوب بنویسید

متن لینک

متن لینک‌ (همچنین به عنوان متن لنگر شناخته می شود ) قسمت متنی یک لینک‌ است که می توانید ببینید. این متن به کاربران و گوگل چیزی در مورد صفحه ای که به آن لینک می دهید می گوید. با لنگر متن مناسب ، کاربران و موتورهای جستجو به راحتی می توانند قبل از بازدید صفحات لینک‌ داده شده شما را بفهمند.

فقط در صورت نیاز لینک‌ دهید

لینک‌ها می توانند زمینه بیشتری را در مورد یک موضوع، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو فراهم کنند، که ممکن است به نشان دادن دانش شما در مورد یک موضوع کمک کند. با این حال، هنگامی که به صفحاتی خارج از کنترل خود لینک‌ می‌دهید، برای مثال محتوای موجود در سایت‌های دیگر، مطمئن شوید که به منبعی که به آن لینک‌ می‌دهید اعتماد دارید. اگر نمی توانید به محتوا اعتماد کنید و همچنان می خواهید به آنها لینک‌ دهید، یک علامت nofollow یا مشابه آن را به لینک‌ اضافه کنید تا موتورهای جستجو سایت شما را با سایتی که به آن لینک‌ می دهید مرتبط نکنند. این به جلوگیری از پیامدهای منفی احتمالی در رتبه بندی شما در جستجوی Google کمک می کند.

اگر محتوای تولید شده توسط کاربر را در سایت خود می پذیرید، مانند پست های انجمن یا نظرات، مطمئن شوید که هر لینک‌ی که توسط کاربران ارسال می شود دارای علامت nofollow یا مشابه آن است که به طور خودکار توسط CMS شما اضافه شده است. از آنجایی که در این مورد محتوا را ایجاد نمی کنید، احتمالاً نمی خواهید سایت شما کورکورانه با سایت هایی که کاربران به آنها لینک‌ می دهند مرتبط شود. این همچنین می تواند به جلوگیری از سوء استفاده از وب سایت شما توسط هرزنامه ها کمک کند.

بر ظاهر سایت خود در جستجوی گوگل تأثیر بگذارید

یک صفحه نتایج جستجوی Google معمولی از چند عنصر بصری مختلف تشکیل شده است که می توانید بر آنها تأثیر بگذارید تا به کاربران کمک کنید تصمیم بگیرند که آیا باید از طریق آن نتایج جستجو از سایت شما بازدید کنند یا خیر. در این بخش، ما روی لینک‌ عنوان و اسنیپت (قطعه) تمرکز می کنیم زیرا اینها عناصر بصری مهم تری هستند.

لینک های عنوان خود را تحت تأثیر قرار دهید

عنوان یک نتیجه جستجو در گوگل

لینک‌ عنوان قسمت سرفصل نتیجه جستجو است و می تواند به افراد کمک کند تصمیم بگیرند که کدام نتیجه جستجو را کلیک کنند. چند منبع وجود دارد که گوگل برای ایجاد لینک‌ عنوان از آنها استفاده می کند، از جمله کلمات داخل عنصر <title> (که متن عنوان نیز نامیده می شود) و سایر عناوین موجود در صفحه. این متن عنوان همچنین می تواند برای عنوانی که در مرورگرها و نشانک ها نشان داده شده است استفاده شود.

اگر از CMS استفاده می‌کنید، ممکن است نیازی به انجام هیچ کار فنی برای عناوین خود نداشته باشید، به جز تمرکز بر نوشتن عناوین خوب. اکثر CMS ها می توانند به طور خودکار عناوینی را که می نویسید به عنصر <title> در HTML تبدیل کنند.

عنوان صفحه داخل عنصر title در html

می‌توانید با نوشتن عناوین خوب، روی لینک‌های عنوان در جستجو تأثیر بگذارید: یک عنوان خوب برای صفحه منحصر به فرد است، واضح و مختصر است و محتوای صفحه را با دقت توصیف می‌کند. به عنوان مثال، عنوان شما می‌تواند شامل نام وب‌سایت یا کسب‌وکار شما، اطلاعات مهم دیگری مانند مکان فیزیکی کسب‌وکار، و شاید اطلاعاتی در مورد آنچه صفحه خاص برای کاربران ارائه می‌دهد باشد. مستندات ما در مورد لینک‌های عنوان نکات بیشتری در مورد نحوه ایجاد عناوین خوب و نحوه تأثیرگذاری بر لینک‌های عنوان نتایج جستجوی سایت شما دارد.

اسنیپت های خود را کنترل کنید

در زیر لینک‌ عنوان، یک نتیجه جستجو معمولاً توضیحی از صفحه هدف دارد تا به کاربران کمک کند تصمیم بگیرند که آیا باید روی نتیجه جستجو کلیک کنند یا خیر. به این قسمت اسنیپت می‌گویند.

اسنیپت نتیجه جستجوی گوگل

این اسنیپت از محتوای واقعی صفحه ای که نتیجه جستجو به آن لینک‌ داده شده است استخراج می شود، بنابراین شما کنترل کاملی بر کلماتی که می توان از آنها برای تولید اسنیپت استفاده کرد دارید. گاهی اوقات ممکن است این اسنیپت از محتویات تگ توضیحات متا تهیه شود که معمولاً خلاصه ای مختصر و یک یا دو جمله ای از صفحه است. توضیحات متای خوب کوتاه است، مختص یک صفحه خاص است و مرتبط ترین نقاط صفحه را در بر می گیرد. نکات ما را برای نوشتن توضیحات متا خوب برای الهام گرفتن بیشتر بررسی کنید.

تصاویر را به سایت خود اضافه کنید و آنها را بهینه کنید

بسیاری از افراد به صورت بصری جستجو می‌کنند و تصاویر می‌توانند نحوه یافتن وب‌سایت شما برای اولین بار باشد. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ دستور پخت دارید، ممکن است افراد با جستجوی «دستور پخت تارت میوه» و مرور عکس‌های انواع تارت میوه، محتوای شما را پیدا کنند.

همانطور که تصاویر را به سایت خود اضافه می کنید، مطمئن شوید که افراد و موتورهای جستجو می توانند آنها را پیدا کرده و درک کنند.

تصاویر با کیفیت بالا را در نزدیکی متن مربوطه اضافه کنید

هنگامی که از تصاویر با کیفیت بالا استفاده می کنید، زمینه و جزئیات کافی را در اختیار کاربران قرار می دهید تا تصمیم بگیرند کدام تصویر با آنچه که به دنبال آن بودند، مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر مردم به دنبال "گل مروارید" هستند و در نتایج جستجو با یک ادلوای سرکش روبرو می شوند، یک تصویر با کیفیت بالاتر به آنها کمک می کند تا نوع گل را تشخیص دهند.

از تصاویر واضح و واضح استفاده کنید و آنها را در نزدیکی متن مرتبط با تصویر قرار دهید. متنی که در نزدیکی تصاویر قرار دارد می تواند به Google کمک کند تا بهتر بفهمد تصویر درباره چیست و در زمینه صفحه شما چه معنایی دارد.

به عنوان مثال، اگر صفحه در حال بررسی فروشگاه‌های نخ در لندن است، منطقی است که یکی از عکس‌های خود را از فروشگاه نخ در بخشی قرار دهید که مکان، توضیحات و اطلاعات بررسی را برای آن فروشگاه نخ توضیح می‌دهد. این به گوگل و کاربران کمک می‌کند تصویر را با متنی مرتبط کنند که زمینه بیشتری را برای موضوع صفحه فراهم می‌کند.

متن جایگزین توصیفی را به تصویر اضافه کنید

متن جایگزین یک متن کوتاه اما توصیفی است که رابطه بین تصویر و محتوای شما را توضیح می دهد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند تصویر شما در مورد چیست و زمینه ارتباط تصویر شما با صفحه شما چیست، بنابراین نوشتن متن جایگزین خوب بسیار مهم است. می‌توانید این را با ویژگی alt عنصر img به HTML خود اضافه کنید، یا CMS شما ممکن است راه آسانی برای تعیین توضیح برای یک تصویر در هنگام آپلود آن در سایت خود داشته باشد. درباره نحوه نوشتن متن جایگزین خوب و نحوه افزودن آن به تصاویر خود بیشتر بیاموزید .

ویدیوهای خود را بهینه کنید

اگر وب‌سایت شما شامل صفحاتی است که عمدتاً درباره ویدیوهای فردی هستند، افراد ممکن است بتوانند سایت شما را از طریق نتایج ویدیویی در جستجوی Google کشف کنند. بسیاری از بهترین روش‌ها برای تصاویر و متن برای ویدیوها نیز اعمال می‌شود:

  • محتوای ویدیویی با کیفیت بالا ایجاد کنید و ویدیو را در یک صفحه مستقل، نزدیک متنی که به آن ویدیو مرتبط است، جاسازی کنید.

  • متن توصیفی را در قسمت‌های عنوان و توضیحات یک ویدیو بنویسید (عنوان یک ویدیو همچنان یک عنوان است، بنابراین می‌توانید بهترین روش‌ها را برای نوشتن عنوان در اینجا نیز اعمال کنید).

اگر سایت شما به ویژه بر روی ویدیو متمرکز است، پس به خواندن کارهای بیشتری که می توانید برای بهینه سازی ویدیوهای خود برای موتورهای جستجو انجام دهید، ادامه دهید.

وب سایت خود را معرفی و تبلیغ کنید

تبلیغ مؤثر محتوای جدید شما منجر به کشف سریع‌تر توسط کسانی که به موضوع مشابه علاقه دارند و همچنین توسط موتورهای جستجو می‌شود. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید:

  • تبلیغ رسانه های اجتماعی

  • مشارکت جوامع

  • تبلیغات به صورت آفلاین و آنلاین

  • صحبت با دیگران، و بسیاری از روش های دیگر

یکی از موثرترین و ماندگارترین راه ها صحبت با دیگران است: یعنی افرادی که با سایت شما آشنا هستند این موضوع را به دوستان خود می گویند و آنها نیز به نوبه خود از سایت شما بازدید می کنند. این ممکن است زمان بر باشد، و معمولاً ابتدا باید کمی زمان و تلاش را روی سایر روش ها سرمایه گذاری کنید، مانند مشارکت در جامعه. دوستان ما در Google for Creators منابع عالی در مورد ایجاد و جذب مخاطبان شما دارند.

تلاش برای ارتقای آفلاین شرکت یا سایت شما نیز می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر یک سایت تجاری دارید، مطمئن شوید که URL آن در کارت ویزیت، سربرگ، پوستر و سایر مطالب شما ذکر شده است. با اجازه آنها، شما همچنین می توانید خبرنامه های تکراری را برای مخاطبان خود ارسال کنید تا آنها را از محتوای جدید وب سایت خود مطلع کنید.

مانند همه چیز در زندگی، می توانید در تبلیغ سایت خود زیاده روی کنید و در واقع به آن آسیب بزنید: ممکن است مردم از تبلیغات شما خسته شوند و موتورهای جستجو ممکن است برخی از این اقدامات را به عنوان دستکاری در نتایج جستجو درک کنند.

چیزهایی که ما معتقدیم نباید روی آنها تمرکز کنید

همانطور که سئو تکامل یافته است، ایده ها و شیوه ها (و گاهی اوقات، تصورات نادرست) مرتبط با آن نیز تکامل یافته است. آنچه در گذشته بهترین کار یا اولویت اصلی در نظر گرفته می شد، ممکن است به دلیل روشی که موتورهای جستجو (و اینترنت) در طول زمان توسعه یافته اند، دیگر مرتبط یا مؤثر نباشد.

برای اینکه به شما کمک کنیم روی مواردی که واقعاً در مورد سئو مهم هستند تمرکز کنید، برخی از رایج ترین و برجسته ترین موضوعاتی را که در اینترنت دیده ایم جمع آوری کرده ایم. به طور کلی، پیام ما در مورد این موضوعات این است که شما باید بهترین کار را برای حوزه کسب و کار خود انجام دهید. در اینجا چند نکته خاص را توضیح خواهیم داد:

متا تگ keywords

جستجوی گوگل از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی کند.

تکرار کلمات‌کلیدی

تکرار بیش از حد کلمات مشابه بارها و بارها (حتی در شکل های مختلف) برای کاربران خسته کننده است و پر کردن کلمات کلیدی برخلاف سیاست های هرزنامه گوگل است.

کلمات کلیدی در نام دامنه یا مسیر URL

هنگام انتخاب نام سایت خود، بهترین کار را برای کسب و کار خود انجام دهید. کاربران از این نام برای یافتن شما استفاده می کنند، بنابراین توصیه می کنیم بهترین شیوه های بازاریابی عمومی را دنبال کنید. از منظر رتبه‌بندی، کلمات کلیدی در نام دامنه (یا مسیر URL) به تنهایی تأثیری جز ظاهر شدن در Breadcrumb ندارند.

و در حالی که هنوز در مورد نام دامنه‌ها صحبت می‌کنید: TLD (نام دامنه که به «.com» یا «.guru» ختم می‌شود) تنها زمانی اهمیت دارد که کاربران یک کشور خاص را هدف قرار دهید، و حتی در آن زمان نیز معمولاً یک سیگنال کم تأثیر است. برای مثال، اگر می‌خواهید پنیر هلندی را به افرادی که از سوئیس جستجو می‌کنند بفروشید، استفاده از نام دامنه .ch منطقی است (هم از نظر تجارت و هم از نظر SEO ). در غیر این صورت جستجوی Google اهمیتی نمی‌دهد که از کدام TLD استفاده می‌کنید (خواه .com یا .org یا .asia).

حداقل یا حداکثر طول محتوا

طول محتوا به تنهایی برای اهداف رتبه بندی مهم نیست (هیچ هدف جادویی تعداد کلمات، حداقل یا حداکثر وجود ندارد، اگرچه احتمالاً می خواهید حداقل یک کلمه داشته باشید). اگر کلمات را تغییر می دهید (به طور طبیعی می نویسید تا تکراری نباشند)، شانس بیشتری برای نمایش در جستجو دارید فقط به این دلیل که از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می کنید.

زیر دامنه (subdomain) در مقابل زیر شاخه (subdirectory)

از نقطه نظر تجاری، هر کاری که برای کسب و کار شما منطقی است را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر سایت بر اساس زیر شاخه ها تقسیم بندی شده باشد، ممکن است مدیریت آن آسان تر باشد، اما در موارد دیگر ممکن است بسته به موضوع یا صنعت سایت شما، تقسیم موضوعات به زیر دامنه ها منطقی باشد.

رتبه صفحه

در حالی که PageRank از لینک‌ها استفاده می کند و یکی از الگوریتم های اساسی در گوگل است، جستجوی گوگل بسیار بیشتر از لینک‌ها است. ما سیگنال های رتبه بندی زیادی داریم و PageRank تنها یکی از آنهاست.

جریمه محتوای تکراری

اگر محتوایی دارید که تحت چندین URL قابل دسترسی است، مشکلی ندارد. در مورد آن ناراحت نباشید. ناکارآمد است، اما چیزی نیست که باعث یک Manual Action گوگل شود. با این حال، کپی کردن محتوای دیگران داستان متفاوتی است.

تعداد و ترتیب عناوین (heading)

داشتن عناوین به ترتیب معنایی برای صفحه‌خوان‌ها فوق‌العاده است، اما از منظر جستجوی Google، مهم نیست که از آنها بدون نظم استفاده می‌کنید. به طور کلی HTML در همه جای وب معتبر نیست، بنابراین جستجوی Google به ندرت می تواند به معانی پنهان در مشخصات HTML وابسته باشد.

همچنین هیچ مقدار جادویی و ایده آلی از عنوان هایی که یک صفحه باید داشته باشد وجود ندارد. با این حال، اگر فکر می کنید خیلی زیاد است، احتمالاً اینطور است.

تصور کردن اینکه E-E-A-T یک عامل رتبه بندی است

نه اینطور نیست.

محتوای فوق ترجمه فارسی Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide است که توسط خود گوگل منتشر شده است.


کامنت ها