توصیه های کاربردی گوگل در مورد انتخاب نام دامنه مناسب 2024

نظر جان مولر در مورد انتخاب نام دامنه جان مولر با تیشرت زرشکی و عینک و بالای سرش نام دامنه گوگل

جان مولر از گوگل به سوالی در Reddit پاسخ داد که چرا مردم از خط تیره برای دامنه‌ها استفاده نمی‌کنند و آیا چیزی وجود دارد که نگران آن نباشند.

در گذشته گوگل کاملا تحت تاثیر کلمات کلیدی در نام دامنه بود در آن زمان بازاریابان و سئوکاران از کلمات کلیدی و خط تیره در نام دامنه استفاده می‌کردند تا از طریق کلمات کلیدی بازدید کنندگان بیشتری دریافت کنند. اما به مرور زمان وجود خط تیره در نام دامنه باعث بی‌اعتمادی در کاربران شد. وجود خط تیره در نام دامنه ممکن است از دیدگاه کاربران به این معنی باشد که شما قادر به دریافت نام دامنه نبودید و به اجبار از خط تیره استفاده کرده‌اید.

توصیه اصلی من این است که نام دامنه را برای بلند مدت انتخاب کنید و بیش از حد روی کلمات کلیدی متمرکز نباشید. اجازه ندهید نام دامنه کاری را که آنلاین انجام می‌دهید محدود کند.

زمانی که یک سایت محبوبیت پیدا می‌کند، مسیر رشد طبیعی این است که دامنه موضوعاتی را که سایت به آن می پردازد، گسترش دهد. اما زمانی که دامنه در یک عبارت کلیدی سفت و سخت قفل شده باشد، انجام این کار دشوار است. این یکی از معایب انتخاب دامنه با کلمات کلیدی است. این دامنه‌ها نمی‌توانند بزرگ‌تر شوند.

به همین دلیل است که من همیشه دامنه‌های قابل برند را توصیه می‌کنم که خاطره انگیز هستند و به نوعی اعتماد را تشویق می‌کنند.

--جان مولر

اینجا


کامنت ها