آموزش رایگان تولید محتوای سئو شده

در این سری مقالات رایگان اصول کامل تولید محتوا در بستر گوگل را آموزش خواهیم داد، با توجه به اینکه سایت‌های مختلف پنل‌های متفاوتی برای نوشتن محتوا دارند اما چنانچه با اصول و قواعد کلی محتوا نویسی آشنا باشید نحوه کار کردن با پنل را در مدت کوتاهی یاد خواهید گرفت. مسئله مهم یادگیری اصول و قواعد تولید محتوا مبتنی بر سئو می‌باشد که در این دوره آموزشی رایگان صفر تا صد اصول و قواعد و تکنیک‌ها را یاد خواهید گرفت.

اگر دوست دارید از نوشتن کسب درآمد کنید این دوره مخصوص شماست. بدون محدودیت زمان و مکان و بدون نیاز به سرمایه اولیه می‌توانید با شغل تولید محتوا درآمد‌زایی کنید.

آشنایی اولیه با کلیات شغل محتوا نویسی

قبل از اینکه با نحوه تولید محتوا و مراحل کار آشنا شوید بهتر است کلیات محتوا نویسی را بشناسید و مطمئن شوید که علاقمند به این شغل هستید. ابتدا بهتر است یک تاریخچه کوتاه از شغل محتوا نویسی را بررسی کنیم:

تاریخچه محتوای متنی و تبلیغات، احتمالا به دورتر از آنچه فکر می‌کنید برمی‌گردد. یوهانس گوتنبرگ که در سال اختراع 1440 دستگاه چاپ را ثبت کرد منجر به ایجاد جزوه و بروشورهایی شد که محصولات را به بازار ارائه می‌کردند. همچنین، بنجامین فرانکلین کتاب «سالنامه ریچارد بیچاره» را منتشر کرد که برای ترویج تجارت رو به رشد چاپ شده بود. این مثال‌ها اولین نمایش‌ از ایده اصلی بازاریابی محتوا بودند. در سال های 1920 تا ،1940 با ظهور رادیو به عنوان یک روش ارتباطی محبوب، تولید محتوا را به یک سمت جدید سوق داد.

یکی از مواردی که سبب شد که  بازاریابی محتوا در 20 سال گذشته به اوج خود برسد، افزایش سئو است. وبلاگ‌ها این امکان را برای همه فراهم کردند که ناشر باشند، از جمله خود برندها. اما به همراه ظهور گوگل در اوایل دهه 2000 میلادی، متخصصان بازاریابی فهمیدند برای اینکه هر کسی بتواند به وبلاگ آن ها دست‌یابی داشته باشد، باید آن را در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل نشان دهد.

شغل محتوا نویسی برای چه کسانی مناسب است؟

اولین پیش نیاز تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا علاقه است. من شخصا این شغل را از هر جنبه‌ای دوست دارم و شغل رویایی من است. همیشه یک گوشه دنج پیدا می‌کنم و شروع به نوشتن می‌کنم و یک موسیقی ملایم در پس زمینه دسکتاپ همراهیم می‌کند.

محتوا نویسی برای آن دسته از افراد شغل خوبی است که، تمایل دارند به صورتی فردی و در تنهایی خود ایده هایشان را در یک قالب (کاغذی یا الکترونیکی) در اختیار دیگران قرار دهند. البته علاقه تنها شرط لازم برای شروع نیست، باید اطلاعات خود را همیشه به‌روز نگه‌دارید و یک سبک ساده و روان برای نوشتن انتخاب کنید.

مهارت های لازم برای شغل محتوا نویسی

مهارت‌های محتوا نویس

داشتن یک سبک نگارشی ساده و منحصربفرد: سبک نگارشی موضوع مهمی در نوشتن محسوب می‌شود. تولید کننده محتوا باید ابتدا مخاطب خود را بشناسد و برحسب شناخت خود سبک نگارشی خاصی انتخاب کند.

خلاقیت در دیزاین و انتخاب کلمات: خلاقیت در خلق یک تصویر هنری و یا یک ویدیوی منحصر به فرد باعث جذب مخاطب می‌شود. یک نویسنده ماهر محتوا بهتر است علاوه بر خلاقیت در انتخاب کلمات و خلق یک محتوای متنی در تولید محتوای بصری مانند تصاویر و ویدیو نیز مهارت و خلاقیت داشته باشد.

انتقادپذیری و ویراستاری: اصولا نسخه‌های اولیه هر پژوهشی ناقص و پر از ایراد می‌باشند یک نویسنده ماهر باید انتقاد‌پذیر باشد و بتواند نسخه اولیه محتوای خود را بارها و بارها بخواند و ویرایش کند. بهترین روش این است که از دوستان خود بخواهید که نسخه اولیه محتوای شما را بخوانند و ایرادات آنرا متذکر شوند تا بتوانید دید وسیع تری داشته باشید و بهترین نسخه ویرایش شده را ارائه کنید.

مهارت در تحقیق و پژوهش: مهارت در انجام تحقیقات و پژوهش گام موثری در ارائه یک نتیجه کاربردی می‌باشد. با توجه به اینکه یک محتوا‌نویس همیشه باید دانش خود را به روز نگه‌دارد توانایی انتخاب منابع قابل اعتماد برای تحقیق و نحوه استخراج اطلاعات از منابع مهم است. در واقع دانش و اطلاعات شما تاثیر مستقیم در کیفیت محتوا دارد بهتر است منابع قابل اعتماد پیدا کنید.

مدیریت زمان: مدیریت زمان در همه مشاغل و حتی زندگی روزمره اهمیت خاص خود را دارد. در شغل تولید محتوا نیز مدیریت زمان اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه می‌کنم وسواس و حساسیت زیادی در نوشتن یک محتوا نداشته باشید هرچقدر هم که شما یک محتوا را کامل و بدون ایراد ارائه کنید به مرور زمان نیاز به ویرایش و بهبود خواهد داشت. بهتر است یک تقویم محتوایی برای خود تهیه کنید و همیشه زمانتان را با توجه به تقویم مدیریت کنید.

دانش رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی امروزه یک پلتفرم بسیار آموزنده هستند و فقط یک ابزار ارتباط اجتماعی نیستند. شما باید بتوانید از منابع موجود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا شانس خود را برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای موفق از طریق توسعه برند، تعامل و شناخت بیشتر کنید. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا از طریق معیارهای مختلف موجود، نقاط قوت، ضعف، چالش ها و دامنه بهبود خود را شناسایی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله مهارت های لازم برای شروع محتوا نویسی؟ را مطالعه فرمایید.

تا حد امکان در این دوره آموزشی سعی خواهیم کرد که شما را با تمام جوانب محتوا‌نویسی آشنا کنیم. برای بهبود کیفیت دوره‌های آموزشی چنانچه انتقاد و پیشنهادی دارید می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید، نظرات و انتقادات شما در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش موثر می‌باشد.


کامنت ها