تکنیک انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی (keywords)

کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش های سئوی سایت هستند. انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه ماه به ماه ترافیک سایت شما را افزایش خواهد داد و در مقابل، انتخاب کلمات کلیدی اشتباه ترافیک چندانی جذب نخواهد کرد.

کلمه کلیدی یا keyword چیست؟

کلمه کلیدی یا همان keyword یک یا چند واژه است که مضمون و هدف محتوای شما را تعیین می‌کند. وقتی کاربری در بخش سرچ گوگل کلمه مد نظرش را جستجو می‎‌کند گوگل با بررسی صفحات موجود در وب نزدیک‌ترین نتایج به درخواست کاربر را به او نشان میدهد، شما با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط در جای مناسب به گوگل سیگنالی ارسال می‌کنید که بداند محتوای شما در چه حوزه ای است که مطلب شما را در اولویت نمایش قرار دهد.

البته قابل ذکر است که گوگل از صدها کانال مختلف استفاده می‌کند، و با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیچیده رتبه صفحات را تعیین میکند. همچنین روز به روز در تشخیص معنی و مفهوم یک متن هم بهتر می‌شود. سعی نکنید به صورت غیر طبیعی و صرفا بخاطر گوگل از کلمات کلیدی استفاده کنید بلکه سعی کنید به صورت طبیعی و برای کاربر بنویسید.

keywords

تحقیق کلمه کلیدی یا Keyword Research چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی مرحله ای است که در طی آن تلاش می‌کنیم که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنیم. در واقع تلاش می‌کنیم تا کلمات کلیدی که کاربران در رابطه با حوزه تخصصی ما جستجو می‌کنند را پیدا کنیم. مرحله Keyword Research مرحله چندان دشواری نمی‌باشد و در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

این فرآیند به عنوان اولین اصل سئو به ما کمک می‌کند بفهمیم در ذهن کاربران چه می‌گذرد و چگونه می‌توانیم محتوایی متناسب با نیاز آن‌ها تولید کنیم. هرچه محتوای تولیدی در پاسخ‌گویی به نیاز مخاطب موفق‌تر عمل کند، احتمال نمایش آن در جایگاه‌های بالای صفحه نتایج افزایش یافته و به همان میزان ترافیک طبیعی بیشتری به سمت وب‌سایت هدایت می‌شود.

دلیل اهمیت کلمات کلیدی

شما با کلمات کلیدی سئو می‌توانید، سایت خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که یافتن آن از طریق موتورهای جستجوگر راحت‌تر باشد. با تقسیم کردن کلیدواژه ها به گروه‌های کوچکتر و قابل مدیریت، می‌توانید حجم کاری خود را به طور قابل توجهی کم کنید در حالی‌که هنوز صفحات خاص و هدف‌گذاری شده ایجاد می‌کنید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی keywords

برای انتخاب کلمات کلیدی کاربردی و متناسب با کسب و کار باید چند نکته کلیدی را در نظر داشته باشید:

  • باید مرتبط با موضوع باشد

  • آمار جستجوی مناسب داشته باشد

  • رقابت پذیری بالایی داشته باشد

اما خب چطور می‌توان متوجه شد که کلمه کلیدی انتخابی ما همه این ویژگی ها را دارد. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب ابتدا باید موضوع مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط که به نظرتان می‌رسد را یادداشت کنید. می‌توانید برای انتخاب کلمات کلیدی به سایت های رقیب مراجعه کنید و از اطلاعات آنها کمک بگیرید.

ابزارهای مناسب برای انتخاب کلمات کلیدی keywords

آموزش کار با ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی keywords

آموزش کار با ابزار Google search گوگل سرچ

پیشنهادات گوگل یکی از بهترین منابعی است که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند از آن استفاده کنید. کافیست کلمه‌ی اصلی خودتان را در کادر جست و جو تایپ کرده و منتظر پیشنهادات بمانید.

جستجوی کلمات کلیدی در گوگل

آموزش کار با google search console گوگل سرچ کنسول

سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین و قدرتمندترین ابزارهای رایگان گوگل است و عملکرد سایت شما را بررسی می‌کند و نتایج دقیقی را به شما نمایش می‌دهد. همچنین شما می‌توانید برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط نیز از این ابزار استفاده کنید.

در این روش اولین کاری که باید انجام دهید است که سایت خود را به Google Search Console متصل کنید.

بعد از اینکه سایت خود را به Google Search Console متصل کردید باید به بخش performance بروید و سپس روی گزینه Average Position کلیک کنید منویی مانند مرحله سوم برای شما باز می‌شود که در بخش Queries می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط و پرکلیک سایت خود را مشاهده کنید و ایده بگیرید.

google search console keyword

آموزش کار با ابزار Google Keyword Planner گوگل کیورد پلنر

این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده، اما می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک هم استفاده کنید. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر آن‌ها را نشان می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید نیز می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.
با توجه به میزان رقابت و حجم جستجو می‌توانید کلمات کلیدی که رقابت متوسط (Medium) یا کم (Low) دارند و میزان جستجوی ماهانه جهانی یا محلی آن‌ها (بسته به مخاطبان هدفتان) بیشتر است را انتخاب کنید و به عبارتی، میوه‌های دم دست تری را بچینید.

ابتدا وارد سایت گوگل کیورد پلنر خواهید شد از این لینک (فیلتر است) در مرحله اول روی گزینه‌ی Discover now keywords کلیک کنید سپس وارد صفحه مرحله دوم خواهید شد که در کادر مربوطه باید در حوزه ای که می‌خواهید کلمه کلیدی پیدا کنید یک کلمه وارد کنید که من برای مثال کلمه seo وارد کرده ام و سپس در ادامه روی کلمه Get Result کلیک کنید و وارد مرحله سوم شوید که مشاهده می‌فرمایید کلمات کلیدی مرتبط با تعداد دفعات تکرار را نمایش داده است.

استفاده از گوگل کیورد پلنر

اینکه مردم در حال حاضر چه چیزی را بیشتر جست‌و‌جو می کنند و از کدام کلمات استفاده می کنند، به تفکیک زبان و مناطق جغرافیایی مختلف می توانید در گوگل ترندز ببینید. تقریبا می‌‍توان گفت راحت‌ترین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی پرطرفدار و پر‌جستجو می‌باشد.

ابتدا که از این لینک وارد سایت گوگل ترندز شدید ابتدا باید موقعیت جغرافیایی خود را روی ایران تنظیم کنید و سپس یک کلمه کلیدی مانند تولید محتوا در کادر اول بنویسید و من کلمه دوم برای مقایسه را کلمه سئو انتخاب کردم و سپس در ادامه کلمات کلیدی پر‌طرفدار و پر جستجو را نمایش میدهد.

گوگل ترندز کلمات کلیدی

آموزش کار با ابزار Moz Keyword Explorer موز

ابزار هوشمند Moz Keyword Explorer نیز یکی از ابزار تحقیق کلمه کلیدی است که ایده‌هایی خوبی برای عبارات کلیدی جانبی به شما می‌دهد. ایده‌هایی که شاید در ابزارهای دیگر نبینید! این پلتفرم تمام ویژگی‌هایی که از ابزار تحقیقات کلمات کلیدی انتظار دارید در اختیارتان می‌گذارد و علاوه بر آن دو ویژگی منحصربه‌فرد دارد:

  • امتیاز CTR ارگانیک (Organic CTR Score): معیار CTR مشخص می‌کند که اگر در صفحه اول گوگل باشید انتظار می‌رود چه تعداد کلیک دریافت کنید.

  • امتیاز اولویت‌بندی (Priority Score): این مؤلفه در واقع ترکیبی از فاکتورهای مجزاست که ابزارهای دیگر برای پیشنهاد کلمه کلیدی از آن‌ها استفاده می‌کنند. Priority Score داده‌های مربوط به CTR، حجم جستجو و سختی کلمه کلیدی را با هم ترکیب می‌کند تا به شما کمک کند راحت‌تر بهترین کلمات کلیدی را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید.

استفاده از این ابزار بسیار راحت است که شما از این لینک وارد سایت می‌شوید و البته در ابتدا باید ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام وارد صفحه زیر خواهید شد که در کادر می‌توانید کلمه مورد نظرتان را جستجو کنید و در ادامه نتایج را نمایش خواهد داد همچنین با کلیک روی گزینه see all suggestions می‎‌توانید تمامی کلمات پیشنهاد شده را ببینید.

Moz Keyword Explorer

آموزش کار با ابزار KWFinder

اگر به دنبال ابزاری هستید که به‌طور کامل و تخصصی برای تحقیقات کلمات کلیدی طراحی شده باشد ما به شما KWFinder را پیشنهاد می‌دهیم. این ابزار به شما کمک می‌کند ترافیک هدفمند قابل‌توجهی به سایتتان جذب کنید. همچنین با استفاده از ویژگی تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس سؤال، شما می‌توانید عبارات طولانی (Long-tail) مرتبط با کسب‌وکارتان که می‌تواند نیازهای کاربران را پاسخ دهد بیابید.

برای استفاده از این سایت برای کلمات کلیدی ابتدا باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و ثبت نام کنید برای ثبت نام از این لینک می‌توانید اقدام کنید بعد از اینکه ثبت نام کردید در صفحه اصلی در بخش search by keywords کلمه کلیدی مدنظرتان را وارد کنید و find keywords را کلیک کنید. کلمات کلیدی را مشاهده میکنید که می‌توانید ایده بگیرید و استفاده کنید.

KWFinder

آموزش کار با ابزار keywordtool.io

ابزار keyword tool یکی دیگر از ابزارهایی است که در فرایند کیورد ریسرچ به ما کمک می کند؛ این ابزار بخشی از کلمات خود را از Autocomplete گوگل دریافت می کند؛ ابزار کیورد تول معمولا کلمات زیادی را لیست می کند که پیشنهاد می دهیم بیشتر روی کلماتی که دارای اطلاعات هستند تمرکز کنید!

از این لینک می‌توانید وارد سایت کیورد ریسرچ شوید و شروع به جستجوی کلمات کلیدی کنید. استفاده از این سایت بسیار ساده می‌باشد و فقط کافی است بعد از ورود در بخش type a keywords کلمه کلیدی مد نظرتان را جستجو کنید و روی آیکون سرچ کلیک کنید. همچنین فراموش نکنید که بخش انتخاب زبان را روی فارسی قرار دهید.
صفحه‌ای مطابق تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید لیست طولانی از کلمات کلیدی را مشاهده فرمایید.

keywords tool

آموزش کار با ابزار Ahrefs

Ahrefs یک سرویس آنلاین است که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد. این ابزار سئو در ابتدا فقط در تجزیه و تحلیل بک لینک های سایت مدنظر شما مانند سایت رقبا کمک می کرد اما امروزه می توانیم از این ابزار برای آنالیز تمام قسمت های یک سایت نظیر بک لینک ها و نوع آنها، کلمات کلیدی، میزان ترافیک و… استفاده نماییم. در واقع این ابزار برای کسب رتبه های بالاتر در موتور جستجوی گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از این طریق سئو سایت خود را ارتقا دهید. البته قابل ذکر است که استفاده از بیشتر قسمت های سایت به صورت پولی میباشد و رایگان در اختیار نیست.

از این لینک می‌توانید وارد سایت شوید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و روی گزینه‌ی find keywords کلیک کنید در این صورت لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

keywords ahrefs tool

آموزش کار با ابزار Uber suggest

در فضایی که این ابزار در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید. همچنین ایده‌هایی را در قالب موضوع یا عبارات مختلف با این کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

یکی از مزیت‌های Ubersuggest نسبت Semrush و Ahref رایگان بودن آن است. البته در هر روز می‌توانید 3 کلمه کلیدی را در این وبسایت وارد کنید.

از این لینک می‌توانید وارد سایت شوید و در بخش Enter a domain or keywords کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید سپس بخش جستجو را کلیک کنید خواهید دید که صفحه ای از کلمات کلیدی برای شما باز خواهد شد.

keywords search

آموزش کار با ابزار spyFu

در اولین ویژگی این ابزار باید به این نکته اشاره کنیم که می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در سایت جستجو کنید تا بتوانید نتایج را در سایر وب سایت ها مشاهده کنید، اما در نظر داشته باشید که این ابزار تا کنون از زبان فارسی پشتیبانی بسیار خوبی داشته است. نه، و شما می توانید از آمار تصویری که ارائه می دهد نتیجه گیری کنید.

همچنین می توانید آدرس سایت خود یا هر سایت دیگری را که می خواهید وارد کنید و گزارش کاملی از رتبه سایت بر اساس کلمه کلیدی دریافت کنید و رتبه سایت را با سایر رقبا بر اساس کلمه کلیدی مقایسه کنید. یکی از ویژگی های ابزار رایگان spyFu در اینجا می توانید متوجه شوید که سایت شما یا سایت رقبا از نظر کلمات کلیدی چه تغییری کرده است. بنابراین می توانید ببینید که چگونه سایت شما یا سایت رقیب شما در رتبه بندی کلمات کلیدی خاص کاهش یا افزایش یافته است.

از جمله محدودیت ها ابزار تحقیق کلمات کلیدی SpyFu یعنی اطلاعات دقیقی از تعداد جستجوی کلمات کلیدی نشان نمی دهد و داده های به دست آمده در این ابزار به صورت ماهانه ارائه می شود. همچنین اگر می خواهید چندین سایت را با هم آنالیز و مشاهده کنید باید با ایجاد حساب کاربری این کار را انجام دهید.

برای استفاده از این سایت از این لینک وارد شوید و در کادر جستجو کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون جستجو کلیک کنید و لیست کلمات کلیدی را مشاهده فرمایید.

keywords search

آموزش کار با ابزار Soovle

Soovle ایده های کلیدی کلیدی را از Google ، YouTube ، Bing ، Yahoo ، Amazon و موارد دیگر به شما پیشنهاد می دهد. به این ترتیب، می توانید کلمات کلیدی دست نخورده ای پیدا کنید که رقبای شما از آن چیزی نمی دانند.

برای استفاده از این سایت می‌توانید از این لینک وارد شوید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد نمایید و آیکون سرچ را بزنید تا کلمات کلیدی پیشنهاد شده را ببینید. کلمه ای که من جستجو کردم محتوا نویسی می‌باشد.

keyword soolve

آموزش کار با ابزار keywordshitter

این ابزار نیز مانند سایر ابزار های جستجوی کلمه کلیدی به صورت رایگان در هر حوزه کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاد میکند اما متاسفانه زبان فارسی را پشتیبانی نمیکند و عملا در مقالات فارسی کاربردی ندارد. برای استفاده از این سایت میتوانید از این لینک وارد سایت شوید و در کادر مستطیلی کلمه کلیدی مدنظرتان را وارد کنید و آیکون جستجو را بزنید تا زمانی که روی آیکون stop کلیک نکنید جستجوی کلمات کلیدی را ادامه خواهد داد.

keyword shitter

آموزش کار با ابزار Serpstat

Serpstat را میتوان جهت تجزیه و تحلیل سایت استفاده کرد و همچنین میتوانید به وسیله آن بر کلمات کلیدی نظارت کرده و تحقیقاتی در مورد آن انجام دهید. این سایت نیز متاسفانه زبان فارسی را پشتیبانی نمیکند و نیاز به ثبت نام دارد. برای استفاده از ابزارهای این سایت میتوانید از این لینک وارد شوید. و در کادر مشخص شده کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید که جستجو را آغاز کند.

keyword search

آموزش کار با ابزارJaaxy

به کمک این ابزار می‌توانید هزاران ایده کلمه کلیدی مرتبط را در عرض چند ثانیه دریافت کنید. بسیاری از ایده های کلمات کلیدی مختلف را به شما ارائه می دهد.(از جمله مواردی که در اکثر ابزارهای دیگر آنها را پیدا نکردید) همچنین شما برای هر کلمه کلیدی که تولید می کند (از جمله رقابت ، حجم جستجو و ترافیک بالقوه) داده های مفیدی دریافت می کنید.

برای استفاده از این سایت از این لینک وارد شوید. ابتدا باید آدرس ایمیل و مشخصات خود را وارد کنید و ثبت نام کنید. سپس وارد صفحه زیر خواهید شد که میتوانید در کادر مشخص شده کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید و روی آیکون جستجو کلیک کنید تا کلمات کلیدی مدنظرتان را پیشنهاد کند.

کلمات کلیدی

انواع کلمات کلیدی به چند دسته تقسیم می شوند؟

کلمات کلیدی به‌صورت کلی به سه دسته تقسیم بندی می شود:

کلمات کلیدی Short-tail

این کلمات کلیدی اصطلاحا دم کوتاه بوده که دارای یک یا دو کلمه هستند. آنها هیچ اصلاح کننده ای ندارند و به جای یک موضوع خاص، یک موضوع گسترده را توصیف می کنند. مثل کلمه: تولید محتوا

کلمات کلیدی Short-tail در ماه تعداد زیادی توسط کاربران جستجو می شود و نرخ تبدیل پایینی دارد.

افرادی که از این کلمات استفاده می کنند در مرحله کشف یک موضوع هستند. تعین هدف جستجو برای این کلمات بسیار سخت است و همچنین این کلمات از رقابت بالایی برخوردار هستند.

کلمات کلیدی Medium tail

این کلمات که به کلمات کلیدی دم متوسط نیز شناخته می شوند دارای کلیدی واژگانی بین دو تا سه کلمه هستند. آنها عبارات خاص تری هستند و حجم جستجوی بالاتری دارند و نسبت به کلمات کلیدی اصلی رقابت کمتری دارند. مزیت هدف قرار دادن این کلمات این است که می توانند ترافیک واجد شرایط بهتری را به سمت سایت هدایت نموده و از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند. مثل: کلمه: تولید محتوا برای سایت

صفحاتی که از کلمات Medium tail استفاده می نمایند می دانند که کاربران دنبال چه چیزی هستند و جذابیت بیشتری برای آنها دارند.

از آنجایی که گوگل مرتبط ترین محتوا را برای مطابقت عبارت جستجو نمایش می دهد، کلمات کلیدی دم متوسط، نتایج مرتبط کمتری نسبت به کلمات کلیدی دم کوتاه دارند. بنابراین شما وب سایت های کمتری برای رقابت دارید.

کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی عبارت‌هایی هستند که از 3 کلمه یا بیشتر تشکیل شده باشند. در واقع اهمیت همان کلمه کلیدی را دارند ولی تعداد کلمات آنها بالا می‌باشد.

  • با استفاده از این کلمات می توانید کاربرانی را هدف بگیرید که عیناً بدنبال سرویس ارائه شده در سایت شما بوده اند و روند جذب این کاربران بسیار ساده تر خواهد بود.

  • وجود رقابت بالا برای کلمات پر سرچ و تک کلمه‌ای سبب صرف هزینه و وقت بسیار بالای خواهد شد. در حالیکه رقابت بسیار پایینی بر روی کلمات کلیدی طولانی وجود دارد و می توان با انتخاب چند کلمه کلیدی طولانی و صرف مدت زمان و هزینه بسیار اندک بر روی آن ها به صدر نتایج جستجوی گوگل رسید و به اندازه کلمات تک کلمه ای ترافیک سایت را افزایش داد و به جذب مشتری پرداخت.

  • کلمات کلیدی طولانی برای تبلیغات گوگل ادوردز بسیار حائز اهمیت و مفید هستند. با توجه به اینکه در تبلیغات گوگل ، هزینه هر کلمه با توجه به رقابت موجود بر روی آن متفاوت است، می توان با انتخاب کلمات کلیدی طولانی هزینه کلیک بسیار پایین‌تری به گوگل پرداخت کرد و بازخورد بیشتری نیز دریافت کرد.

  • دریافت بازخورد و حضور در صدر نتایج جستجوی گوگل با استفاده از کلمات کلیدی طولانی بسیار سریع تر است.

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی طولانی را دست کم نگیرید تصور کنید هر عبارت کلیدی طولانی مانند یک سرباز در یک صفحه شطرنج می‌باشد که روزی می‌تواند تبدیل به وزیر شود.

این باور که کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail جستجوی پایین تری دارد نسبت به کلمات کلیدی کوتاه کاملا اشتباه است طبق بررسی های انجام شده در سایت KWFinder کلمات کلیدی طولانی هم جستجوی بالایی دارند که حتی بالاتر از کلمات کلیدی کوتاه.

نکات کلیدی در رابطه با استفاده از کلمات کلیدی keywords

موقعیت استفاده از کلمات کلیدی

  • عنوان صفحه

  • پاراگراف اول محتوا

  • زیر عنوان‌ها

  • URLها و نام‌های فایل

  • تگ های داخلی محتوا

میزان استفاده از کلمات کلیدی

به مجموع تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی در محتوا چگالی کلمه کلیدی یا Keyword Density گفته می‌شود. در گذشته چگالی کلمه کلیدی به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی در مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروز چندان اهمیت بالایی ندارد. بسته به حجم محتوا میزان کلمات کلیدی را مدیریت کنید اشباع بیش از حد متن از کلمات کلیدی به نفع کاربران نمی‌باشد.

نکته: توصیه‌ها حاکی از استفاده کلمات کلیدی در طول محتوا به ازای هر ۱۰۰ - ۱۵۰ کلمه است. پس اگر مقاله ۱۰۰۰ کلمه دارد حدودا باید ۷ تا ۱۰ بار از کلمات کلیدی در طول متن استفاده کنید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing): به معنی استفاده زیاد و غیرطبیعی کلمه کلیدی مشخصی در محتوا است. اصطلاح کیورد استافینگ در گذشته در بهینه‌سازی موتور جستجو بسیار زیاد به کار می‌رفت اما در به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم‌های گوگل مفهوم متفاوتی پیدا کرده است. امروزه محتوای شما ممکن است به دلیل کیورد استافینگ توسط گوگل جریمه شود.

استفاده از کلمه کلیدی در همه سایت ها توصیه میشود و کاربرد و جایگاه خاص خود را دارد:

  • صفحات وبلاگ

  • صفحه اصلی

  • صفحات خدماتی

  • فروشگاه‌های اینترنتی

هر یک شرایط و کلمات کلیدی منحصر بفرد خود را دارند.


کامنت ها