چرا برخی از تصاویر کوچک(SERP) از نتایج جستجو حذف شده‌اند؟

تصاویر SERP در نتایج جستجوی گوگل

تصاویر از دست رفته در نتایج جستجو

چندین وبلاگ نویس دستور العمل در چند ماه گذشته موضوع ریز عکسها را مطرح کرده اند که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای وب سایت آنها ظاهر نمی شود. آنها قبلاً از نمایش تصاویر کوچک لذت می بردند، اما در برخی مواقع به نظر می رسد که گوگل نمایش آنها را متوقف کرد. وبلاگ نویسان دستور العمل احساس می کنند این مشکلی است که نیاز به رفع دارد و آن را مورد توجه SearchLiaison و جان مولر قرار دادند، اما مشکل همچنان ادامه دارد.

جان مولر در سه توییت متفاوت پاسخ داد که:

"ما اینها را منتقل کردیم و مردم به دنبال گزارش بودند..."

"...اما به طور کلی، ما تضمین نمی‌کنیم که تصاویر با نتایج جستجو نشان داده شوند، بنابراین گاهی اوقات چیزها بدون آنها نشان داده می‌شوند."

همانطور که اشاره کردم، انتظار نمی‌رود که هر پست / نتیجه جستجو یک تصویر در کنار خود داشته باشد. تصور می‌کنم اگر اینطور بود، همه چیز بسیار به هم ریخته به نظر می‌رسید.»

پاسخ جان مولر حاکی از آن است که نتایج جستجوی گوگل به روشی که قرار است کار کنند کار می‌کنند. اما مشکل دلالتی این است که به صراحت نمی‌گوید باگ وجود ندارد.

ممکن است تقصیر مولر نباشد که زبان او صریح‌تر نیست، ممکن است منع ذکر جزئیات وجود داشته باشد. یا ممکن است او حتی متوجه نباشد که بیانیه صریح تر مبنی بر عدم قطعی چیزی است که کاربران ممکن است نیاز به شنیدن داشته باشند.

صرف نظر از این، بیانیه مولر نشان می‌دهد که هیچ قطعی وجود ندارد و کاهش تصاویر کوچک یک امر عادی است.

منبع


کامنت ها