نکات طلایی تولید محتوای حرفه ای کدامند؟

در این مطلب 20 نکته کلیدی را بررسی خواهیم کرد که دانستن آنها در کیفیت تولید محتوا تاثیر به سزایی دارد اگر جدیدا وارد حوزه‌ی محتوا نویسی شدید این مطلب را از دست ندهید.

 محتوا پادشاه است.  تولید محتوای مناسب = جذب مخاطب = افزایش درآمد

فواید تولید محتوای با کیفیت

  1. باعث می‌شود کاربران به سایت شما علاقه‌مند شوند

  2. موجب می‌شود رتبه سایت شما جایگاه بهتری را به خود اختصاص دهد

  3. روی کسب و کار و تجارت شما تاثیر بسیار مثبتی دارد

این مقاله بخش چهارم از سری مقالات شروع محتوا نویسی است. مقالات دیگر در این سری شامل این موارد هستند:

  1. محتوا نویسی چیست و انواع محتوا کدامند؟

  2. مهارت های لازم برای شروع محتوا نویسی؟

  3. دلایل افت بازدید سایت

  4. نکات طلایی تولید محتوای حرفه ای(همین مقاله)

20 نکته کلیدی برای تولید محتوای حرفه ای

1_ شناخت مخاطب

محتوای بدون مخاطب مثل ماشین بدون راننده می‌باشد. قبل از شروع هر تلاشی برای نوشتن یک محتوای خوب اول مخاطبین آن محتوا را بشناسید تا بتوانید محتوایی تولید کنید که در بازه درک و فهم مخاطبین باشد. شناخت مخاطب اولین گام در استراتژی بازاریابی می‌باشد.

برای شناخت مخاطب به دست آوردن اطلاعات تقریبی در مورد سن، جنسیت، مدرک تحصیلی، مهارت‌های تخصصی، شغل، اهداف و انگیزه‌های او، رسانه‌های مورد استفاده او، صفحاتی که دنبال می‌کند، وسایل ارتباطی او (تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و ...) کافی می‌باشد.

شاید شناخت مخاطب کمی دشوار به‌نظر برسد ولی این نکته را بدانید که در صورت عدم شناخت کافی از مخاطب تلاش شما برای ایجاد محتوای خوب بی‌نتیجه خواهد ماند.

به عنوان مثال، مخاطب اصلی فروشگاه اینترنتی کتاب‌های کنکور کارشناسی، نوجوانان و جوانانی هستند که قرار است در آزمون کنکور شرکت کنند. پس موضوعات وبلاگ این سایت باید به نحوی انتخاب شوند که برای دانش آموزان مناسب باشند و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

2_ تحقیقات جامع

بعد از اینکه شناخت کافی از مخاطبین محتوای خود به دست آوردید اکنون وقت آن رسیده که به عنوان یک محقق وارد عمل شوید و اطلاعات مورد نیاز را گردآوری کنید. در مرحله گردآوری محتوا، صرفا به محتوای متنی اکتفا نکنید. کتاب، روزنامه و مجله، سخنرانی و مصاحبه، محتوای وب سایت و پست‌های شبکه‌های اجتماعی، عکس و فیلم ها مرجع مناسبی برای گردآوری داده می‌باشد.

ابزار‌های زیر در مرحله تحقیق کاربرد زیادی دارند:

BuzzSumo: ابزاری عالی جهت یافتن محتوا‌های پرطرفدار
Google Trends:با استفاده از این ابزار شما می‌توانید موارد محبوب را جستجو کنید
مایکروسافت: این ابزار برای پیدا کردن مطالب پرطرفدار بسیار مفید است.

نکات تولید محتوا

3_ تحلیل رقبا

اگر قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید نقاط ضعف و قوت رقبای خود را شناسایی کنید، عملکرد بهتری در ارائه یک محتوای حرفه‌ای خواهید داشت. با بررسی محتوای رقبا هم می‌توانید دید بهتری نسبت به موضوع مقاله پیدا کنید، هم اینکه به‌عنوان یک کاربر، کم و کاستی‌های موجود در متن محتوای رقبا را پیدا کنید؛ با پیدا کردن کاستی‌های محتوای رقبا، قادر خواهید بود که محتوایی کامل‌تر برای کاربران و مخاطبان خود بنویسید.

چگونه وب‌سایت‌های رقیب را شناسایی کنید؟

می‌توانید کلمات کلیدی مربوط را جستجو کنید وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل مشاهده می‌کنید رقبای شما هستند. همچنین می‌توانید از ابزار similarweb استفاده کنید.

نکات طلایی تولید محتوا

4_ ایده‌های جدید

قبل از انتخاب تیتر محتوا به این فکر کنید که آیا این محتوایی که قرار است بنویسید کاربردی است یا خیر؟ میلیون‌ها مطلب در گوگل وجود دارد که حاصل تلاش و خلاقیت نویسندگان آنها می‌باشد و اکنون شما به عنوان یک نویسنده تازه کار باید با ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید وارد عرصه رقابت شوید. مطلب شما باید پاسخگوی یکی از نیاز‌های میلیون‌ها کاربر گوگل باشد. کپی ایده‌ها و شبیه سازی مطلب به مطالب موجود هیچ وقت نتیجه مثبت و روشنی نخواهد داشت.

🎋🎍محتوای خلاقانه، از جنس محتوای همیشه سبز است که همیشه برای افراد مورد استفاده است و مردم همیشه به دنبال آن هستند.🎍🎋

5_ عناوین جذاب

و اما بعد از اینکه همه مراحل فوق را پشت سر گذاشتید مرحله انتخاب عنوان رسیده است. در این مرحله باید خلاقیت ابتکار و حاصل تحلیل ها را کنار هم بگذارید و یک عنوان جذاب و تاثیرگذار انتخاب کنید.

اولین چیزی که موتورهای جست‌وجو و همچنین کاربرانِ اینترنتی به آن توجه می‌کنند، «عنوان مقاله» است. بنابراین اهمیت عنوان را دست کم نگیرید. عنوان باید واضح و روشن و تمرکزگرا باشد.

  • عنوان مقاله تا جای امکان باید کوتاه و مختصر باشد. (حداکثر ۱۵ کلمه)

  • عنوان مقاله بهتر است جذاب، گیرا و کنجکاوانه باشد.

  • عنوان مقاله باید قابل فهم، ساده و روان باشد.

  • عنوان مقاله باید بیانگر موضوع و هدف اصلی مقاله باشد.

6_ کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید در سرچ گوگل تاثیرگذار خواهند بود. بنابراین کلمه‌های کلیدی مناسبی انتخاب کنید و در داخل محتوا به میزان کافی از هر کلمه کلیدی استفاده کنید. اشباع کردن متن از کلمات کلیدی رنکینگ سایت را پایین می‌آورد.

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌توانید از ابزار google ad استفاده کنید. همچنین google trends هم ابزار مناسبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌باشد.

نکات طلایی تولید محتوا

7_ سبک نوشتاری مناسب

سبک‌های نوشتاری متفاوت هستند و خوشبختانه این تفاوت سبک‌ها تاثیری در امتیاز‌دهی گوگل ندارد. شما باید سبک نگارشی خاص خود را داشته باشید و در واقع باید محتوایی را که دوست دارید بنویسید وقتی می‌بینید یک سایتی از کلمه‌های رسمی و به قول خودمون قلمبه سلمبه برای تولید یک محتوا استفاده کرده دلیل بر ارزشمند بودن محتوای او نیست شما به عنوان یک نویسنده باید محتوایی را بنویسید که دوست دارید، با هر سبک نگارشی که دوست دارید، با هر نوع تصویر یا ویدیویی که دوست دارید، اگر به جملاتی که می‌نویسید اشراف نداشته باشید خواننده خیلی زود متوجه خواهد شد و علاقه به مطالعه ادامه متن نخواهد داشت.

همان کلماتی را استفاده کنید که هنگام مکالمه با افراد به کار می‌برید. فقط مودبانه تر😅

8_ مقدمه جذاب

تقریباً ۸۰ درصد مخاطبان بر اساس عنوان و مقدمه تصمیم می‌گیرند که یک مقاله را بخوانند یا نه؟!

پس این را فراموش نکنید که بدون یک مقدمه قوی و جذاب، اصلا امکان ندارد که بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید. موتورهای جستجو هم به پاراگراف‌های اول مقاله اهمیت می‌دهند، پس اگر دوست دارید رتبه بندی صفحات وبسایت خود را بالا ببرید باید نوشته خود را جذاب و تاثیرگذار آغاز کنید.

9_ ارتباط با مخاطب

چنانچه در طول یک جلسه حضوری یا سمینار برقراری ارتباط چشمی موثر با حضار الزامی می‌باشد و موجب تاثیرگذاری بیشتر می‌شود در طول نوشتار نیز مهم است که بتوانید خواننده را تحت تاثیر قرار دهید در طول یک نوشتار مخاطب خود را مورد خطاب قرار دهید.

نکات طلایی تولید محتوا

10_ ترغیب مخاطب به تعامل

توانایی ترغیب کاربر برای ایجاد تعامل با سایت یک مبحث طولانی می‌باشد. شما به عنوان یک تولید کننده محتوا باید قادر باشید کاربران خود را ترغیب و تشویق کنید که در سایت شما کامنت بگذارند سوال بپرسند و یا به سوالات جواب دهند.

چند روش کاربردی برای ایجاد تعامل در سایت 👨🏻‍🤝‍👨🏻 👨🏻‍🤝‍👨🏻 👨🏼‍🤝‍👨🏻 👩🏾‍🤝‍🧑🏾👭 👩🏻‍🤝‍👩🏻 👩🏼‍🤝‍👩🏻

  • جوایز و تخفیف های ویژه داشته باشید 🎁

  • سوال بپرسید

  • به سوالات پاسخ دهید

  • در سایت نظر سنجی قرار دهید📥📤

  • مطالب و صفحات مرتبط را به او پیشنهاد دهید

11_ ویرایش گرامری و دستور‌زبانی

خطاهای مربوط به علایم گرامری و نگارشی همیشه دانش و دقت ما را زیر سوال می‌برد. بنابراین به عنوان یک نویسنده محتوای ماهر باید از این اشتباهات به دور باشیم. به ندرت نسخه‌های اولیه نوشتاری کامل و بدون ایراد خواهند بود. بنابراین باید زمان بیشتری را صرف ویرایش متن کنید تا نوشتن. البته سعی کنید این دقت در ویرایش تبدیل به وسواس نشود به خودتان اعتماد داشته باشید همین که چند بار متن را با صدای بلند برای خودتان بخوانید کافی است.

12_ پیاده سازی سئو

 smo مخفف Social Media Optimization است. به تمام تکنیک‌هایی اشاره دارد که با هدف توسعه دید، شهرت و تصویر یک برند یا یک وب سایت در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

نکات مهم در بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی

  • مخاطبان خود را آنالیز کنید.

  • انتخاب پلتفرم مناسب برای مخاطبان خود. دلیلی ندارد در هر پلتفرم و شبکه اجتماعی صفحه داشته باشید. شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که مخاطبانتان در آن حضور دارند و تلاش خود را بر روی این پلتفرم ها بگذارید.

  • آنالیز رقبا را فراموش نکنید.

  • از دوستان خود بخواهید محتوای شما را share کنند.

  • محتوای تصویری را دست کم نگرید. حتی در توئیتر که تصویر محور نیست، توئیت‌هایی که تصویر دارند بازخورد بهتری دریافت می‌کنند.

  • یوتیوب را فراموش نکنید. با توجه به اینکه محتوای یوتیوب توسط گوگل ایندکس و در نتایج سرچ نشان داده می شود، ساخت ویدئو و استفاده از یوتیوب را در برنامه خود قرار دهید.

  • از هشتگ مناسب استفاده کنید ولی زیاده روی نکنید.

نکات طلایی تولید محتوا

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

بطور کلی اهداف سئو را می‌توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.

  • باعث ایجاد برند می‌شود.

  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

استراتژی‌های بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می‌نماید:

  • بهبود ساختار سایت

  • استراتژی کلمات کلیدی

  • استراتژی URL

  • بهینه سازی کد

  • پردازش کردن متن

  • بهینه سازی لینک‌های ورودی

  • استراتژی نام دامنه و هاست

با معرفی مختصری که در مورد seo , smo داشتیم متوجه تفاوت‌های آنها شدید و اکنون به عنوان نویسنده یک محتوا باید از seo , smo در داخل محتوایتان استفاده کنید. که هم کاربران بیشتری جذب کنید و هم در موتورهای جستجوی گوگل در اولویت قرار بگیرید.

13_ متاتگ مناسب

توضیحات متا همان توضیحاتی هستند که زیر عنوان استفاده می‌شود در این قسمت باید یک دید کلی به کاربر ارائه کنید که متوجه شود در طول این محتوا چه مواردی را مطالعه خواهد کرد و هدف از ارائه این محتوا چیست. توضیحات متا نباید خیلی طولانی باشد و شما باید به عنوان یک نویسنده ماهر قادر باشید در طول حداقل چهار خط خواننده را مجاب کنید که مطلب شما را بخواند.

14_ لینک سازی

لینک سازی دو حالت دارد: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی

لینک سازی داخلی به این معنی می‌باشد که شما به عنوان نویسنده محتوا باید به مطالبی که در سایتتان قرار داده‌اید اشراف داشته باشید و مقالات مرتبط با به یکدیگر لینک دهی کنید.

نکات طلایی تولید محتوا

لینک سازی خارجی تعریف متفاوت‌تری نسبت به لینک سازی داخلی دارد در لینک سازی خارجی لینک مطالب شما در سایت‌هایی غیر از سایت خودتان قرار داده می‌شود. این نوع لینک سازی مزیت بسیار بالایی دارد که از جمله مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط با دیگران

  • ارسال ترافیک

  • ساخت نام تجاری

  • بازاریابی رایگان افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها

  • پیشی گرفتن از رقبا

  • سرمایه گذاری همیشگی

  • ایجاد اعتماد و اعتبار(هم برای گوگل و هم برای کاربران)

برای لینک سازی بهینه و کاربردی باید سعی کنید در سایت‌های مرتبط لینک سازی کنید و از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید همچنین خود شما نیز باید به سایت‌های مختلف لینک بدهید باید محتوای سایت خود را بهبود بخشید که تعداد لینک های خارجی شما افزایش یابد.

15_ استفاده از اینفوگرافیک

من که از همان دوران کودکی 👶 این عادت را داشتم که وقتی یک کتاب عکس نداشت یا صفحاتش دلگیر بود 🥱کنار می‌گذاشتم😂

👻تصاویر ویدیو ها و پادکست ها روح محتوای شما هستند.👻

در واقع، استفاده از فایل‌های مالتی مدیا مثل عکس، فیلم، نمودار، اینفوگرافیک، گیف و … درجه تعاملی محتوا را بالا می‌برد و روش موثرتری برای نشان دادن یک نکته یا ارائه مثال است. البته، قرار نیست که همیشه بخشی از محتوا را در قالب فایل بصری مثل اینفوگرافیک ارائه دهید. در اکثر مواقع، تصاویر و ویدیوها برای تقسیم بندی محتوای متنی استفاده می‌شود تا مخاطب موقع خواندن متن، احساس خستگی نداشته باشد و حال و هوای محتوا سبک‌تر شود.

در ضمن اینکه فوری یک عکس تقریبا مرتبط را از گوگل کپی کنید و در داخل محتوا از آن استفاده کنید چندان تاثیری در جذب خواننده نخواهد داشت. طراحی تصاویر جذاب و منحصر به فرد هم در رتبه بندی گوگل و هم جذب مخاطب تاثیر زیادی خواهد داشت. لازم نیست حتما کار با ابزارهای طراحی خیلی تخصصی را بلد باشید همین که قادر به ایجاد کمی تغییر در رنگ و گرافیک تصاویر هم باشید کافی است.

نکات تولید محتوا

16_ بازاریابی استاندارد

مخاطبین امروزه فقط به دنبال محتوای کاربردی هستند. شما باید در لابه‌لای مطلب خود تلاش کنید که اعتماد کاربر را حفظ کنید و محتوای کاربردی برای کاربر ارائه کنید. همین که مخاطب مطمئن شود شما منبع موثق و قابل اعتمادی هستید، در خصوص محصولاتی که ارائه می‌دهید نیز کنجکاو و پیگیر خواهد شد.

ممکن است وسوسه شوید کمی از خودتان لابلای محتوا بنویسید و تبلیغ کنید، اما از این کار هم بپرهیزید، چون مخاطب متوجه این تبلیغات خواهد شد و آن را دوست نخواهد داشت.

👎تبلیغات بیش از اندازه فقط وقت تلف کردن است.👎

17_ محتوای منحصربفرد

وجود مطالب و تصاویر کپی داخل یک محتوا نه تنها باعث دلسرد شدن مخاطبین شما می‌شود بلکه توسط گوگل نیز جریمه خواهید شد. باید اورجینال باشید حتی اگر احساس می‌کنید قادر به نوشتن یک محتوای کامل نیستید بهتر است کوتاه و ناقص بنویسید ولی سراغ کپی یا همان بهتر بگم دزدی نروید.

اگر بخواهم خیلی رک در مورد این بخش توضیح بدهم: چیزی که می‌خواهید کپی کنید قبلا وجود داشته است نیازی نیست که شما مجددا همان کلمات را با همان ترکیب استفاده کنید. وقتی چیزی را کپی می‌کنید هم به خود و هم به مخاطبینتان توهین می‌کنید. واقعا دنیای امروزی ما دنیایی است که رقابت در آن موج میزند باید با ایده ها و افکار جدید ظاهر شوید که بتوانید دوام بیاورید وگرنه به زودی حذف خواهید شد.

18_ بروزرسانی محتوا

هرچقدر که انتشار محتوای جدید در سایت اهمیت دارد، همانقدر هم بروز‌رسانی محتوا اهمیت دارد.

با توجه به اینکه به مرور زمان هم ممکن است داده‌های موجود در یک حوزه تغییر کند و هم دانش و تخصص نویسنده محتوا بنابراین بهتر است هرازگاهی به سراغ مطالب قبلی رفته و آنها را آپدیت کنیم.

نکات تولید محتوا

19_ تحلیل بازخورد محتوا

برخی از نویسندگان محتوا گمان می‌کنند همین که محتوا را ثبت کردند و در گوگل ایندکس شد کارشان تمام است اما یک محتوا‌نویس حرفه‌ای باید محتوای خود را تحلیل کند. سعی کند همیشه یک پله بالاتر از محتوای قبلی‌اش باشد. زمانی که بازخورد خوانندگان مقاله را تحلیل می‌کنید دید شما وسیع‌تر خواهد شد متوجه اشتباهات احتمالی خواهید شد و در مقالات بعدی آنها را برطرف خواهید کرد. در ضمن ویرایش مقاله و آپدیت کردن آن نیز می‌تواند کمک بسیاری در جذب کاربران وفادار داشته باشد.

20_ انتشار در شبکه‌های اجتماعی

در بخش‌های فوق در مورد smo و کاربرد آنها در بهبود رتبه سایت صحبت کردیم. امروزه شبکه‌های اجتماعی توسط تمامی اقشار جامعه استفاده می‌شود و مخاطبین زیادی دارد.(می توان گفت حدودا ۲٫۷۹ میلیارد از ۷٫۴۸ میلیارد نفر در دنیا به شبکه‌های اجتماعی پیوستند و از آن استفاده می‌کنند که بیش از یک سوم جمعیت را شامل می‌شود و نشان دهنده‌ی ضریب نفوذ ۳۷ درصدی می‌باشد.)

چنانچه بتوانید محتوای خود را در شبکه‌های مجازی تبلیغ و معرفی کنید مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • امکان دیده شدن توسط طیف گسترده‌ای از مخاطبان

  • افزایش آگاهی برند

  • بهبود وفاداری به برند

  • بهبود نرخ تبدیل(تبدیل کاربر احتمالی به مخاطب ثابت و وفادار)

  • کاهش هزینه‌های بازاریابی

  • رتبه بندی بهتر در موتورهای جست‌و‌جو

  • دستیابی به مخاطبان هدف (امکان هدف‌گیری دقیق‌تر و گسترده‌تر مخاطبان را فراهم می‌کنند)

نکات تولید محتوا

عادت های یک تولید کننده محتوای ماهر🧐

  • اطلاعات و دانش خود در زمینه سئو محتوا و صنعت موردنظر بروز نگه دارید

  • مهارت های مدیریت زمان را تقویت کنید

  • قبل از شروع نوشتن محتوا، در مورد موضوع مطالعه کنید

  • برای تولید محتوا یک روتین منظم لحاظ کنید

  • با سبک و صدای خاص خود بنویسید

  • راه حل ارائه دهید نه تفسیر

  • همه چیز را زیر سوال ببرید

  • روی هدف نهایی تمرکز کنید

  • فراتر از انتظارت عمل کنید

  • کنجکاو باشید تا کنجکاوی مخاطبان را هم تقویت کنید

  • از آخرین ترند های بازاریابی مطلع باشید

  • محتوای خود را برای مخاطبان انسانی بنویسید نه ربات‌های موتور جستجو.

  • الگوریتم‌های موتور جستجو گوگل و کاربرد آنها را بشناسید.

  • کلمات کلیدی مناسبی را برای موضوعات مختلف پیدا کنید.

  • طول محتوا را بیش از حد کوتاه نباشد.

  • از جملات خاص و منحصربفرد استفاده کنید.

  • به سایت‌های معتبر لینک دهی کنید.

  • لینک دهی داخلی را بر اساس ارتباط با متن زمینه و کلمه کلیدی انجام دهید.

  • از تصاویر، ویدیوها و انواع قالب محتوایی دیگر استفاده کنید.

  • عنوان و توضیحات متا را جذاب و مرتبط با کلمه کلیدی بنویسید.

  • از زیر هدرها زیاد استفاده کنید.

  • صبح که ذهنتان شاداب و بیدار است، بهترین زمان برای نوشتن محتوا در سایت است.✔

  • برای ویرایش قالب بندی غلط نوشتاری،اشتباهات گرامری از نرم افزار های ویرایشگر استفاده نمایید.💻

  • یک دفترچه یادداشت مفید را نگه دارید، اگر مشکلی باعث حواس پرتی شما می‌شود ، فقط آن را یادداشت کنید و بعداً به آن بپردازید.📔

  • از ویرایشگر متنی استفاده کنید که با پلتفرم مورد استفاده شما یا سایت شما سازگار است، دارای رابط بدون حواس پرتی است، دارای قابلیت ذخیره سازی خودکار است و به شما امکان ویرایش آفلاین را می‌دهد.💻

  • از تکنیک پومودورو Pomodoro در نوشتن استفاده کنید، 45 دقیقه بنویسید و 15 دقیقه دیگر استراحت کنید.⏰

  • اگر به مشکل برخوردید و نمی‌دانید چگونه بخشی از محتوا را ادامه دهید، از آن بخش رد شوید و زمان دیگری به نگارش آن بخش بپردازید.😫

  • اگر سر و صدای اطراف و حواس پرتی زیاد است، روی خرید یک هدفون خوب سرمایه گذاری کنید و هنگام کار به موسیقی گوش دهید. 🔊🎶🎧

  • فضای کاری و رایانه خود را بهم ریخته نگه ندارید و میز خود را مرتب کنید.👨‍💻

  • برای اطمینان از حذف همه حواس پرتی‌ها، همه اعلان‌ها بر روی کامپیوتر دسکتاپ و موبایل خود را سایلنت کنید.💻📴📳

  • نوشته را با صدای بلند بخوانید. این یک روش عالی برای تشخیص خطاها، انتخاب غلط یا نامناسب کلمات و جمله بندی اشتباه است.🧐🔊

  • از انتها شروع به خواندن قسمت ها و بخش‌های فرعی محتوا کنید. این به شما کمک می‌کند تا خطاها و همچنین ناسازگاری‌های منطقی و زبانی را تعیین کنید.❌✔

  • کلماتی را که به شما اعتماد به نفس یا عدم اطمینان می‌دهد ویرایش کنید. کلماتی مانند “به نظر می رسد” ، “ممکن است” و موارد مشابه را هر جا که لازم است ویرایش کنید.

  • یک چک لیست برای ویرایش ایجاد کنید تا مجبور نباشید همه کارها را یک باره انجام دهید. به عنوان مثال 1- کاهش جملات طولانی 2- اشتباهات املایی 3- اشتباهات گرامری و غیره.📋✌

  • اگر سایت خود را ندارید ، سیستم های مختلف وبلاگ نویسی رایگان موجود را ارزیابی کنید. سپس یکی را انتخاب کنید که کاربر پسند باشد و مربوط به مخاطبان هدف شما باشد.

  • مطمئن شوید عنوان پست ، آدرس URL و توضیحات متنی پست را بهینه کرده‌اید.

  • پست را در کانال‌های رسان‌های اجتماعی خود منتشر سازید.📱

  • لینک مقاله را به نمونه کارهای آنلاین خود در لینکدین اضافه کنید.

  • وقتی شروع به انتشار می‌کنید، هرگز کار خود را با کارهای دیگری مقایسه نکنید. هرگز معیارهای خود را آنقدر بالا قرار ندهید که دیگر نتوانید بنویسید. درعوض، در هر مقاله نسخه بهتری از محتوای تولید شده را نسبت به محتوای قبلی به نمایش بگذارید.🏅📊📉📈

  • هر چه از افعال و کلمات متنوع‌تری استفاده کنید (دایره‌ی واژگان گسترده‌تری داشته باشید)، خواننده کمتر احساس خستگی می‌کند؛ همچنین، در این صورت محتوای متنی شما حرفه‌ای‌تر به نظر خواهد رسید.

  • جملات بلند باعث سردرگمی مخاطبان و گم شدن رشته‌ی کلام شما از نظر خوانندگان می‌گردد؛ لذا برای جلوگیری از این اتفاق، باید جملات خود را کوتاه بنویسید. نکته‌ای که مهم است و بهتر است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، این است که هر جمله‌ای که می‌نویسید، نهایتاً 30 کلمه داشته باشد؛

توجه: گاهی ممکن است که احساس کنید مطلب شما به اندازه سایر مقالات در مورد همان موضوع مناسب نیست. اما لازم نیست آن را پایین بیاورید و این می‌تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد و شما را به سمت وسواس در مورد هر سطری که می‌نویسید ، سوق دهد. به یاد داشته باشید حرفه‌ای شدن و جا افتادن به عنوان یک نویسنده و تولید کننده محتوای برای سایت به زمان نیاز دارد. بنابراین، قدرت خود را حفظ کنید، صبور باشید و مطالب خود را همچنان در دسترس عموم قرار دهید.


کامنت ها