توابع داخلی (Built-in) در پایتون
منبع: https://rasanika.com
در python تعدادی تابع به صورت built-in وجود دارند که برای کار های مختلف می توانیم از آن ها استفاده کنیم. در جدول زیر این توابع به همراه توضیحات شان قرار داده شده است:
تابع | توضیح |
| قدر مطلق یک عدد را برمی گرداند |
| اگر همه آیتم های یک مجموعه (مثل لیست) درست (truthy) باشند، True برمیگرداند |
| اگر حداقل یک آیتم از یک مجموعه درست (truthy) باشد، True برمیگرداند |
| نسخه قابل خواندن یک شی را برمی گرداند. کاراکترهای non-ascii را با کاراکتر escape جایگزین می کند |
| نسخه باینری یک عدد را برمی گرداند |
| مقدار بولی شی مشخص شده را برمی گرداند |
| آرایه ای از بایت ها را برمی گرداند |
| یک شی بایت را برمی گرداند |
| اگر شی مشخص شده قابل فراخوانی باشد True را برمی گرداند، در غیر این صورت False |
| یک کاراکتر از کد یونیکد مشخص شده را برمی گرداند |
| یک متد را به متد کلاس تبدیل می کند |
| منبع مشخص شده را به عنوان یک شی آماده اجرا برمی گرداند |
| یک عدد مختلط را برمیگرداند |
| ویژگی مشخص شده (ویژگی یا متد) را از شی مشخص شده حذف می کند |
| یک مقدار از نوع دیکشنری را برمی گرداند |
| فهرستی از ویژگی ها و متد های شی مشخص شده را برمی گرداند |
| وقتی ورودی 1 بر ورودی 2 تقسیم می شود، ضریب و باقیمانده را برمی گرداند |
| مجموعه ای (مثلاً یک Tuple) را می گیرد و آن را به عنوان یک شیء شمارش برمی گرداند |
| یک عبارت را ارزیابی و اجرا می کند |
| کد (یا شی) مشخص شده را اجرا می کند |
| از یک تابع فیلتر برای حذف موارد در یک شیء تکرارپذیر استفاده کنید |
| یک عدد ممیز شناور را برمیگرداند |
| یک مقدار مشخص را قالب بندی می کند |
| یک شی منجمد شده را برمی گرداند |
| مقدار مشخصه مشخص شده (ویژگی یا روش) را برمی گرداند. |
| جدول نماد جهانی فعلی را به عنوان فرهنگ لغت برمی گرداند |
| اگر شی مشخص شده دارای ویژگی مشخص شده (ویژگی/روش) باشد، True را برمی گرداند. |
| مقدار هش یک شی مشخص شده را برمی گرداند |
| سیستم کمک داخلی را اجرا می کند |
| یک عدد را به مقدار هگزادسیمال تبدیل می کند |
| شناسه یک شی را برمی گرداند |
| دریافت ورودی از کاربر |
| یک عدد صحیح را برمیگرداند |
| اگر یک شی مشخص شده نمونه ای از یک شی مشخص باشد، مقدار True را برمی گرداند |
| اگر یک کلاس مشخص شده زیر کلاس یک شی مشخص شده باشد، مقدار True را برمی گرداند |
| یک شی تکرار کننده را برمی گرداند |
| طول یک جسم را برمیگرداند |
| لیستی را برمی گرداند |
| فرهنگ لغت به روز شده جدول نمادهای محلی فعلی را برمی گرداند |
| تکرار کننده مشخص شده را با عملکرد مشخص شده برای هر مورد برمی گرداند |
| بزرگترین مورد را در یک تکرار برمی گرداند |
| یک شی نمای حافظه را برمی گرداند |
| کوچکترین مورد را در یک تکرار برمی گرداند |
| مورد بعدی را در یک تکرار برمی گرداند |
| یک شی جدید را برمی گرداند |
| یک عدد را به اکتال تبدیل می کند |
| یک فایل را باز می کند و یک شی فایل را برمی گرداند |
| تبدیل یک عدد صحیح که نشان دهنده یونیکد کاراکتر مشخص شده است |
| مقدار x را به توان y برمی گرداند |
| روی دستگاه خروجی استاندارد چاپ می کند |
| یک ویژگی را می گیرد، تنظیم می کند، حذف می کند |
| دنباله ای از اعداد را برمی گرداند که از 0 شروع می شود و 1 افزایش می یابد (به طور پیش فرض) |
| نسخه قابل خواندن یک شی را برمی گرداند |
| یک تکرار معکوس را برمی گرداند |
| یک عدد را گرد می کند |
| یک شی مجموعه جدید را برمی گرداند |
| یک ویژگی (ویژگی/روش) یک شی را تنظیم می کند |
| یک شیء برش را برمی گرداند |
| یک لیست مرتب شده را برمی گرداند |
| یک متد را به روش ایستا تبدیل می کند |
| یک شی رشته را برمی گرداند |
| جمع آیتم های یک مجموعه را بر می گرداند |
| شیئی را برمی گرداند که نشان دهنده کلاس والد است |
| یک Tuple را برمی گرداند |
| نوع یک شی را برمی گرداند |
| ویژگی dict یک شی را برمیگرداند |
| یک iterator را از دو یا چند iterator برمی گرداند |
برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر می توانید آموزش برنامه نویسی پایتون را مطالعه کنید:
آموزش کامل مفاهیم اولیه پایتون [خلاصه شده]
rasanika.comاین روز ها دانش برنامه نویسی Python می تواند کاربرد های بسیار زیادی داشته باشد، از ساخت نرم افزار های مختلف تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، زبان پایتون می تواند انتخاب مناسبی باشد. در این پست با مفاهیم اولیه کدنویسی پایتون بصورت مختصر آشنا خواهیم شد و در پست بعدی یک پروژه آزمایشی با پایتون خواهیم ساخت. قبل از شروع کدنویسی، اول به یک محیط توسعه مناسب برای پایتون نیاز داریم که نحوه نصب و راه اندازی چنین محیطی را قبلا در پست زیر یاد گرفتیم: نصب و راه اندازی محیط برنامه نویسی Python rasanika.com اول