آیا داشتن چند سایت بر رتبه بندی گوگل تاثیر می گذارد؟

سایتهای گوگل

جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا داشتن چندین وب سایت می‌تواند تأثیر منفی و ماندگاری بر رتبه بندی داشته باشد.

اگر روی وب‌سایت‌های زیادی کار می‌کنید، زمان زیادی برای ایجاد وب‌سایت‌های واقعاً عالی در همه جا نخواهید داشت و احتمالا وب‌سایت‌هایی می‌سازید که فوق‌العاده نیستند.

__جان مولر

یکی از دلایل زمانی که یک شخص چندین سایت را در یک موضوع ایجاد می‌کند این است که آنها این کار را با هدف رتبه بندی بهتر انجام می‌‍دهند در حالی که این اقدام کاملا اشتباه است.

من نمی‌گویم ایجاد چند سایت در یک موضوع غلط است، اما می‌گویم که واقعاً بهترین نقطه شروع برای ایجاد سیگنال‌های قوی برای گوگل نیست.

__جان مولر

دلیل دیگری که چرا مردم چندین سایت ایجاد می‌کنند این است که مردم احساس می‌‍کنند اگر یک موضوع را به زیر موضوع‌های فرعی تقسیم کنند، می‌توانند سایت‌های قوی تری در مورد آن موضوعات فرعی مرتبط ایجاد کنند، در مقایسه با یک سایت با چندین زیر موضوع مرتبط.

اما چیزی که تقریباً به‌طور اجتناب‌ناپذیر اتفاق می‌افتد این است که آنها چندین سایت مرتبط را راه‌اندازی می‌کنند که می‌توانند با هم به عنوان یک وب‌سایت معتبر قوی‌تر باشند.

__جان مولر

چندین سایت و رتبه بندی

جان مولر درست می‌گوید که انتشار چندین سایت (در موضوعات مختلف) می‌تواند توانایی فرد را برای تمرکز روی یک سایت به خطر بیاندازد تا آن را برجسته کند، و خاطرنشان می‌کند که تأثیر منفی غیرمستقیم بر رتبه‌بندی دارد. او همچنین درست می گوید که بعید است تأثیر منفی مستقیم روی رتبه بندی داشته باشد.

با تغییر این سؤال که آیا اگر چندین سایت در یک موضوع باشند تأثیری در رتبه بندی وجود دارد یا خیر، پاسخ ظریف تر می‌شود اما از مسیری مشابه با پاسخ اصلی مولر پیروی می‌کند که توانایی ایجاد یک سایت برجسته را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به ایجاد یک سایت شود. شخصی که چندین سایت میانی ایجاد می‌کند.

اما زمانی که یک شخص در حال ایجاد چندین سایت در موضوعات مختلف است، این لزوماً یک نتیجه قطعی نیست. ایجاد چندین سایت در موضوعات مختلف و موفقیت در آن کاملا امکان پذیر است. ممکن است انجام آن برای یک نفر به تنهایی سخت باشد، اما زمانی که افراد متعددی در وب سایت‌ها مشغول تولید محتوا و تمرکز بر تبلیغات هستند، انجام این کار دشوار نیست.

منبع


کامنت ها