5 تکنیک SEO برای افزایش ترافیک سایت

در این مطلب پنج تکنیک موثر و کاربردی آموزش خواهیم داد که بتوانید با کمک آنها شانس خود را برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو افزایش می دهید.

داشتن کسب و کار آنلاین دیگر یک انتخاب نیست بلکه این یک ضرورت است. از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ چند ملیتی، تأثیر حضور آنلاین بر موفقیت یک کسب‌وکار را درک کرده اند. به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای هر کسی که می خواهد تجارت خود را به صورت آنلاین توسعه دهد بسیار مهم است.

تکنیک های سئو

سئو SEO چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئو روشی مقرون به صرفه برای افزایش دیده شدن شماست و پتانسیل طولانی مدت بسیار زیادی دارد. برخلاف تبلیغات پولی، که معمولاً با توقف پرداخت، دسترسی شما به سرعت کاهش می‌یابد، محتوای بهینه‌سازی‌شده برای موتورهای جستجو می‌تواند ماه‌ها (یا حتی سال‌ها) پس از ایجاد اولیه‌اش ترافیک دریافت کند. تلاش اولیه بیشتری می طلبد و ممکن است مدتی طول بکشد تا نتیجه را ببینید، اما قطعا ارزش صبر کردن را دارد.

کسب کلیک از گوگل و جستجوی ارگانیک بسیار موثر است، زیرا افرادی که با محتوای شما روبرو می شوند فعالانه آن را جستجو می‌کنند. این معمولاً به معنای سرنخ های با کیفیت بهتر و در نتیجه تعامل و تبدیل بیشتر است.

5 تکنیک استراتژی سئو مبتدی

اگرچه سئو یک استراتژی برای به دست آوردن رتبه بالاتر از الگوریتم موتور جستجو برای محتوای شما است، اما تمرکز شما باید همیشه روی مخاطبان و ارائه محتوای ارزشمند باشد!دوران پر کردن کلمات کلیدی و سایر تکنیک های سئو کلاه سیاه گذشته است. روش‌های بد سئو نتیجه معکوس خواهند داشت، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید: محتوای شما باید برای انسان نوشته شود و برای موتورهای جستجو بهینه شود، نه برعکس! برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله روش تولید محتوای کاربر محور people first مطالعه کنید. تمرکز بر سئو یک راه عالی برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است. بیایید به برخی از تکنیک‌های اساسی که امروز می‌توانید برای شروع استراتژی سئوی خود استفاده کنید، عمیق‌تر بپردازیم!

1. روش بخش سوالات کاربران تمرکز کنید

بخش «مردم هم می پرسند» گوگل معدن طلایی برای استراتژی سئوی شماست.

وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، Google اغلب موضوعات مرتبط دیگری را پیشنهاد می‌کند که ممکن است مفید باشند. این یک راه عالی و رایگان برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و نوشتن در مورد چیزهایی است که مردم به آنها علاقه دارند یا می‌پرسند. با پرداختن به این سؤالات در محتوای خود، به کاربران پاسخ‌هایی را می‌دهید که به دنبال آن هستند و شانس خود را برای حضور در این بخش افزایش می‌دهید. یک روش عالی برای دیده شدن و یک راه عالی برای کسب اعتبار. برد - برد.

منبع دیگری برای یافتن سؤالات مخاطبان شما در مورد موضوعات خاص کمک گرفتن از این سایت است.

2. میزان رقابت را بررسی کنید

نگاه کردن به آنچه که رقبای شما انجام می دهند یک راه عالی برای جمع آوری بینش هایی است که بر استراتژی SEO شما تأثیر می گذارد. کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنند را شناسایی کنید و پروفایل بک لینک آنها را مطالعه کنید برای این کار به یک ابزار SEO مانند Semrush یا Diib نیاز دارید.

راه دیگر برای انجام این کار، تجزیه و تحلیل محتوای رقبای خود است. مرور کنید که آنها در مورد چه چیزی می نویسند و چه پاسخی از مخاطبان خود دریافت می کنند. استراتژی آنها را تقلید نکنید، بلکه آنچه را که به نظر می رسد برای آنها مفید است ارزیابی کنید و از آن دانش برای تصمیم گیری در مورد استراتژی خود استفاده کنید.

3. لینک‌های داخلی و بک لینک‌ها را بررسی کنید

پیوندها واقعاً برای سئو مفید هستند، زیرا اطلاعات بیشتری را برای خوانندگان شما فراهم می کنند. موتورهای جستجو آن را به عنوان یک محتوای مفیدتر می‌بینند. پیوند داخلی همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات/پست‌های مختلف وب سایت شما را درک کنند. همچنین خوانندگان را تشویق می‌کند که محتوای شما را بیشتر بررسی کنند.

همچنین می‌توانید به منابع خارجی دیگر پیوند دهید، اگر فکر می‌کنید برای خوانندگانتان مفید هستند یا به شما کمک می‌کنند نظر خود را اثبات کنید. همچنین باید هرگونه اشاره به نام تجاری را به پیوند تبدیل کنید.

از سوی دیگر، بک لینک ها یک عامل مهم رتبه بندی هستند.

بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما هستند. حتی اگر کمیت در اینجا کمک کند، کیفیت مهم تر است. هنگامی که وب سایت های با کیفیت بالا به سایت شما لینک می دهند، به الگوریتم می گوید که محتوای شما دقیق و قابل اعتماد است. از سوی دیگر، داشتن لینک سایت های مشکوک به سایت شما می تواند به شهرت شما آسیب برساند و رتبه را در رتبه اول دشوارتر کند.

4. محتوای قدیمی را به روز کنید

محتوای سئوی شما تا زمانی که مرتبط باقی بماند در درازمدت موثر باقی خواهد ماند. به همین دلیل بسیار مهم است که مکرراً به محتوای قدیمی‌تری که عملکرد خوبی دارند نگاهی بیندازید و در صورت لزوم آن را به‌روزرسانی کنید ممکن است همیشه لازم نباشد، اما فکر کنید: آیا چیز دیگری وجود دارد که بتوانید برای ارزشمندتر کردن این محتوا اضافه کنید؟ یا چیزی در آن وجود دارد که دیگر درست یا مرتبط نیست؟ به روز رسانی منظم محتوای خود یک تمرین عالی برای سئو است.

گوگل تمایل دارد محتوای به روز و مرتبط را ترجیح دهد. این همچنین می تواند بک لینک های جدیدی را جذب کند، که باید بخشی از استراتژی سئوی شما باشد.

5. هسته وب سایت را بررسی کنید

یکی دیگر از عوامل مهم سئو، هسته وب سایت شماست. آنها بخشی از عوامل رتبه بندی هستند که موتورهای جستجو استفاده می کنند و نباید نادیده گرفته شوند. گزارش Core Web Vitals از طریق داده‌های واقعی کاربر جمع‌آوری می‌شود و این عوامل برای یک تجربه کلی کاربر مهم هستند. اندازه گیری می کند:

  • بزرگترین رنگ محتوا (LCP) - چقدر زمان طول می کشد تا محتوای اصلی صفحه شما به طور کامل بارگذاری شود (برای 2.5 ثانیه یا کمتر هدف قرار دهید).

  • تأخیر ورودی اول (FID) - چقدر زمان طول می کشد تا کاربران بتوانند واقعاً با محتوای شما تعامل داشته باشند (هدف 100 میلی ثانیه یا کمتر).

  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) – چقدر محتوای شما در صفحه جابجا می شود تا زمانی که در مکان مناسب قرار گیرد (هدف کنید 0.1 یا کمتر).

این می تواند کمی بیش از حد فنی باشد، اما به طور کلی، این مربوط به تجربه کاربر در اولین تماس با وب سایت شما است. در واقع این بخش از سئو تقریبا در حوزه وظایف برنامه نویس سایت می‌باشد و تولید کننده محتوا فقط با بررسی کیفیت و حجم تصاویر آپلودی در محتوا به این بخش کمک کند و بیشتر جز سئوی فنی می‌باشد. تجربه کاربری خوب بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است، بنابراین باید برای اطمینان از سالم بودن وب سایت خود وقت بگذارید.

برخی عوامل دیگر که باید به آنها توجه کنید:

سرعت صفحه – از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights یا GTmetrix برای تجزیه و تحلیل سرعت سایت خود و دریافت توصیه هایی برای بهبود استفاده کنید.

موبایل فرندلی - اکثر مردم از تلفن همراه برای مرور استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما در تلفن همراه خوب به نظر می رسد و کاربردی است.

بهینه‌سازی تصویر – این یک اشتباه رایج است که باعث ایجاد یک مشکل بزرگ می‌شود – تصاویر سنگین وب‌سایت شما را کند می‌کنند، بنابراین قبل از آپلود آن در سایت، مطمئن شوید که هر رسانه‌ای را بهینه کرده‌اید.

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، محتوا ممکن است پادشاه باشد، اما اگر مردم قبل از دیدن محتوای شما را ترک کنند، اهمیتی ندارد که چقدر خوب است.

جمع بندی

جمع بندی، این پنج نکته به شما کمک می کند سئوی ارگانیک خود را رشد دهید:

  • روی بخش «مردم هم می‌پرسند» در Google تمرکز کنید.

  • رقابت خود را مطالعه کنید.

  • از لینک های داخلی و بک لینک استفاده کنید.

  • محتوای منسوخ شده را بازخوانی کنید.

  • به نکات حیاتی وب و تجربه کاربری خود توجه کنید.

به یاد داشته باشید، این استراتژی ها دست به دست هم می دهند، و اجرای آنها با هم اغلب می تواند به نتایج بهتری منجر شود!

کار بر روی ترافیک ارگانیک شما یک راه عالی برای دیده شدن بیشتر و رشد برندتان است. و یک رویکرد بازاریابی انسان محور به استراتژی محتوای SEO شما نه تنها منجر به ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما می شود، بلکه به طور کلی توجه بیشتری را به محتوای شما جلب می کند. این یک افزونه عالی برای تلاش های بازاریابی ارگانیک شما است.


کامنت ها