متداول‌ترین اشتباهات سئو کدامند؟

متداول‌ترین اشتباهات سئو کدامند؟

مانند هر عرصه‌ی دیگری، باورهای غلطی در علم سئو وجود دارد که متاسفانه بسیاری از وبمستران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نسبت به اشتباه بودن آن‌ها، اشراف کافی را ندارند. در این مقاله سعی شده تا برخی از اشتباهات سئو که در حال حاضر توسط بسیاری از وبمستران انجام می‌گیرد را به شما معرفی کنیم. البته که منشا بسیاری از این باورهای غلط به گذر زمان برمی‌گردد؛برای موفقیت در زمینه سئوی سایت مقاله موارد تاثیر گذار در سئو SEO سایت کدامند؟ را مطالعه فرمایید.

  1. تکرار بی‌رویه کلمات کلیدی: استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن، به منظور بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو، به نام "کیوورد استافینگ" شناخته می‌شود. این روش غیرطبیعی است و می‌تواند منجر به محرومیت از سئو شود. به جای آن، باید محتوا را به طور طبیعی و منسجم با استفاده از اصول سئو بنویسید.البته قابل ذکر است که در گذشته استفاده از کلمات کلیدی زیاد باعث جذب موتورهای جستجو میشد اما امروزه اسپم شناخته می‌شود و اعتباری از نظر گوگل ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کلمات کلیدی مقاله تکنیک انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی keywords را مطالعه فرمایید.

  2. خرید برخی از لینک‌ها: خریداری لینک‌های بی‌ارزش و نامرتبط به وبسایت شما به منظور افزایش تعداد لینک‌های ورودی (backlink) می‌تواند تأثیر مخربی بر رتبه‌بندی سایت شما داشته باشد. به جای آن، سعی کنید دریافت لینک‌های کیفی و طبیعی از سایت‌های با اعتبار و ارزش بالا را در پیش بگیرید. چنانچه موفق شوید مقالات خوب و با کیفیت تولید کنید حتما لینک ورودی دریافت خواهید کرد و سایتتان به عنوان مرجع بسیار مناسب برای انجام تحقیقات شناخته خواهد شد. برای کسب اطلاعات در زمینه تولید محتوا مقاله چه محتوایی مورد تایید گوگل است؟ را مطالعه فرمایید.

  3. استفاده نادرست از تگ‌های هدینگ: استفاده اشتباه از تگ‌های هدینگ مانند H1، H2 و غیره می‌تواند به سئوی سایت ضربه بزند. باید تگ‌های هدینگ را به درستی و در قالب ساختار منطقی و سلسله‌مراتبی در متن استفاده کنید تا محتوا به درستی سازماندهی شود و خوانندگان و موتورهای جستجو به آن دسترسی آسان‌تری داشته باشند. بارها و بارها گوگل اعلام کرده است که ساختار محتوا و ایجاد یک دسته بندی مناسب و منظم باعث پیشرفت سئوی سایت می‌شود. از طرفی تگ های هدینگ جز مواردی هستند که از گذشته تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند.

  4. عدم بهینه‌سازی سرعت بارگیری صفحه: زمان بارگیری صفحه بسیار مهم است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی در تجربه کاربری داشته باشد کاربرانی که با سرعت ضعیف سایت یا عدم بارگیری کامل صفحه مواجه شوند دیگر باز‌نخواهند گشت و حجم وسیعی از کاربران را از دست خواهید داد هیچ کس بیش از پنج ثانیه منتظر لود صفحه سایتتان نخواهد ماند. همانطور که می‌دانید موتورهای جستجوی گوگل در حین رتبه بندی سایت از نظر سئو تجربه کاربری را هم در نظر می‌گیرند بنابراین ترک سریع سایت توسط کاربران آسیب جبران ناپذیری به سایت خواهد زد. بنابر این بهینه‌سازی کد، تصاویر و عناصر دیگری که بارگیری صفحه را کند می‌کنند، اهمیت دارد.

  5. عدم توجه به بهبود تجربه کاربری (UX): سئو نباید فقط به بهبود رتبه در موتورهای جستجو تمرکز کند، بلکه باید همچنین به بهبود تجربه کاربری و میزان ارزش و کیفیت محتوا برای کاربران توجه کند. سایت شما باید طراحی شده و بهینه شده باشد تا کاربران به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند و از تجربه مثبتی برخوردار شوند. در واقع محتوا و سایت شما باید از قانون PEOPLE FIRST پیروی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله روش تولید محتوای کاربر محور people first را مطالعه فرمایید.

  6. همچنین، مهم است به تغییرات و آپدیت‌های الگوریتم‌های موتورهای جستجو توجه کنید و روش‌های سئو خود را با توجه به آنها به‌روزرسانی کنید.


کامنت ها