چطور عکس ناب برای محتوای سایتم بسازم؟

شاید برای شما پیش آماده است که بخواهید در محتوای خود چند عکس و یا فیلم مرتبط قرار دهید، در این مواقع اولین کاری که به ذهن میرسد این است که در گوگل بین سایت های فارسی و انگلیسی بگردیم و یک عکس خوب پیدا کنیم و داخل محتوا قرار دهیم. اما با این کار محتوای شما تصاویر اختصاصی و منحصر به فرد نخواهند داشت.

شاید همیشه عکسهای خوب و متنوع در گوگل پیدا کنیم اما خب آیا این تصویر از نظر گوگل تصویر ناب محسوب میشود؟ طبیعتا خیر این تصویر قبلا توسط هزاران سایت مختلف استفاده شده است و تصویر ناب شما نیست. اگر میخواهید با راحت ترین راه ممکن تصویر سازی کنید و داخل محتوا تصویر ناب قرار دهید همراه من باشید که با یک روش بسیار ساده تصاویر زیبا و ناب برای محتوای خود طراحی کنید. برای آموزش بیشتر من تا انتهای این مطلب یک عکس در مورد نمایشگاه کتاب طراحی میکنم که به صورت کاربردی طراحی عکس را یاد بگیرید.

ابزار های لازم برای طراحی تصاویر وب سایت:

  1. نرم افزار پاور پوینت

  2. سایت www.flaticon.com

  3. سایتhttps://undraw.co/illustrations

  4. سایتhttps://getwaves.io/

آموزش کار با سایت فلت آیکون

فلت آیکون یک سایت فوق العاده راحتی است که برای آیپی های ایران هم قابل استفاده میباشد. این سایت آیکون هایی در تمامی حوزه‌ها دارد فقط کافیست در قسمت سرچ آیکونی که لازم دارید را سرچ کنید. به مثال زیر توجه کنید. من کلمه کتاب را سرچ کردم book که نتایج زیر را نمایش داد.

سایت فلت آیکون

حالا من اینتر میزنم و آیکون هایی که در مورد کتاب برایم لود کرده را میبینم و به دلخواه روی یکی کلیک میکنم. ببینم چه حالت هایی از اون شکلی که انتخاب کردم را نمایش داده.

دانلود آیکون از فلت آیکون

من شکل ساده و بدون بردر تصویر را انتخاب میکنم و دانلود میکنم (دانلودش کاری ندارد فقط راست کلیک کنید و روی گزینه copy image کلیک کنید و در هر جا که میخواهید pasteکنید.) بعد دانلود یا کپی تصویر آپلودش میکنم در یک صفحه خالی پاور پوینت.

دومین کاراکتر را از سایت unDraw دانلود میکنم و اضافه میکنم به پاورپونت.

استفاده از این سایت هم خیلی خیلی راحت است فقط باید وارد سایت شوید و گزینه search را کلیک کنید بعد در گوشه‌ی سمت چپ بالا یک مربع رنگی میبینید که میتوانید از آن بخش رنگ کاراکتر ها را تغییر دهید طیف رنگی خیلی متنوع و جالبی دارند برای همه کاراکترها.

استفاده از سایت undraw

چون موضوع طراحی تصویر ما نمایشگاه کتاب بود من در بخش جستجو مجدد کلمه book سرچ کردم و رنگ تصاویر و هم به رنگ لیمویی تغییر دادم و یک تصویر انتخاب کردم و مجددا تصویر مورد نظرم را دانلود کردم و آپلودش کردم در همان صفحه پاورپوینت که ایجاد کرده بودم.

من فرمت SVG دانلود میکنم که بدون پس زمینه دانلود شود و راحت قابل تغییر باشد.

دانلود تصویر از سایت undraw

حالا در صفحه پاورپوینت دوتا کاراکتر داریم میخواهیم یک پس زمینه هم به تصویر اضافه کنیم.

گیت ویوز یکی از بهترین سایتهای رایگانی است که میتوانید هر طرحی که برای پس زمینه لازم دارید را در این سایت طراحی کنید فقط متاسفانه برای آیپی‌های ایرانی قابل دسترس نیست و باید از ابزارهای تغییر آیپی کمک بگیرید.😜

استفاده از این سایت خیلی راحت است وقتی وارد سایت می‌شوید در همان صفحه اول اشکال قابل طراحی، اندازه اشکال و رنگشان را مشاهده میکنید.

اموزش استفاده از سایت گیت ویوز

چون ما دو تا شکل قبلی که در پاورپوینت نگه داشته بودیم لیمویی بود این مورد را هم لیمویی انتخاب می‌کنیم و خطوطی برای پس زمینه عکس طراحی می‌کنم و خروجی می‌گیرم و داخل همان صفحه پاورپوینت قرار میدهم.

استفاده از سایت گیت ویوز

این مورد را هم آپلود کردم به صفحه پاورپوینت و الان سه کاراکتر در صفحه پاور پوینت دارم و قرار است یک عکس در مورد نمایشگاه کتاب طراحی کنیم.

آموزش استفاده از پاورپوینت

چند نکته کلیدی در مورد استفاده از پاورپوینت

وقتی از سایت های مختلف کاراکتر ها را دانلود میکنید و وارد صفحه خالی پاور پوینت میکنید کاراکتر ها به ترتیب ورود روی یکدیگر می افتند یعنی شما اگر بخواهید مثل من کتاب را روی پرچم قرار دهید باید اول کاراکتر پسر با پرچم را وارد صفحه پاورپوینت کنید سپس کتاب ها را اگر اول کتاب ها را وارد صفحه پاور پوینت کنید زیر لایه عکس اول می افتد. این عکسهایی که وارد پاورپوینت میکنید را یک حالتی مثل لایه های فتوشاپ در نظر بگیرید.

استفاده از پاورپوینت و تغییر فونت ها که حتما بلد هستید و خیلی راحت فقط سعی کنید رنگ ها را مشابه و نزدیک به هم انتخاب کنید.

من آیکون بلندگو را هم از سایت فلت آیکون برداشتم و به عکسم اضافه کردم.

می‌توانید از گزینه های بک‌گراند استفاده کنید و برای عکستان بک‌گراند طراحی کنید طرح‌ها و شکل‌های متنوعی دارد که استفاده از آنها خیلی راحت است از بخش نوار ابزار روی گزینه Design کلیک می‌کنید و وارد بخش format background هر فرمتی با هر رنگی که دوست داشتید را انتخاب می‌کنید.

آموزش استفاده از پاورپوینت

تصویر نهایی که من در این آموزش طراحی کردم تصویر زیر هست که خیلی راحت در عرض کمتر از یک دقیقه طراحی می‌شود. طراحی و زیبایی بستگی به سلیقه و خلاقیت دارد و من فقط یک طرح ساده برای آموزش ابتدایی طراحی کردم.

بنر نمایشگاه کتاب


کامنت ها