آیا تغییر هاست بر سئوی سایت تاثیر دارد؟

آیا تغییر میزبانی سایت تاثیری در سئو دارد

گری ایلیس از گوگل به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا تغییر پلتفرم میزبانی سایت می‌تواند تأثیر منفی و ماندگاری بر سئو داشته باشد.

تغییر هاست وب سایت به چه معناست؟

تغییر هاست یا میزبانی وب می‌تواند پیچیده باشد، اما اگر سایت فقط یک سایت وردپرس معمولی است، مهاجرت به یک میزبان جدید نسبتا آسان است، به خصوص اگر از افزونه‌ها استفاده می‌کنید. اما اگر قبلاً با مدیریت پایگاه داده وب سایت با برنامه‌هایی مانند phpMyAdmin آشنا هستید و می‌دانید چگونه از یک نرم افزار SFTP استفاده کنید، حتی انجام یک انتقال دستی چندان دشوار نیست.

آیا تغییر میزبانی وب سایت بر سئو تاثیر می‌گذارد؟

"اگر کارها را طبق اصول و قواعد ارائه شده توسط راهنمای گوگل انجام می‌دهید، به این معنی که وب سایت همچنان در دسترس است و زمان خاموشی حداقل است، تغییر هاست نباید تاثیر منفی بر رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد.

گری دو عامل را ذکر کرد که باید به آنها توجه داشت:

1. دامنه در دسترس است

این اشاره به نحوه ترجمه نام دامنه به آدرس IP است که با محل میزبانی وب سایت مطابقت دارد. این معمولاً به معنای دریافت اطلاعات سرورهای نام (NS) از پلتفرم میزبانی وب سایت جدید است که فایل‌های سایت در آن قرار دارند و به روز رسانی آن در ثبت کننده نام دامنه. علاوه بر این، A Record (آدرس رکورد) باید آدرس IP صحیح را برای فضای میزبانی وب جدید (و سایر ورودی‌های مربوط به ایمیل) منعکس کند.

2. زمان توقف حداقل است

باور کنید یا نه، وب سایت شما ممکن است هفته‌ها از کار بیفتد و تا زمانی که دوباره بازگردد، همه چیز دقیقاً همان چیزی است که قبلاً بود، برای همیشه رتبه بندی را از دست نخواهد داد. من این را از تجربه شخصی می‌دانم زیرا 25 سال است که وب سایت‌ها را راه اندازی کرده‌ام. به عنوان مثال، چند بار بود که یکی از وب‌سایت‌های من به دلیل خرابی هارد دیسک در میزبان وب اختصاصی، تنظیمات نادرست که باعث 500 خطا می‌شد و مجبور به آفلاین کردن یک وب‌سایت برای رفع فایل‌های هک شده بود، از کار افتاد.

یک سایت می‌تواند پس از چند هفته از کار افتادن بهبود یابد و طبق تجربه من، چند هفته طول می‌کشد تا Google دوباره بخزد و همه صفحات وب را دوباره به صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) اضافه کند.

منبع


کامنت ها